L’escola

L’escola Rocafonda està ubicada a la ciutat de Mataró, comarca del Maresme, província de Barcelona. Està situada a l’extrem del barri de Molins, tocant el barri de Rocafonda i de Vista Alegre, en un límit de la ciutat, al costa d’una zona industrial i espais urbanitzats. És una escola propera amb vocació d’escola de barri vinculada al territori, ciutat, comarca.

La nostra escola ha de ser el reflex de l’entorn que ens envolta, que els nostres alumnes puguin trobar a l’escola els mateixos amics i amigues que troben a la plaça o al carrer.

La nostra societat és plural i hi ha diversitat d’ideologies, ètnies, cultures, classes socials, …  cal, per poder educar realment en la riquesa de la diversitat, que l’escola sigui una continuació d’aquesta realitat i no un parèntesi del món que ens ha tocat viure.

Som una escola propera, on les famílies acompanyen personalment als seus fills i filles i comparteixen, amb el contacte quotidià amb els i les mestres, el dia a dia de la seva educació. A mesura que els infants van creixent, aquesta proximitat,  facilita l’autonomia i responsabilitat dels infants perquè puguin venir sols/soles a l’escola.

Participem en molts projectes i propostes que s’organitzen a la ciutat, ja sigui des de l’Ajuntament, Consell comarcal, o de diferents entitats de la ciutat.

La nostra cultura, les nostres festes i tradicions són un punt important en la vida de l’escola