Reconeixement a la comunitat escolar

Ara fa un mes del començament d’un curs ben diferent dels anteriors, iniciat amb molts neguits i preocupacions (la cura de la salut de tothom, la protecció dels infants, el funcionament de les mesures d’higiene i seguretat a l’escola, els nous horaris, canvis en les entrades i les sortides, l’acollida a l’alumnat i als nous docents, el treball pedagògic a les aules…). Algunes incerteses encara continuen (com s’afrontarà el primer confinament a l’escola? com reaccionaran els infants en una nova situació de confinament?…) però la direcció de l’escola Colors vol reconèixer com fins ara la comunitat educativa ha reaccionat amb una gran responsabilitat col·lectiva:

• Els infants han demostrat que són els primers en adaptar-se als canvis i respectar les normes de salut i higiene de l’escola, els nous agrupaments, i els nous espais assignats.
  • Les famílies, de forma individual i col·lectiva (AFA) han mostrat paciència i resposta positiva a les demandes que l’escola ha traslladat per afavorir la nova organització (accessos, demanar cita prèvia, comunicació amb l’escola).
  • El personal no docent (TEI, vetlladora, manteniment, personal de neteja, administratives, monitors…) ha facilitat amb la seva tasca, ajuda i col·laboració un millor funcionament en el dia a dia de l’escola.
  • Els docents han estat peces clau per garantir el benestar i el progrés dels nens i nenes.
  • L’equip de coordinació ha garantit amb la seva implicació el funcionament de l’engranatge pedagògic i organitzatiu de l’escola en aquests moments tan complexos.

En definitiva, tot i les dificultats i la complexitat del moment, cal felicitar tota la comunitat educativa i fer-hi un reconeixement per com està afrontant aquesta realitat.

Per tal de continuar millorant en el control de la pandèmia, el Departament d’Educació ha publicat les últimes indicacions en relació amb l’ús de la mascareta. La situació de les escoles de Catalunya referent a la incidència de la covid19 es pot consultar a l’aplicació Traçacovid (les dades s’actualitzen diàriament).