SECOND YEAR STUDENTS HAVE DISSECTED A “VERAT” AND AN OCTOPUS

L’alumnat de segon aprenen què és un vertebrat. No ho hem estudiat o llegit, sinó que ho hem examinat, l’hem tocat, olorat, vist… i fins i tot hem descobert com es diuen les seves parts en anglès. Vam disseccionar un peix i vam descobrir que té espines, i que per això, és vertebrat. Aprofitant la motivació que es va despertar en els nens i nenes, cadascú va dibuixar el seu peix i va escriure les diferents parts en anglès, fins i tot, li van posar nom.
D’altra banda, hem descobert que el pop no és un peix, no és vertebrat i per tant, és un altre animal marí diferent (invertebrat) i no podem dir-li peix.
Ens ha fet molta gràcia comparar els ulls dels dos animals, poder veure el cor triangular del Verat, les brànquies (hem buscat molta estona els pulmons i no en tenen!), podem dir que tenen orificis nasals, la llengua era molt dura i les dents punxegudes. A més a més, hem vist el detall d’alguna de les parts a la lupa binocular.
En definitiva, hem viscut l’experiència de manera interdisciplinar, conjugant l’àrea de medi amb l’àrea d’anglès i l’art.

Ha estat una experiència molt divertida! We really enjoyed the experience!