PROJECTE SOBRE MEDI AMBIENT DE 6è

Els grups de 6è hem realitzat el Projecte sobre Medi Ambient, centrant-nos en la protecció i cura del planeta, fent especial incidència en l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible número 13:  Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest.

Després de buscar informació sobre el canvi climàtic (notícies, causes, conseqüències,…), l’alumnat ha elaborat uns eslògans amb diferents editors de vídeo per conscienciar-nos més sobre aquesta problemàtica, i intentar canviar la nostra manera de pensar i actuar tenint en compte l’impacte que la nostra forma de viure té en el medi ambient.

A partir d’aquí  podem adoptar cada vegada més, mesures per reduir el nostre impacte. Us deixem algunes propostes:

1.- Portar l’esmorzar en “Boc’n roll” o carmanyola, i evitar embolcalls de paper d’alumini.

2.- Usar bosses reutilitzables per fer la compra.

3.- Prendre consciència de l’origen dels productes que comprem, intentant que sigui productes de proximitat.

4.- Reduir l’emissió de gasos contaminants, desplaçant-nos a peu, en bicicleta i transport públic sempre que sigui possible.

5.- Aprofitar la llum solar per veure i per assecar la roba. Així reduirem el consum innecessari d’electricitat.

6.- Dutxar-nos en comptes de banyar-nos, i tancar bé les aixetes evita el malbaratament de l’aigua

Des de fa dos anys l’escola participa en el programa d’innovació pedagògica mòbils.edu, programa que pretén impulsar, entre d’altres coses, l’ús de la tecnologia digital en els centres i, especialment, els dispositius mòbils, com a eina educativa estratègica per al desenvolupament curricular i el treball competencial. Aquest projecte sobre medi ambient s’ha dut a terme com una de les activitats que porta a terme l’Escola dins d’aquest programa d’innovació educativa.

VÍDEO 1                                                                                                  VÍDEO 2

VÍDEO 3                                                                                                  VÍDEO 4

VÍDEO 5                                                                                                  VÍDEO 6

VÍDEO 7                                                                                            VÍDEO DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT