POEFA

El curs 2020-21, l’Escola Montessori està participant en el programa POEFA (Projecte d’Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat 2020-21)

“Programa finançat pel Ministeri d’Educació i Formació Professional i cofinançat pel Fons Social Europeu”

Aquesta convocatòria estableix diferents accions de suport per a cada una de les cinc modalitats del programa. En el nostre cas s’ens ha adjudicat quatre modalitats:

Modalitat A: Accions de reforç educatiu extern.

Modalitat B: Extensió educativa amb un component lúdic.

Modalitat C: Orientació. Suport adreçat als professors i alumnes amb talents singulars i necessitats educatives específiques.

Modalitat D: Grups interactius per a la creació de comunitat. Accions i tallers amb famílies.

La finalitat del projecte és oferir oportunitats d’aprenentatge equitatives a tots els alumnes del centre i a les seves famílies dins d’un entorn de transformació generalitzada.

Amb la perspectiva del foment de les vocacions STEAM amb igualtat de gènere, en el marc d’un apropament a la cultura maker i tinkering, volem desplegar tots els recursos que siguin necessaris per assolir les competències bàsiques que afavoreixen I’èxit educatiu, la inclusió dels alumnes més vulnerables i la cohesió de la comunitat educativa. Tanmateix, per tal d’arrelar el sentit de pertinença al centre educatiu i així evitar en el futur l’abandonament escolar prematur, dirigirem les actuacions cap a projectes que proporcionin recursos per gestionar les emocions.

El centre prioritza el reforç del treball competencial per acompanyar l’aprenentatge dels alumnes, especialment els més vulnerables, per assolir l’èxit acadèmic relacional i personal durant la seva trajectòria educativa.

El projecte vol desplegar accions amb component lúdic alhora que connectar amb la cultura i la tradició amb l’objectiu de facilitar la inclusió dels alumnes i d’evitar l’abandonament escolar precoç a través de la programació d’activitats orientades en aquest sentit.

El centre s’implica col·lectivament en xarxes de suport i activitats complementàries relacionades amb les activitats sol·licitades en el POEFA (Xarxa XIEP, Programa Magnet, apadrinament d’entitats municipals, treball en xarxa amb el eixit industrial de la ciutat) per tal de difondre actuacions organitzades dins i fora del centre en el marc de la transformació pedagògica cap a la qualitat i l’equitat educativa.

Activitats relacionades amb el projecte: