Grups interactius

Tothom aprèn de tothom

L’alumnat s’organitza en diversos grups heterogenis on han de fer activitats d’aprenentatge, les quals són preferentment de caire manipulatiu, orientats per un voluntari o voluntària, que els acompanya per potenciar la interrelació entre aquestes/es i la seva participació.

Cada activitat dura 20 minuts, passat aquest temps el grup es mou i passa a fer una altra activitat. En finalitzar la classe, el grup ha passat per quatre activitats.

La conclusió que n’hem tret tant alumnes com mestres és positiva, socialment el grup s’ha cohesionat i a la pràctica, sembla ser que l’alumnat n’han tret profit.

Concretament, vam començar el curs escolar 2016/17 a implementar els GI a les aules i, de mica en mica, hem anat ampliant la seva aplicació a la resta d’ensenyaments.