En aquest vídeo  presentem el nostre centre, fent un recorregut a través dels principals trets distintius que caracteritzen el projecte que s’està desenvolupant. Podem resumir la nostra identitat metodològica en el treball per projectes, els tallers STEAM, els racons de llengües i les matemàtiques manipulatives.

 

Projecte ARA ART + DIVERSITATS 2021-22

Aquest vídeo forma part del procés d’aprenentatge entorn a les Diversitats protagonitzat per alumnat de 6è de primària de l’Escola Montessori i d’alumnat d’Educació Visual i Plàstica de de 4t d’ESO de l’Institut Duc de Montblanc durant el curs 2021-2022.

Ha comptat amb la col·laboració de Fundació Akwaba i l’escola d’Art i Disseny edRa i amb el suport del Servei de Cooperació de l’Ajuntament de Rubí i la Diputació de Barcelona.

El servei comunitari va culminar amb una pintada d’un mural dins de l’Escola Montessori per part de l’alumnat de secundària de l’Institut del Duc de Montblanc, dissenyada conjuntament per l’alumnat protagonista.

Mireu el següent vídeo:

(Informació i text extret de: https://www.rubi.cat/ca/temes/solidaritat-i-cooperacio/educacio-per-al-desenvolupament-la-pau-i-els-drets-humans-1/araart)

Exposició Projecte Erasmus+

Com a activitat sobre el projecte Erasmus+ cada classe hem treballat un país de la Unió Europea. Les famílies han col·laborat compartint i ampliant informació sobre el país assignat, amb la creació de maquetes de diferents monuments, recerca de receptes típiques i altres informacions que han ajudat a conèixer millor cada un dels països que formen part de la U.E.

L’exposició realitzada per tot l’alumnat i famílies la podeu visitar durant la setmana cultural, del 3 al 10 de juny, en les següents franges horàries:

      • Matí de 9.00h a 9.30h
      • Migdia de 12.00h a 13.00h
      • Lloc: Vestíbul de l’edifici de primària.

Taula rodona en el marc del Mobile World Congress

Des del Departament d’Educació ens van  proposar participar com a ponents en una taula rodona  en el marc del Mobile World Congress el dijous 3 de març.

La taula rodona anava al voltant de “El desenvolupament professional de la Competència Digital Docent”, moderada pel Sr Jaume Ametller, coordinador del MIF. La composició de la taula estava formada per:

  • Dra. Marta Bertrán, Degana de la Facultat de Ciències de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona
  • Sr. Josep Llohis Canals, Cap d’estudis digital de l’INS Badia i Margarit
  • Sra. Anna Casamitjana, mentora digital
  • Sr. Joan Cuevas, Director general d’innovació, recerca i cultura digital, Departament d’Educació
  • Sra. Conxita Gimeno, Directora de l’Escola Montessori de Rubí
  • Sr. Miquel Àngel Prats, Professor titular de la Universitat Ramon Llull

En aquest sentit, cal destacar que la nostra aportació quedava contextualitzada en el desenvolupament de la competència digital docent en l’àmbit educatiu dels centres d’educació Primària. El nostre centre aposta per la digitalització des de l’ètica, projectada al futur i com a part fonamental del foment de les vocacions STEAM.

CLICA LES IMATGES PER  VEURE UN VÍDEO DE LA PARTICIPACIÓ

El programa “popap” de Catalunya Ràdio en directe des de la nostra escola

El passat dia 11 de febrer ens va visitar el programa de CATALUNYA RÀDIO “popap”, a càrrec de Mariola Dinares a l’escola. Van emetre en directe des del pati de l’escola amb la participació de moltes mestres que van explicar part del nostre projecte de transformació pedagògica. En el dia mundial de la ràdio van voler fer un homenatge al col•lectiu Educatiu. Quin gran honor ser els seleccionats per aquest esdeveniment .

Cliqueu AQUÍ o la imatge per escoltar el programa

Taller Noemí Casquet: Ens coneixem més, per cuidar-nos millor!

La sexualitat acompanya al ser humà des del seu naixement fins la seva mort. Això significa que és precís orientar l’alumnat en el desenvolupament de la seva sexualitat, no sols per al futur, sinó per a que la visquin satisfactòriament en el present, de manera sana i plaent per assegurar el creixement integral dels infants.

