Documents d’escola

El projecte educatiu de centre (PEC) és el document que defineix com funciona el nostre centre educatiu. Inclou els principis rectors que el diferencien d’altres centres, adaptat a la realitat de l’entorn del nostre alumnat i d’acord amb les conviccions pedagògiques dels docents; explicita les línies d’atenció a la diversitat i els objectius a mig termini; a més, desglossa les línies mestres d’organització, que es concretaran al projecte curricular. Podeu consultar-lo fent clic al següent botó:

 

El projecte de direcció és un document essencial de l’autonomia dels centres educatius perquè ordena el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període de mandat de la direcció del centre, en concreta l’estructura organitzativa i n’inclou uns indicadors, derivats del que estableix el projecte educatiu del centre, que han de servir per avaluar l’exercici de la direcció. Consulteu-lo aquí:

 

Les Normes d’Organització i Funcionament del Centre (NOFC), que formen part del projecte educatiu, és el document que recull els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura; defineix els vincles; recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’escola; fixa els procediments; adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica per al nostre centre. Podeu consultar-lo fent clic al següent botó:

 

 

La Programació General Anual de Centre (PGAC) és el document que recull la concreció de les prioritats, de les activitats i del funcionament del centre per al curs escolar corresponent, i dels diferents àmbits de l’autonomia del centre, d’acord amb el projecte educatiu i d’acord amb el projecte de direcció vigent. Tot seguit la teniu disponible.

 

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Tot seguit la podeu consultar.

 

El Projecte de Convivència és l’instrument on es reflecteixen les accions que el centre docent desenvolupa per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat educativa per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. Ha de desenvolupar les mesures de promoció de la convivència, els mecanismes i fórmules per a la resolució pacífica dels conflictes, així com els processos i mesures d’intervenció educativa aplicables en el cas d’incompliment de les NOFC i de la normativa vigent. Feu clic i consulteu-lo.

 

El Projecte Lingüístic del centre (PLC) és el document que inclou el procés de reflexió i l’experiència del tractament de les llengües al centre educatiu. Forma part del Projecte Educatiu del Centre (PEC) i ha de definir-se en aquests termes: el paper de la llengua vehicular, el tractament de les llengües curriculars, i els aspectes d’organització i de gestió que tinguin repercussions lingüístiques. És, doncs, un text de referència per a l’ús de les llengües. Aquí el teniu.