Els nens i nenes de P5 hem construit dues bústies per a la classe que romandran durant tot el curs:
- Una bústia on poder deixar notes de felicitació als companys/es del grup-classe.
- Una bústia on poder expressar els nostres sentiments, emocions, etc., quan ho necessitem.
S’escriurà en un moment del matÃ, durant l’estona de rutines i es llegirà a la tarda a la franja d’hà bit lector. Al principi només 1cop/setmana. Es pot anar ampliant en funció del grup i demanda alumnes.
D’aquesta manera cada nen/a tindrà l’oportunitat de llegir en públic la seva felicitació i, individualment, comprovar si emocionalment encara se sent igual que al matà quan ha escrit la nota o ha canviat el seu estat i pensar perquè.
Hem destinat diferents sessions per fer tota l’activitat:
- 1 sessió per fer una conversa en rotllana amb la finalitat d’explicar el significat de les bústies, el carter, la comunicació, les cartes i els elements que es necessiten per poder escriure i rebre una carta (nom, adreça, etc…).
- 1 sessió per pintar amb pintura, entre tots, les capses que seran les bústies.
- 1 sessió per introduir exemple de model a seguir per escriure la nota.
- 1 sessió per escriure la nota.
- 1 sessió per llegir la nota.
Els objectius que volem aconseguir són els següents:
- Ampliar el treball d’impuls a l’escriptura espontà nia.
- Ampliar el treball d’impuls pel gust a la lectura.
- Estimular el desig per llegir i escriure.
- Potenciar el treball cooperatiu.
- Treballar l’autoestima.
- Adonar-se de la seva pròpia consciència.
- Mantenir atenció i respecte vers un mateix i els altres.