L’objectiu d’aquest taller consisteix en posar de manifest la necessitat de respectar les diferències, valorar-les i treballar-les, evitant prejudicis i estereotips. Enfoca la pràctica educativa contant amb la sexualitat i la diferència sexual i integrant els aspectes corporals, afectius, cognitius i relacionals

Es tracta que els infants comprenguin des dels seus primers anys de vida, que els coneixements i els valors no son al·liens a la vida, sino que formen part d’ella i aprenguin a eradicar la violència com forma de resoldre els conflictes, així com desenvolupar la capacitat per expressar-se afectivament, i relacionar-se en un marc de respecte cap als drets humans, adquirir la capacitat de diferenciar una relació afectuosa de una abusiva, conèixer la forma de posar límits quan es requereixi, i aprendre a estimar i a negociar de manera respectuosa.

Mitjançant diverses activitats l’alumnat podrà reconèixer les parts del seu cos, respectar el propi espai i el dels demés, i identificar els membres de la seva família. 

 

Taller Stephanie Kilgast: L’art per entendre el món

El taller de l’art per entendre el món té com a objectiu principal treballar la conscienciació del consum excessiu de plàstics i d’altres materials que utilitzem sense plantejar-nos  les conseqüències que tenen pel nostre planeta.

A partir de la visualització  uns  vídeos  els vostres fills i filles  han  reflexionat sobre com podem contribuir a la millora del nostre planeta. 

  • La primera sessió han enregistrat els coneixements previs sobre els animals i plantes que es troben en perill d’extinció a causa de la nostra intervenció com humans. Per altra banda han vist que alguns artistes utilitzen el seu art per manifestar i posar ulls aquesta problemàtica que tant ens afecta.
  • La segona sessió es va presentar la primera artista Stephanie Kilgast, on es pot veure la combinació de productes quotidians reciclats amb introducció d’un element escolar com és el fang. D’aquesta manera els infants han pogut representat l’afectació d’un petit ecosistema seguint les tècniques d’aquesta artista.
  •  La tercera sessió es va presentar l’artista Hamoch Piven, un artista on mostra el seu art realitzant autoretrats amb materials reciclats. Els infants han expressat com s’han sentit,  mitjançant la composició del retrat . Finalment  per donar-li una mica més de sentit han creat stop motion amb les seves reproduccions .

Per finalitzar el taller, els alumnes i les alumnes realitzen una autoavaluació on valoren els coneixements que han adquirit però sobretot ens quedem amb les seves reflexions i les seves lliçons d’humanitat que hem escoltat al llarg de tot el taller.

Erasmus+

Aquest curs 2021-2022 l’Escola Montessori ha estat seleccionada per participar en un projecte Erasmus+ dins del microconsorci Aprende a l’Escola que Aprèn (AEA). Es tracta d’una oportunitat única en la que intentarem implicar i vincular a tota la comunitat educativa per tal de compartir noves visions metodològiques tenint com a referents escoles de la Unió Europea.

Cliqueu la imatge per veure l’infografia on teniu informació sobre tot el que comporta aquest projecte.

Tria amb perspectiva de gènere

Benvolgudes famílies, des de l’escola us volem fer arribar diferents propostes de contes i joguines que us poden servir de guia a l’hora de triar els regals de Nadal per als vostres fills i filles. Amb aquest recull podeu treballar la igualtat de gènere en família.

Cliqueu les següents imatges per veure el llistat per comunitats. 

 

25N Dia internacional contra la violència de Gènere 2021-22

Aquest any l’alumnat de l’escola Montessori hem decidit crear un arbre amb l’empremta de les nostres mans, com a símbol del nostre compromís per crear la pau i rebutjar la violència de gènere. A més a més, cada classe a visualitzat el vídeo de “canviem el conte de la caputxeta”, i després hem contribuït per grups a canviar el final d’aquest conte, escrit amb una visió amb perspectiva de gènere.

Primers tallers del curs Maker i Steam

Els alumnes de sisè ja han fet el primer dels tallers  Maker i Steam del curs on han treballat procesos de disseny 3D a partir d’un repte i  començant des de l’esbós fins a la impressió del prototip.

En el taller sobre els gratacels, sobre geometria i arquitectura  han fet relacions amb els cossos geomètrics i han construït les seves maquetes.

En taller de publicitat i creativitat  han après a sintetitzar la informació per poder transmetre-la de forma breu a través de cartells físics i digitals.



L’escola Montessori a l’SteamConference 2021

Dijous 21 d’octubre l’escola, va poder compartir el procés de transformació de la nostra escola en la 7ena edició de conferències internacional d’educació. L’Steam Conference posa l’accent, un any més, en l’experiència real, i convida cinc apassionats ‘dones i homes d’acció‘ que, fent ús de la mirada integral sobre el món que ens proporciona l’STEAM i l’aprenentatge basat en el FER. Estem molt contents i agraïts de poder exposar la nostra evolució i experiència amb la resta de la comunitat educativa del món.  Us compartim la presentació que vam crear per l’acte.

