Informacions del curs escolar

CALENDARI ESCOLAR CURS 23-24

El curs escolar comença el 6 de setembre i finalitza el 21 de juny.

Durant el curs escolar 2023-24 són dies festius regulats pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya:

Del  21  de desembre al 7 de gener, ambdós inclosos.

Del  23 de març a l’1 d’abril,  ambdós inclosos.

L’horari lectiu per a tot el curs és el que va de 9h a 12h (infantil) i de 9h a 13h (primària) i de 15h a 17h

Hi haurà jornada intensiva (de 9h a 13h infantil i de 9h a 13:30h primària) el dia 20 de desembre de 2023 i del 5 al 21 de juny de 2024.

Hi ha també dies festius de lliure disposició, triats pel Consell Escolar Municipal, que són:

  • El dia 13 d’octubre de 2023
  • El dia 7 de desembre de 2023.
  • El dia 12 i 13 de febrer de 2024.
  • El dia 20 i 21 de maig de 2024.

HORARI ESCOLAR

Al matí l’hora d’entrada és a les 9h i a la tarda a les 15h.

Els alumnes que arriben tard per alguna raó justificada, han de trucar el timbre de la porta i esperar ser atesos.

A partir de les 13h i de les 17h és responsabilitat de les famílies recollir els alumnes a l’escola. En cas de retard en la recollida dels alumnes, s’avisarà telefònicament  a la família i, passat un temps prudencial, si no s’ha localitzat cap familiar s’avisarà al policia de barri.

És convenient ser puntuals tant a les hores d’entrada com a les hores de sortida. Pel que fa a les sortides, no es permet als alumnes quedar-se al pati, tret que tinguin activitats de menjador o d’extraescolars.

Quan els alumnes hagin de marxar dins l’horari lectiu, caldrà omplir a consergeria un full de responsabilitat.

ASSISTÈNCIA 

És obligatòria l’assistència dels alumnes a l’escola, tant al matí com a la tarda. En cas d’haver de faltar algun dia, cal donar avís al mestre/a de la classe i portar el justificant.

En cas d’absències continuades d’un alumne/a, sense justificació per part de la família, l’escola passarà la  comunicació al Servei d’Educació de l’Ajuntament.

La no assistència a excursions i sortides també s’ha de justificar.

EXCURSIONS I SORTIDES

Les excursions i sortides de tot tipus (espectacles, visites, colònies….) són activitats importants i bàsiques per l’aprenentatge escolar. Queda totalment prohibit portar diners. Com a beguda només es pot portar aigua.

Abans d’una sortida, la família rebrà una notificació pel TPV Escola, que caldrà signar des de la mateixa aplicació dins del termini que indiqui la comunicació. En cas contrari l’alumne no podrà assistir a l’activitat.

Les sortides dins de Mataró s’autoritzen globalment a l’inici de curs.

El pagament de les sortides es fa a través del TPV Escola. No es cobrarà cap import en metàl·lic. En cas que el/la vostre/a fill/a no pugui realitzar una sortida que ja ha pagat, amb motiu justificat, es podrà retornar l’import corresponent a l’activitat, sempre que l’empresa organitzadora retorni els diners dels no assistents.

En cas que s’hagués de suspendre l’activitat el mateix dia per mal temps, les famílies han de venir a recollir els nens o nenes a les 12h (infantil) i a les 13h (primària).

ROBA QUE CAL PORTAR

L’alumnat d’Educació Infantil i Primària només ha de portar una bata marcada amb el nom i cognoms per fer les activitats de plàstica, laboratori i tallers.

Totes les pertinences de l’alumnat hauran d’anar marcades amb el nom i cognoms del/de la nen/a.

Els infants d’ I3 hauran de tenir a la classe una muda completa degudament marcada dins una bossa de roba: sabates, mitjons, calcetes/calçotets, pantalons i samarreta.

L’alumnat d’infantil (I3-I5), per fer psicomotricitat cal que portin mitjons antilliscants i hauran de venir a l’escola amb xandall i calçat esportiu amb tanca de “velcro”.

