Una mica d’història

L’escola Rocafonda, és una de les 20 escoles públiques de la ciutat de Mataró. Va ser creada al 1977, com a conseqüència d’un dèficit molt gran de places escolars de l’època i fruit d’una llarga lluita col·lectiva per aconseguir una escola a l’abast de tothom, arrelada al medi, de caràcter públic i gestionada democràticament.

Des dels seus inicis, va estar vinculada als principis bàsics de la “pedagogia activa”, flexible que integri la diversitat de ritmes del nostre alumnat. Treballem amb activitats pedagògiques destinades a la formació integral dels alumnes, a l’adquisició de valors democràtics i coeducatius. Així doncs, és una escola amb un llarg recorregut educatiu que manté els principis de ser una escola oberta, integradora i arrelada a l’entorn.

Aquesta entitat, resultat del consens entre tots els estaments del centre, desenvolupa els objectius generals, concreta la seva estructura i els serveis que pot oferir de manera adequada i adaptada a les pròpies circumstàncies, a la normativa vigent i a més, recull l’experiència des de 1977 en què es va iniciar.

Entenem l’escola com una institució que fa un servei i que, per fer-lo, es fonamenta en el treball en equip i en la cooperació. Totes les estructures organitzatives, des de les més àmplies a les més reduïdes en quant a participació, d’execució o de caràcter tècnic, es regeixen per aquest treball col·lectiu.

Els alumnes de P5 han estat treballant  “les entrevistes” i han fet preguntes a antics alumnes sobre la seva vivència a l’escola. Algunes de les respostes de la @belolid, @bballestin,@TheVilchezLab,@Esparrell1975, @laiam2, entre d’altres han estat:”l’escola era com una segona casa”, “tinc el record de que era un lloc molt gran”, “recordo molt les colònies i les sortides”, “un record molt bonic són les danses i la música”, … Moltes gràcies!!

Orles

L’escola Rocafonda ja té més de 40 anys d’història; Junts hem fet un llarg camí, ple d’aventures i somriures, és per això i, perquè tots i totes ho heu fet possible, que ens fa moltíssima il·lusió compartir amb vosaltres les orles de tots aquests anys:

1985-1990

1990-2000