Sortida al Parc d’aventures Les Deus aventura

Hem fet la primera excursió del curs al Parc d’aventures Les Deus aventura (Sant Quintí de Mediona).Els infants han compartit un dia ple d’activitats i emocions.

El paisatge és fantàstic. Han estat en plena natura, a la muntanya, envoltats d’arbres i vegetació. Han caminat, han pujat pel bosc, han passat per ponts de fusta, s’han tirat per la tirolina sols i amb parella. 

Han gaudit molt realitzant les següents activitats amb monitors: Tirolina, circuit de sensacions (equilibri), joc  d‘espeleologia a les grutes de Les Deus i  laberint.

Han estat tot el dia experimentant noves sensacions i  fent un munt d’activitats i jocs.

Nous projectes, noves il·lusions

Com cada curs escolar, aquest ve carregat de novetats, i per nosaltres una de les novetats què creiem que tindrà més èxit és la incorporació d’Innovamat a l’aula de p4 i p5.

Què és això d’innovamat? És arribar al coneixement matemàtic a partir del diàleg i la manipulació per així fomentar un aprenentatge competencial sense mecanització, amb reptes vivencials, desenvolupant estratègies, respectant la diversitat d’aprenentatge i donant valor als processos matemàtics tal com: resoldre problemes, raonar, connectar, comunicar i representar.

I això a l’aula com queda reflectit? Doncs amb propostes de tallers, provocacions, racons i apletts. Tot ben lligat amb un fil conductor que són els Crics. Una petita escola d’insectes que ens acompanyen en aquesta nova aventura, la qual ben segur que gaudirem moltíssim!

Anem a la tinkerlab

Els i les alumnes de 6èC van poder gaudir d’una tarda a l’aula Tinker de l’escola. Ens va servir per tornar a prendre contacte amb l’espai i amb la diversitat de materials de  què disposa.

Va ser una sessió on cada alumne triava l’espai i l’activitat que volien dur a terme. Van fer un treball molt creatiu amb produccions molt ben elaborades i treballant en equip amb molt bona actitud. L’objectiu d’aquesta aula és poder treballar els aspectes més creatius dels alumnes amb propostes que impliquin l’ús de les mans en el procés creatiu. 

Els nostres cors

Per iniciar el curs hem fet un treball cooperatiu amb els 3 grups de 4t (Tecnologia-Músics-Màgia) amb la creació d’un arbre com a símbol d’arrelament de l’alumnat a l’escola, amb un grapat de branques que exploren diferents camins i s’enlairen cap a dalt com a representació de les diferents tasques que portem a terme: tallers- racons de llengua – robòtica- aula tinker- activitats diverses tant dins com fora del centre. S’hi poden veure  uns cors acolorits plens de bons pensaments, en representació de la part creativa dels artistes que porten dins cada infant, comparat metafòricament amb la reconstrucció personal i social que porten a terme escola-alumnat-família.

Creem cadenetes per la mascareta

Aquest curs els i les alumnes de 5è hem decidit crear una cadena per poder aguantar les nostres mascaretes, ja que ens la podem treure quan estem a l’exterior amb el nostre grup bombolla. Des de l’àrea d’educació artística hem desenvolupat la nostra creativitat, treballant la motricitat fina. Cadascú ha pogut crear el seu propi disseny, alguns hem optat per seguir una seqüència de colors, altres ens hem inspirat en la natura i d’altres hem treballat de manera lliure. 

Hem gaudit molt deixant volar la nostra imaginació. El resultat ha estat molt satisfactori i l’utilitzem a diari per poder portar adequadament la mascareta i no perdre-la en els moments que ens la treiem.

Taller de disseny i impressió vinil

Durant aquest tercer trimestre, els alumnes i les alumnes han realitzat un taller de relacionat amb vinil tèxtil. En aquest taller, l’alumnat va crear un logotip mitjançant l’aplicació Canva, en el qual havien d’utilitzar la seva imaginació i les seves habilitats TIC per dissenyar el millor logotip possible. Després d’això, es triava el millor logotip de la classe i, a través del programa Inkscape, es vectoritzava el logotip per poder tallar-ho amb la talladora de vinil. Un cop tallats els logotips, els alumnes i les alumnes van pegar dit logo a les samarretes. D’altra banda, l’alumnat va decidir crear els seus noms en Canva, vectoritzar-los amb inkscape i enganxar-los al dors de les seves respectives samarretes. Finalment, un cop tot el vinil va estar correctament enganxat a les samarretes, els alumnes i les alumnes van decidir decorar, mitjançant dibuixos, signatures o frases amb ajuda de retoladors tèxtils.