Nou servei d’acollida matinal

Aquest servei està organitzat per l’Ajuntament i gestionat per l’empresa Klousner S.L.

La quota serà mensual i es disposarà de dos horaris:

  • De 8h a 9h (1h).
  • De 8.30h a 9h (mitja hora)

Els preus seran:

  • 1  infant, 1 hora diària: 25€/mes.
  • 1 infant, mitja hora diària: 15€/mes.
  • A partir de 2 o més germans, el preu per 1 hora diària serà de 20€ al mes pel segon (o més) germans. I el de mitja hora diària, de 10€ al mes pel segon (o més) germans.

L’Arcimboldo a l’escola

Aprofitant l’arribada de la tardor i que estem estudiant el surrealisme des de l’àrea d’educació visual i plàstica, hem triat l’obra “La tardor” de l’artista italià del segle XVI, Arcimboldo, per treballar continguts de diferents àrees.
Objectius:

  1. Conèixer obres surrealistes d’altres èpoques.
  2. Transformar els elements del quadre en… Llegeix més»

Ja han arribat els Beebots!!!

Aquesta ha sigut la primera sessió amb els Beebots. Hem fet un breu recordatori d’allò que havien après a infantil. Tot seguit, hem experimentat amb ells per recórrer els diferents espais d’un plànol i per poder fer-ho, els nens i nenes han utilitzat les seves nocions espacials i el treball cooperatiu entre iguals.

Els objectius didàctics que s’està treballant són:

  • Utilitzar les nocions espacials
  • Treballar en grups cooperatius

Els resultats han sigut força bons, ja que els nens i nenes han aconseguit que els Beebots anessin d’un lloc a un altre.

La margarida dels elogis

Durant una sessió de tutoria els alumnes de 5è vam treballar la margarida dels elogis.

Sovint, estem acostumats només a la crítica i a que diguin coses negatives de nosaltres, així que vam pensar que seria molt bona idea dedicar-li una sessió de tutoria als elogis.

Tots tenim coses positives i boniques, això està clar, però són poques les vegades que ens les diem.

Avui és el dia!

Els objectius que ens vam proposar durant aquesta pràctica van ser els següents:

  • Millorar el clima de classe.
  • Aclarir que tothom té coses positives.
  • Aprendre a dir als altres què tenen de bo.
  • Acceptar que els altres poden ser tan bons com jo.
  • L’adjectiu qualificatiu.
  • Concordança de gènere de l’adjectiu.

Finalment cadascú es va endur a casa la seva margarida plena d’adjectius positius, d’elogis d’ells mateixos que els havien fet els seus propis companys.

Cliqueu a sobre de la imatge!

 

Celebrem la Castanyada!

Enguany hem celebrat la castanyada tota l’escola fent unes danses i cançons per la resta dels companys.

A Infantil, hem ballat i cantat “M’agrada la Tardor” i “La Castanyera”

A primer de primària hem ballat la dansa Bumbara Sunflower Kusturica.

A segon de primària hem ballat i cantat el “Marrameu Torra Castanya”

A tercer i quart de primària hem cantant la cançó “Està plovent” dels Pets.

A cinquè de primària hem recitat el poema “Sol de tardor”.

A sisè de primària hem fet una performance a través d’un quadre de l’autor Arcimboldo.

Us adjuntem els vídeos perquè ho pogueu gaudir com nosaltres!

Fem roques de Xocolata

Quan arriba la Tardor, i el temps del fred comença a dibuixar-se a l’horitzó retornen les festes a la vora del foc. En el nostre calendari, la Castanyada i menjar panellets són una tradició ben arrelada.

A l’escola aquest període ens convida a fer un tast  dels fruits i les fruites propis d’aquesta estació. A Educació Infantil hem fet un taller de cuina, on barrejant xocolates i cereals ens han sortit unes ROQUES DE XOCOLATA espectaculars. Us convidem a fer-les a casa.

Ingredients: XOCOLATA amb llet, blanca i negra. CEREALS corn flakes, de xocolata i muesli. Motlles de paper.

