Queixes, reclamacions, suggeriments i felicitacions

Tal com indiquen les NOFC del centre, qualsevol membre de la comunitat educativa, o persona interessada, pot formular les seves queixes, suggeriments i reclamacions, des de la seva responsabilitat i fent ús dels seus drets com a usuari/a del sistema educatiu o com a part interessada, amb la pretensió d’aconseguir una millora en la qualitat de la docència o en la prestació del servei d’educació, o bé perquè volen ser escoltats/des i atesos/es quan creuen que han estat lesionats els seus drets.
En funció del grau d’insatisfacció dels membres de la comunitat educativa o persones interessades, podem classificar les demandes que aquests fan arribar al centre en tres nivells:

  • Suggeriment: proposta o reclamació de canvi al centre educatiu que redundi en benefici de totes les parts.
  • Queixa: insatisfacció causada per defectes en la qualitat de la docència o en la prestació del servei.
  • Reclamació: insatisfacció per algun perjudici causat per la qualitat de la docència o el servei del centre; sol contenir la sol·licitud d’algun tipus de compensació.

Procediment d’actuació:

Les queixes i suggeriments seran presentades al centre educatiu:
per escrit a través dels tutors individuals o a la direcció del centre (per correu electrònic o en paper utilitzant aquest imprès).
mitjançant l’entrega de l’imprès a consergeria (imprès).

Les reclamacions seran presentades al centre educatiu:
per escrit directament a direcció (per correu electrònic o en paper utilitzant aquest imprès).

A l’escola Rocafonda, les queixes, suggeriments i reclamacions s’entenen com a oportunitats per millorar i progressar, seran ateses i gestionades per donar una resposta adequada al que plantegen, i es tractaran d’acord amb els principis de transparència, diligència i confidencialitat.

Felicitacions
A banda de queixes, suggeriments i reclamacions, qualsevol membre de la comunitat educativa o persona interessada pot fer arribar al centre una felicitació. Les felicitacions podran ser presentades al centre educatiu per escrit a través del correu electrònic del centre, dels tutors individuals (per correu electrònic o en paper), mitjançant l’entrega de l’imprès a consergeria (imprès).