Desplegament curricular de la competència digital

Com hem comentat anteriorment l’assoliment de les competències digitals de cada nivell educatiu és a  partir d’implementar els continguts digitals dins dels continguts de cada nivell.

Hi haurà una progressió de dificultat  respecte als continguts digitals segons els nivells educatius, on es tindrà en compte el bagatge digital dels i les alumnes.

Es farà un treball dels diferents continguts digitals d’acord als diferents nivells:

• Així a FI1 es treballarà amb programes de lectoescriptura per tal que l’alumnat treballi els continguts del nivell a través de les tecnologies i comencin una introducció al maquinari, programari i complements digitals. Es prioritzarà la dimensió instruments i aplicacions.
  • A FI2 i FI3 es continuarà ampliant la introducció al maquinari i es treballaran els continguts d’alguna de les matèries a través de les tecnologies, en aquest cas els ordinadors i els alumnes rebran els materials en format digital i hauran de completar, ampliar o fer. S’haurà de fer una progressió de les competències digitals prioritzant la dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge.
  • Als nivells de llengües 1, 2 i 3 s’haurà de tenir en compte el nivell de partida dels alumnes i grups, i que els docents treballin alguns dels continguts del nivell a través de l’assoliment compartit amb els continguts digitals. Al ser uns ensenyaments amb nivells tan diversos és molt complicat marcar una dimensió a treballar, i seran els docents dels nivells els que segons el nivell inicial dels alumnes plantegin activitats relacionades amb una o altra dimensió.
  • Al GES seria un cas igual al de les llengües 1, 2 i 3, on els docents escolliran els continguts del nivell i àmbit per assolir de forma compartida amb els continguts digitals.
  • L’ alumnat de Competic assolirà les diferents competències segons el nivell. A competic inicial s’assoliran les competències 2 i 4. A competic 1 s’assoliran les competències 2,3,4 i la 6. A competic 2 i 3 les competències 2,3,4 9, 10 i 11.