Mural de tardor

Prèviament a l’activitat en sí, encetem una conversa en grup per repassar i recordar els canvis que s’esdevenen a la natura quan entrem a l’estació de la tardor. Fem memòria d’allò après el curs anterior i de les observacions que podem fer en el dia a dia amb els canvis que es produeixen en els arbres de la nostra ciutat o en aquells que ens trobem si anem a la muntanya, sobre tot pel que fa al color de les fulles.
També recordem i parlem sobre els fenòmens meteorològics que s’esdevenen a la tardor: pluja, vent i baixada de temperatures.
Seguidament a la conversa fem una audició de “La Tardor” de Vivaldi, tot imaginant-nos, tancant els ulls, els canvis dels quals hem parlat .
Finalment iniciem una part del mural de tardor que penjarem a la classe tot retallant i enganxant papers dels colors de la tardor, com si fos un collage, que després es convertirà en fulles. Aquesta part de l’activitat la fem tot tornant a escoltar “La Tardor de Vivaldi”.

Amb aquest conjunt d’activitats voliem treballar els següents objectius:

• Recordar els canvis que s’esdevenen a la natura i a la meteorologia durant la tardor.
  • Posar en pràctica l’hàbit d’escoltar atentament durant les audicions.
  • Gaudir i relaxar-se tot escoltant l’audició proposada.
  • Evocar els colors i els fenòmens atmosfèrics de la tardor mitjançant la música.
  • Realitzar composicions plàstiques sobre el tema de la tardor utilitzant diferents tècniques, elements i materials.

Finalment, després de la conversa i l’audició s’aconsegueix que el grup-classe es relaxi i gaudeixi de l’activitat plàstica , treballant concentradament.