Preparació: Desfer la rajola de cada xocolata al microones i afegir els cereals que prèviament hem esmicolat ( picar a dins d’una bossa per fer-los trossets). Barrejar i posar a dins dels motlles amb una cullera. Ficar a la nevera per endurir-se. BON PROFIT!!

Podeu fer el seguiment de la seva elaboració veient les fotos dels vostres fills i filles

P3 P4 P5

La Castanyada a Cicle Inicial

A Cicle Inicial hem celebrat la Castanyada fent tallers amb companys de les altres classes del Cicle. Dos dels tallers han estat de cuina. Un de crear mòmies salades i un altre de dràcules dolços. També hem decorat una paperina per posar les castanyes. A la tarda, hem vist una pel·lícula i hem menjat castanyes. Hem passat un dia molt divertit!

Cliqueu a sobre de la imatge!

 

Racons

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

A partir del treball per racons es pretén:

  • Atendre a cada nen de manera individual, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
  • Potenciar l’ús dels diferents llenguatges.
  •  Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen.
  • Afavorir ritmes de treball i d’ordre. Potenciar les interrelacions.
  • Permetre un treball actiu, vivencial, sensorial i manipulatiu.

Avui us presentem :

  • Racó d’Enfilar per ajudar a desenvolupar la psicomotricitat fina i la creativitat.
  • Racó de Classificar raonament lògic i conceptes matemàtics.
  • Racó de l’A: vivenciar i experimentar el traç de l’A per poder interioritzar-lo.
  • Cliqueu les fotos

Excursió al Parc Natural de Santa Fe del Montseny

El passat dimecres 24, els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat d’excursió al Parc Natural de Santa Fe del Montseny, un dels indrets més curiosos del Parc Natural. Els monitors i monitores ens han explicat moltes coses del parc, com ara  la vegetació i la fauna que ens podem trobar dins del parc, així com també ens han fet cinc cèntims del projecte de conservació del tritó del Monsteny, una espècie única al món. Hem esmorzat al voltant de Can Casades i hem pogut observar les sequoies, uns arbres centenaris que van portar d’Estats Units als anys 20.

Els monitors i monitores ens han preparat una gimcana amb proves d’allò més entretingudes i per finalitzar, hem arribat a casa del Follet del bosc on hem fet una dansa per invocar la pluja.  Hem observat els castanyers i hem comprovat com són les castanyes quan cauen de l’arbre, com són les fulles…i hem collit castanyes!!!

Hem descobert uns boscos i fagedes màgics on segurament tornàrem aviat.

Aquí us deixem un recull de fotos de la nostra sortida!

Fem robòtica a 5è

Els alumnes de 5è participen enguany a la First LEGO League, una competició internacional de robòtica. La competició consisteix en el disseny i programació de robots lego, amb els que hauran de completar una sèrie de missions.

A la classe de TAC, els alumnes ja estan treballant de valent muntant els robots i programant les primeres missions!

 

Experimentem amb els sentits

Després d’haver treballat els sentits a l’hora de medi, ens proposem descobrir quins sabors detecta la nostra llengua.

Tastem la sal, el sucre, la llimona i la tònica per veure quin gust tenen.

Els objectius que ens hem plantejat ha sigut experimentar amb el nostre cos i els sentits.

Ens ha agradat molt l’experiment, tots i totes hem participat i hem après a diferencial el dolç del salat, i l’àcid de l’amarg.

Sortida al Verd Urbà

La setmana passada vam sortir de l’escola per explorar el parc que tenim al davant. Amb la Sonia vàrem veure i escoltar ocells com el pit-roig, el gaig, el pardal, la perdiu o el mussol. Va ser molt divertit fer el so dels diferents ocells amb els instruments especials.

Quin descobriment saber que l’estruç és l’ocell més gran i el reietó és el més petit. Inspeccionant els arbres i les llavors que mengen alguns d’aquests ocells, ens vàrem adonar com de important és utilitzar les papereres per no llançar brossa al terra perquè cap ocell la mengi per error!

 clica sobre l’ocell reietó!

RACONS MATEMÀTICS

A 5è ho tenim clar: les matemàtiques són molt divertides!

