Serveis digitals que s’ofereixen a la comunitat educativa

La nostra realitat contextual d’ubicació escolar implica treballar amb plataformes i comunicacions digitals amb moltes restriccions i això deriva en un desplegament de possibilitats digitals molt limitat ja que l’alumnat en molts casos no hi té accés i creiem que seria absurd potenciar únicament un àmbit del qual els protagonistes de l’acció educativa no se’n poden beneficiar.
Algunes de les eines més utilitzades són la pàgina Web de l’escola, que es va actualitzant amb activitats o informacions escolars i permet publicitar amb certa normalitat el nostre dia a dia.

Destacar també que des de fa uns anys s’està realitzant una feina molt important per utilitzar la plataforma Moodle i actualment disposem de més de 25 cursos. Aquesta plataforma treballa directament molts dels continguts digitals implícits en la mateixa plataforma i el seu funcionament, i desenvolupa l’autonomia de l’alumnat per descobrir i treballar les diferents matèries.
La normativa d’ús i accés al Moodle venen determinats per usuari/a i contrasenya, prèviament donats d’alta per part del/la docent per permetre accedir a la plataforma i treballar els continguts i les activitats de cada curs.
En el nostre cas, com ja hem dit anteriorment, el fet que la línia d’internet tingui unes restriccions ja donades, no permet a l’alumnat poder accedir a pàgines relacionades amb la comunicació amb l’exterior ( xarxes socials, correus electrònics, cats asincrònics…) així com totes les pàgines que estiguin fora de l’accés del filtre. Això suposa que molts dels continguts digitals siguin difícils de treballar i per tant els/les docents han de buscar alternatives a tasques que, en molts casos, amb una simple cerca a internet seria possible de portar-les a terme.