L’alumnat de Primària (1r-6è), per fer les classes d’Educació Física cal que porti roba adient i calçat esportiu adequat, a més a més d’una bosseta amb una samarreta de recanvi, mitjons i una tovallola petita.

No està permès portar motxilles amb rodes i recomanem l’ús de motxilles o bosses de mida petita

SALUT FÍSICA I HIGIENE

Quan un alumne presenta símptomes de malaltia, tant si té febre com si no en té, cal que es quedi a casa i si ho detectem a l’escola, avisarem a la família perquè els vingueu a buscar.

És convenient que els alumnes es quedin a casa, quan presenten febre, fongs,  conjuntivitis, erupcions a la pell, etc. excepte si el metge certifica per escrit que el que té no és contagiós.

Un cop diagnosticada la malaltia, s’ha de comunicar a l’escola, per si cal prendre alguna precaució.

Si cal administrar algun medicament en horari escolar, és imprescindible comptar amb l’autorització signada per la pròpia família o el metge.

Quan un alumne pren mal a l’escola, s’avisa la família en primer lloc  i, en cas de no localitzar cap familiar, se’l porta a un centre mèdic.

MENJAR

Per a un millor rendiment escolar, aconsellem que s’esmorzi a casa, i que a mig matí es porti fruita, fruits secs o un entrepà petit. Eviteu embolicar els entrepans i utilitzeu carmanyoles o boc’n’rolls.

Està prohibit portar brioixeria industrial o altre tipus de menjar envasat, així com iogurts o altres aliments de cullera. Tampoc està permès dur begudes ensucrades (actimels o brics de suc) ni llaminadures. Us suggerim que a les 17h eviteu també donar aquest tipus de productes als vostres fills i filles.

L’alumnat d’ I3 fins a 6è que vulgui celebrar l’aniversari podrà portar coca, però caldrà avisar al tutor/a amb antelació per poder avisar a les famílies dels altres infants.

A classe no es repartirà cap mena de llaminadura ni tampoc repartirem invitacions d’aniversari.

JOGUINES I MATERIAL

Els alumnes no han de dur de casa cap joguina ni tampoc no es poden dur pilotes. Tot el que necessitin se’ls donarà a l’escola.

A inici de curs cada alumne/a haurà de portar un paquet de tovalloletes humides i un rotlle de paper de cuina.

RELACIÓ ESCOLA I FAMÍLIA

És necessari i important que les famílies (pares, mares o tutors legals) assistiu a les reunions d’aula i a les entrevistes que us seran avisades amb antelació. Si no podeu assistir-hi cal avisar al/la mestre/a. Els nens i nenes no han d’estar en aquestes reunions ni romandre sols al pati.

Per concretar l’entrevista amb el tutor/a o amb el coordinador/a, cal demanar hora via correu electrònic del tutor/a i en el cas de l’alumnat de 3r a 6è també es podrà fer servir l’agenda. En cas de no poder-se comunicar, es podrà trucar a l’escola.

Els mestres no acceptem regals, el millor regal és saber que el/la vostre/a fill/a està content/a a l’escola.

L’Associació de Famílies i Alumnes (AFA) es reuneix mensualment. La reunió sempre està oberta a tothom que hi vulgui assistir.

En cada grup-aula, hi ha un familiar que fa de Delegat/a d’aula, el qual fa el traspàs d’informacions i assisteix a les reunions d’AFA.

AUTORITZACIÓ DELS DRETS D’ IMATGE DELS ALUMNES

Els alumnes que s’incorporin de nou a l’escola hauran de signar l’autorització corresponent perquè la seva imatge pugui ser  utilitzada en  fotografies, filmacions, web, facebook, twitter, exposicions i revistes  de caire intern corresponents a activitats lectives, complementàries i/o extraescolars.

CONSERVACIÓ DE L’ESCOLA

Mantenir l’escola neta és feina de tots. Hem d’acostumar els nens a no llençar papers a terra, tant a casa com al carrer, tal i com ho fem a l’escola. Qualsevol desperfecte de material escolar o mobiliari que es produeixi per conducta negligent o de forma intencionada, s’ha de reparar o, si és el cas, s’haurà d’abonar el que contempla la normativa interna del centre.