En aquest vídeo  presentem el nostre centre, fent un recorregut a través dels principals trets distintius que caracteritzen el projecte que s’està desenvolupant. Podem resumir la nostra identitat metodològica en el treball per projectes, els tallers STEAM, els racons de llengües i les matemàtiques manipulatives.

 

GITANES AL CARRER 2020!

Com ja sabeu som padrins de les Gitanes de RubÍ i ens agradaria participar en les Gitanes al carrer. Ens ajudeu?

Envieu-nos els vostres 10 segons de vídeo en horitzontal ballant “Les Gitanes de Rubí” al correu:  gonoro@xtec.cat

Aquesta activitat està relacionada amb el projecte Apadrinem el nostre patrimoni: “Apadrinem el Ball de Gitanes” que duem a terme a l’escola.

Fase 2 de desescalada

Cliqueu la imatge, o AQUÍ, per saber com es farà aquesta tornada a l’escola i com implica als diferents cicles.

 

PLA D’OBERTURA  ESCOLA MONTESSORI

FASE 2 DE DESESCALADA

FINALITZACIÓ DEL CURS 2019-20

Accediu al document de PLA D’OBERTURA FASE 2 DE DESESCALADA

Accediu al document de DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LES FAMÍLIES D’ALUMNES D’EDUCACIÓ INFANTIL

Accediu al document de DECLARACIÓ RESPONSABLE PER A LES FAMÍLIES D’ALUMNES DE PRIMÀRIA

Guanyadors del Premi Baldiri Reixac 2020

Totes les persones grans i petites que formem part de la comunitat educativa estem molt contentes de compartir una bona notícia.

Hem guanyat el premi Baldiri Reixac 2019-20, de la Fundació Carulla. Se’ns ha reconegut com a escola innovadora que situa la cultura i l’art en el centre de l’aprenentatge dins del nostre projecte educatiu.

L’acte de lliurament tindrà lloc el proper 7 de juny i recollirem aquest reconeixement molt orgulloses de formar part de la nostra escola.

“La cultura transforma l’educació, l’educació transforma les persones, i les persones transformem el món!”

El Premi Baldiri Reixac és un premi destinat a l’estímul i al reconeixement de l’escola catalana, dotat per la Fundació Lluís Carulla que treballa per promoure la llengua, la cultura i els valors que configuren la societat catalana, amb la voluntat d’enfortir el sentit de pertinença.

Acte de lliurament del 7 de juny. Recollirem aquest reconeixement molt orgulloses de formar part de la nostra escola.

L’Escola al programa Popap de Catalunya Radio

Aquest divendres la nostra companya Emma Escribano ha fet una intervenció al programa Popap amb Mariola Dinarès de Catalunya Radio, parlant de Tinkering i les vocacions STEAM i presentant algunes de les activitats, en aquest cas relacionades amb l’experimentació de la llum, que es realitzen a l’escola. Si cliqueu la imatge podreu escoltar el programa.

A continuació podeu veure el vídeo amb les activitats que s’han presentar on la llum, les ombres i les projeccions juguen un paper important en els nostres tallers STEAM.

Escola de Música Pere Burés (Ajuntament de Rubí)

L’escola de Música Pere Burés ens fan arribar una interpretació, que tot i la distància física, han enregistrat amb molta il·lusió per a tots vosaltres. .

“Aprofitem-nos de la música per arribar amb el seu so a tocar-nos a través del sentit de l’oïda” (Escola de Música Pere Burés, Ajuntament de Rubí).

Us enviem una forta abraçada i esperem retrobar-nos ben aviat!

 

Experimentem amb llum

La llum, les ombres i les projeccions juguen un paper important en els nostres tallers STEAM.

Amb diferents activitats convidem  a l’alumnat a un ambient ric, que afavoreix situacions d’aprenentatge i de desenvolupament per mitjà de l’experimentació.

Esperem que gaudiu d’una petita mostra de diferents activitats que realitzem amb els alumnes de l’escola.

El CIM UPC contra el Coronavirus Covid-19

CIM UPC participa en la lluita contra el Coronavirus Covid-19 amb tots els seus equipaments d’impressió 3D professional

Volem compartir amb vosaltres el nostre orgull per tenir com a partner al CIM UPC.
No només els hem d’agrair que els nostres nens i nenes s’endinsin en la fabricació digital i la cultura maker gràcies a la formació i tecnologies que ens aporten, com ara la impressIó 3D, sinó que també duen a terme una tasca social encomiable dissenyant i fabricant respiradors artificials per a pacients afectats per Covid 19 en casos d’insuficiència respiratòria.
En aquest ENLLAÇ podeu trobar més informació o clicant la imatge.

Taller de Lectura en veu alta

Als tallers de lectura en veu alta introduïm l’activitat jugant per preparar el cos, per concentrar-nos i escalfar la veu i d’aquesta manera ens activem per llegir millor. Duem a terme diferents activitats per practicar el to de veu necessari en la lectura en veu alta, aprenem a projectar la veu, a fer pauses i respirar.  També practiquem l’entonació dels diferents signes de puntuació durant la lectura.

Llegim diferents tipus de textos col·lectivament en veu alta, escrivim cartes a mestres i companys/es, improvisem i inventem contes, fem activitats de concentració. Tot per tal d’entrenar la nostra competència lectora d’una manera holística. És molt important per la vida professional tenir un bon domini de l’expressió oral

Taller de Teatre a Cicle mitjà

A l’espai Hedy Lamarr l’alumnat pot conèixer l’altra faceta de la científica que dóna nom a l’aula, la d’actriu

El primer objectiu del taller és introduir a l’alumnat en el món de les arts escèniques i que coneguin en què consisteix el teatre

En el taller aprenen a expressar i comunicar a través del cos, el gest i el moviment mitjançant jocs de dramatització. També tenen l’oportunitat d’exercitar l’espontaneïtat i creativitat a través de representacions i improvisacions corporals. 

L’expressió oral també és protagonista en aquest taller i es treballa a través d’activitats de respiració conscient, projecció de la veu i lectura en veu alta. La culminació del taller és la preparació i representació d’una petita obra de teatre.

 

Lego WeDo a l’espai Àngela Ruiz

A l’espai Ángela Ruiz Robles mitjançant el taller de robòtica amb Lego WeDo 2.0, l’alumnat construeix i programa robots adequats al seu nivell d’aprenentatge.

Hi ha activitats en les quals els nens i les nenes han de seguir les pautes i indicacions donades i d’altres en les quals els alumnes han de muntar i programar els seus propis robots, fent servir les eines que van adquirint durant les sessions del taller. 

Durant les sessions de robòtica, es promou la col.laboraració en petits grups i la presa de decisions conjuntament, treballant l’observació i la posada d’idees en comú.