Entrena’t per llegir!

Bon dia a tots i a totes!

Avui us deixo un enllaç d’uns jocs per millorar la competència lectora. Com ja sabeu per llegir bé hem d’anar a poc a poc, hem d’utilitzar una bona entonació i hem de comprendre el que llegim. Aquestes activitats de lectura que ens ofereix el web EDU365 es per practicar cada dia una mica i anar així millorant, perquè la lectura és molt important per poder obtenir bons resultats a l’escola.

Us animo perquè els jocs que proposen són molt divertits! Ànims i a millorar la lectura jugant! 🙂

INFORMACIÓ PER A LES FAMÍLIES

Objectius

Aquest material està constituït per un seguit d’activitats relatives al procés de descodificació i de comprensió lectora. Es pretén:

• Aportar una sèrie d’exercicis sistematitzats i seqüenciats que complementin el treball de lectura que es realitza a l’escola.
  •  Potenciar en els alumnes habilitats lectores:
  • Entrenant la conducta ocular dins d’un àmbit significatiu.
  • Activant els coneixements previs del tema escollit.
  • Facilitant l’ampliació de vocabulari.
  • Motivar els nens i les nenes per millorar la seva competència lectora utilitzant un programa informàtic amb material interactiu, prou atractiu i lúdic, ajustat al seu nivell de lectura.

Característiques del material

• El material d’entrenament lector “Entrena’t per llegir” està estructurat i seqüenciat en tres blocs, anomenats “comença a córrer”, “mig fons” i “marató”. Cada bloc està format per sis unitats, actualment n’hi ha tres d’actives.
  • Dins de cada unitat hi ha sis grups d’activitats diferents. Cadascuna està identificada amb una icona que es va repetint en totes les unitats, només canvia el color del llibre.
  • En acabar algunes activitats, s’hi pot comprovar la seva eficàcia en l’entrenament lector: pujant a un pòdium, obtenint medalles o copes o bé passant de llarg. Altres són autocorrectives (no deixa posar la lletra si està malament, etc.). Sempre es poden repetir les activitats per tal de millorar el resultat final.