Avui 30 de març toca…

Hola nois i noies, per aquests 3 dies us proposem:

1. Un JOC DE MATEMÀTIQUES SOBRE FRACCIONS.

En aquest link trobareu les instruccions del joc de fraccions de 60 per poder-hi jugar necessitareu construir uns daus numèrics! Podeu utilitzar aquesta plantilla per construïr els daus, sinó teniu impressora podeu dibuixar la vostra plantilla, i desprès la retalleu, fixeu-vos que és el desplegament d’un cub! Així també aprofites per fer una mica de manualitat i també els pots decorar abans de muntar-lo.

Si aquest opció tampoc us convenç, o no us ensortiu podeu utilitzar aquesta pàgina web que són uns daus virtuals.

Hauràs de seleccionar 2 dau, min 1, màx. 6, com veus a la imatge.

Però ves amb compte, ja que per jugar necessites dos daus amb les cares del 0 al 5, per tant si et surt el nombre 6, pots fer veure que es un 0. És a dir 6 = 0.

A grans problemes, gran solucions, oi?

Així doncs cada nombre que us surti serà el numerador i el denominador de la fracció que haureu de realitzar.

Vinga, proveu-ho i ens comenteu com us ha anat!

2. CONSTRUEIX UN GRÀFIC LINEAL on quedi recollida l’evolució dels casos confirmats d’infectats per Coronavirus a Catalunya des del 25 de febrer que va ser el primer dia que se’n va registrar un a Catalunya.

Aquí tens una taula de dades que recull el nombre d’infectats per dies:

Fixa’t que la taula no està completa, i és que has de buscar els casos d’ahir dia 29/3/21, i a més a més, cada dia hauràs d’informar-te del nombre de casos confirmats a Catalunya i podràs ampliar el teu gràfic dia a dia.

Abans de construir-lo mira’t aquest VÍDEO per ajudar-te.

Pensa que com hauràs de repartir l’eix vertical, com són tants milers de casos no podràs indicar-los de 1 en 1, potser has de fer una marca cada 500, o cada 1000… això ho hauràs de decidir tu!

No et preocupis si necessites més fulls per construir-lo pots enganxar-ho amb celo per darrera i si tens, fer-ho en un full de quadres t’ajudarà.

Ves guardant totes les tasques que vagis fent en ordre, tot muntat un dossier com els que fem a classe, que quan tot això passi, ens encantaria poder-ne parlar a classe! Recorda que cada tasca ha de tenir un títol al full per poder mantenir un ordre i organització!

Seguiu mirant també el padlet que anem ampliant activitats.

Fins dijous!

Recordeu que podeu compartir les vostres fotos a l’instagram de l’escola (@escolacanserra)

Esperem que gaudiu molt amb aquestes propostes.

UNA FORTA ABRAÇADA DE L’EQUIP DE MESTRES DE 6è.