El voluntariat continua viu

Podríem dir que un dels trets més destacables de la nostra Comunitat d’Aprenentatge és la gran xarxa de voluntariat que vam acabar de consolidar fa uns 3 cursos. El nostre voluntariat està format per persones internes i externes al centre penitenciari.

Per una banda, tenim al voluntariat extern que sol venir de l’associació Justícia i Pau o també del Consorci per la Normalització Lingüística. Per altra, el voluntariat intern és tot aquell alumnat que està disposat a participar activament dins la comunitat.

Aquesta xarxa ens permet, principalment, dur a terme les Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) característiques de les Comunitats d’Aprenentatge.

No obstant això, durant l’any 2020, aquesta feina i esforç diari de totes i cadascuna de les persones membres d’aquesta comunitat es va veure troncada degut a la crisi sanitària COVID-19. Els darrers han estat uns cursos molt complicats per a tothom i a dia d’avui encara no hem pogut recuperar el funcionament de la nostra àrea educativa al 100%.

Actualment, el personal docent està repartit en els diversos mòduls residencials i proporciona l’oferta educativa in-situ. A més, gran part del voluntariat extern no pot accedir al centre, i fent referència a l’intern, l’alumnat no es pot barrejar entre mòduls residencials. Podríem arribar a pensar que la “NOSTRA COMUNITAT” ha quedat estancada i que hem hagut d’aparcar temporalment la gran xarxa de voluntariat que havíem teixit.

Afortunadament no és així.  Sempre s’ha d’intentar veure la part positiva, des de cada mòdul s’han adaptat aquestes AEE per tal de no deixar-les perdre. Si bé és veritat que per qüestions de seguretat, no hem pogut dur a terme els Grups Interactius, hem estat donant més pes a les Tertúlies Dialògiques aprofitant que ja hem pogut tornar a comptar amb el Rafa, un voluntari extern.

I això no és tot. La nostra gran xarxa de voluntariat s’ha dividit, i hem continuat teixint petits vincles de comunitat dins de cada mòdul residencial. El voluntariat ens dóna suport en activitats extraescolars com Sant Jordi, Nadal, Festes de final de trimestre i també ens ajuda a proporcionar una millor atenció educativa a l’alumnat de nivells com FI-1, Fi-2, Català 1, Castellà 1, Anglès 1 i Competic.

A continuació podeu llegir el testimoni de 3 voluntaris del Mòdul 1 que, una vegada més, han estat disposats a dedicar una estona del seu temps a la nostra escola.

“Estic molt agraït amb tot el claustre de professors del CFA Artur Martorell aquí a Brians 1 pel seu tracte impecable amb els alumnes a les classes tant a nivell individual com col·lectiu aportant plena dedicació a la necessitat socio-educativa de cada alumne. Demostren motivació, esforç i constància per ensenyar amb una perspectiva alegre, dinàmica i familiar on els reptes de la matèria es converteixen en una satisfacció d’aprenentatge de nous coneixements, no hi ha moment per tirar la tovallola. Que els llapis no deixin d’escriure. Enhorabona!” – CARLES

“Principalmente quiero agradecer a los profesores del módulo 1 por confiar en mi desde el minuto uno. Yo me siento muy afortunado de poder ayudar a mis compañeros a hacer cualquier tipo de actividad. Yo soy voluntario y ayudo a crear material para las clases (Sant Jordi, Navidad etc.) cada vez que puedo aportar algo de mí. Me siento muy feliz y contento de poder hacerlo. Aprovecho para darle las gracias a todo el equipo de tratamiento del módulo 1 (educadores, psicólogos, profesores, monitores, trabajadora social) porque gracias a su excelente trabajo hacen que todo sea más fácil y llevadero.” – JAVIER

Des de l’equip docent del CFA Artur Martorell, volem donar les gràcies a totes les persones que segueixen confiant en el nostre projecte educatiu però sobretot, us volem donar les GRÀCIES A VOSALTRES: els nostres voluntaris i voluntàries dels mòduls.