Avui ens hem dividit per racons on hem jugat a jocs amb les taules de multiplicar.

Mentrestant, aprofitant que hi ha dues mestres a l’aula, dos grups reduïts de 4 o 5 nens i nenes han reforçat allò que més necessiten o, per contra, han ampliat els seus coneixements.

L’objectiu de l’activitat és treure de cada alumne/a el màxim d’ell, fins on pugui arribar.

Els resultats han estat genials: molts dubtes han quedat resolts, ens ho hem passat bé i hem aprés coses noves!

Taller de CoEducació

Aquesta tarda els alumnes i les alumnes de 5è hem gaudit de la presència de la Gemma i dels seus contes.

Aquests contes tots tenien un fil conductor comú.  Tots parlaven sobre CoEducació.

Què no sabeu què és la CoEducació?

La coeducació comporta la promoció d’una educació que potencia la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com la integració de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge de la perspectiva de gènere.

Avui hem recordat, perquè ja ho sabíem, que nens i nenes, homes i dones, som iguals.

Gràcies Gemma!

Tenim bústies a la classe

Els nens i nenes de P5 hem construit dues bústies per a la classe que romandran durant tot el curs:

  • Una bústia on poder deixar notes de felicitació als companys/es del grup-classe.
  • Una bústia on poder expressar els nostres sentiments, emocions, etc., quan ho necessitem.

S’escriurà en un moment del matí, durant l’estona de rutines i es llegirà a la tarda a la franja d’hàbit lector. Al principi només 1cop/setmana. Es pot anar ampliant en funció del grup i demanda alumnes.

D’aquesta manera cada nen/a tindrà l’oportunitat de llegir en públic la seva felicitació i, individualment, comprovar si emocionalment encara se sent igual que al matí quan ha escrit la nota o ha canviat el seu estat i pensar perquè.

Hem destinat diferents sessions per fer tota l’activitat:

  • 1 sessió per fer una conversa en rotllana amb la finalitat d’explicar el significat de les bústies, el carter, la comunicació, les cartes i els elements que es necessiten per poder escriure i rebre una carta (nom, adreça, etc…).
  • 1 sessió per pintar amb pintura, entre tots, les capses que seran les bústies.
  • 1 sessió per introduir exemple de model a seguir per escriure la nota.
  • 1 sessió per escriure la nota.
  • 1 sessió per llegir la nota.

Els objectius que volem aconseguir són els següents:

  • Ampliar el treball d’impuls a l’escriptura espontània.
  • Ampliar el treball d’impuls pel gust a la lectura.
  • Estimular el desig per llegir i escriure.
  • Potenciar el treball cooperatiu.
  • Treballar l’autoestima.
  • Adonar-se de la seva pròpia consciència.
  • Mantenir atenció i respecte vers un mateix i els altres.

Som les classes dels Quadrats i dels Cercles

Enguany les classes de P3 serem Cercles i Quadrats. Per tal que els infants observin que estem envoltats d’aquestes figures geomètriques i motivar-los a descobrir-les:

  • Hem celebrat un BERENAR GEOMÈTRIC: Galetes en forma de cercle i torradetes i preses de xocolata en forma quadrada.
  • També hem buscat per la classe objectes amb aquestes formes i els hem classificat.
  • Com obsequi per a la reunió de pares vam pintar un quadrat i un cercle (segons la classe) amb una foto del període d’adaptació del seu fill/a, amb un imant per la nevera.
  • Cada infant ha pintat i s’ha emportat un penjoll que l’identifica amb la seva classe.

Hem estampat cercles o quadrats de diferents mides i colors fent servir materials diversos i desprès hem enganxat gomets a dins de les figures geomètriques.

Els objectius que ens plantegem amb aquestes activitats són:

  • Prendre consciència de pertinència a un grup.
  • Diferenciar el cercle i el quadrat.
  • Discriminar al seu entorn el cercle i el quadrat.
  • Assolir els conceptes cercle i quadrat.
  • Observar les diferents mides que podem trobar.
  • Fer un berenar geomètric col·lectiu.
  • Crear una producció plàstica.