Ús social de l’escola

En els nostres trets d’identitat ens definim com a Escola Oberta, integradora i lligada a l’entorn. Així, el centre, com a servei públic, s’integra i participa activament en la vida social i cultural de la ciutat, superant, dins les seves possibilitats, els límits de l’espai físic i del temps dels seus horaris.

Facilitem i promocionem, dins les nostres possibilitats, una utilització òptima de les seves instal·lacions, afavorint qualsevol iniciativa social. No obstant, la responsabilitat de les activitats que s’hi realitzin són competència de l’Ajuntament de Mataró, ja que és qui dóna el permís final d’ús.

Les activitats socials, culturals i esportives i molt especialment les adreçades a la franja d’edat dels alumnes tenen ressò al centre i vetllem perquè hi siguin presents.

Les activitats que actualment si realitzen són:

Reforç escolar

És un programa de caràcter preventiu que pretén millorar l’èxit escolar, afavorir l’obtenció de les habilitats i eines necessàries per a assolir els aprenentatges, i oferir a l’alumnat suport per tal d’incidir sobre les seves dificultats d’aprenentatge, les actituds i els hàbits d’estudi.

En aquest procés és cabdal la tasca d’acompanyament que duu a terme el monitor o monitora i la coordinació entre el tutor/a i el monitor/a per tal de fer un seguiment més acurat de l’evolució de l’alumnat mentre assisteix al reforç. L’horari és de 17h a 18h tots els dies de la setmana.

Objectius de l’activitat:

• Oferir als alumnes un espai favorable per a l’estudi.
  • Ajudar aquells alumnes amb dificultats en el seu procés d’ensenyament aprenentatge
  • Procurar una millora en els resultats finals de l’aprenentatge; dels participants a l’activitat.
  • Potenciar la integració i l’equitat escolars.

POEFE

L’escola participa d’un programa co-finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i el Fons Social Europeu 2014-2020. Concretament, en el Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació (POEFE).

Aquest programa es concreta en l’organització d’un Taller de programació i robòtica dirigit a alguns alumnes de 5è i 6è. Es realitza en horari de 17:00h a 18:30h els dimarts i dijous pels alumnes de 5è i dimecres de 17h a 18:30h pels alumnes de 6è.

Patis oberts

Els patis escolars de la ciutat s’obren com a espai d’ús públic per a infants i adolescents fora d’horari escolar, de 18:30 a 20h.

Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves. També es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu i artístic. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes a la ciutat

Els objectius principals de l’obertura dels patis escolars són:

• Optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació.
  • Donar una alternativa de lleure als infants i joves que s’exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat.

Equip de futbol Joaö Martí

L’escola cedeix els espais exteriors per a poder realitzar aquesta activitat de Futbol a l’entitat Joaö Martí.

El Projecte “Del futbol a la vida” és un taller on es treballa la convivència, els valors i les emocions a través del futbol. Aquesta activitat es va iniciar el curs 2013/14 amb els nens/es de Càrites Mataró i des d’aleshores que segueix en funcionament.

Els Equips de Futbol de Joäo Martí, és un projecte educatiu on el futbol s’utilitza com una eina d’intervenció social i educativa. El futbol és un esport que necessita del treball en equip per aconseguir uns bons resultats. Per això, valors com el respecte mutu, l’esforç i la humilitat milloren les possibilitats de que l’equip se’n surti i són claus per als que practiquen aquest esport .Els Equips de Futbol de Joäo Martí possibilita l’opció de participar a la lliga escolar de Mataró per aquells infants   amb pocs recursos i que volen gaudir de l’esport.

Juguem Plegats

Juguem Plegats és una jornada en format lúdico- festiu que té per objecte donar a conèixer el ventall de recursos socioeducatius per a infants i joves al territori de Rocafonda- El Palau i L’Escorxador.

En aquesta línia, un conjunt de serveis i entitats ens apleguem i duem a terme diverses activitats, tallers o demostracions al Pati Escolar de l’Escola Rocafonda

Cursos de català per a pares i mares

La idea principal per els cursos de català bàsic és que les famílies tinguin un primer contacte amb la llengua i donar-los recursos per poder ampliar els coneixements . Els cursos de català es programen en horari escolar, les tardes de dilluns i dijous de 15:15 a 16:30, mentre els fills/es estan a l’aula.. Es porten a terme cursos de nivells bàsics, elementals i més avançats

Objectius de l’activitat:

• Conèixer el marc històric i social del català: assolir coneixements (de contingut i de procediment) relatius a la realitat sociolingüística, cultural i dialectal del català.
  • Iniciació de la comprensió i expressió oral del català bàsic.
  • Iniciació de la comprensió i expressió escrita del català bàsic.
  • Oferir un espai per a les famílies d’aprenentatge de la llengua catalana.