_______________________

 

________________________________

ara.cat  CRIATURES

Dissabte 14 de novembre l’Ara Criatures (Diari Ara) va publicar el reportatge L’educació en digital: què funciona? sobre l’impacte de les tecnologies digitals en l’educació. L’article recull l’experiència de tres centres Magnet que tenen la tecnologia com a un dels seus eixos d’aprenentatge, entre ells la nostra escola en aliança amb el CIM-UPC.

“Les tecnologies digitals tenen un impacte positiu en l’alumnat sempre que estiguin al servei de la pedagogia i es donin una sèrie de requisits“. (Diari ara.cat, 14/11/20)

________________________________

L’Escola Montessori de Rubí ha apostat per fomentar les educacions STEAM des d’una perspectiva femenina / PAU VENTEO

“Convertir l’escola en un laboratori de creació permet que els aprenentatges siguin conscients i profunds, transversals i a través de l’experiència”. (Diari ara.cat, 8/8/20)

El passat mes de juliol el diari ara.cat va fer una entrevista a la nostra escola i al nostre formador, en Frank Sabaté, sobre el moviment “maker” i “tinkering“. Cliqueu la imatge (o aquí) per accedir a l’article.

_______________________

Comunitats de l’Escola

________________________

Tallers d’aprenentatge a l’Escola Montessori

El projecte de la nostra escola inclou el treball als diversos tallers. Estan organitzats per cicles, de tal manera que es barregen nens i nenes de diferents nivells distribuïts en grups de 13 o 14 alumnes.

Cada setmana ells trien a quin taller volen anar fins que en acabar el trimestre, han pogut gaudir de tota l’oferta  d’activitats que tenen a la seva disposició. Cada taller també ofereix diversitat de propostes per treballar individualment, en parelles o en petits grups. Tenen una llibreta de registre on els i les mestres podem avaluar conjuntament amb els infants les tasques realitzades. Aquestes tasques estan dissenyades per complir el currículum tot i que metodològicament fomenten la responsabilitat, la cooperació i l’autonomia.

Des de fa 4 cursos estem implementant aquests espais de treball i cada any hem anat perfeccionant la idea inicial. S’han convertit en un tret distintiu dins del nostre projecte de centre.  El fil conductor d’aquest curs són les dones que al llarg de la història han posat en relleu la seva activitat. La majoria de les que hem triat destaquen o van destacar en el món de les STEAM. D’altres, senzillament van despuntar per algun fet, sovint amb dificultats, amb molt esforç i perseverança. Aquests dos valors donen sentit als fonaments que podem trobar a l’escola Montessori. Per aquest motiu, cadascun dels tallers està dedicat a una dona reconeguda per la seva trajectòria, dones de tot arreu i de tots els temps.   Encetem així un seguit de propostes en les que poc a poc podreu conèixer part del dia a dia del nostre centre.

Tallers a Educació Infantil

Dones importants de la nostra història han envaït els nostres tallers. A través de la experimentació, manipulació i investigació els infants descobreixen noves maneres d’interactuar amb l’entorn.

La natura, l’art, la cuina , la ciència, la literatura, les noves tecnologies i el propi moviment del cos fan desenvolupat els sentits i la creativitat.

Tallers a Cicle Inicial

El passat mes d’octubre van començar les sessions de tallers d’aprenentatge a Cicle Inicial . Aquest any s’han organitzat en diferents espais dedicats a dones que han resultat molt importants per la història. En el nostre cicle, aquests espais, els hem dedicat a: 

Jane Austen: Els alumnes aprenen a reconèixer i identificar paraules i petits textos orals i escrits amb suport visual o audiovisual.

Valentina Tereshkova: Es realitzen diferents experiments per tal d’observar i identificar les propietats de determinats materials. 

Ada Lovelace: Desenvolupant diferents activitats, els alumnes van adquirint destreses i coneixements per assolir diferents reptes per mitjà de la construcció i la programació bàsica. Aquest fet els ajuda a fomentar la presa de decisions i el pensament crític.

Emmeline Pankhurst:Organitzats per diferents racons de treball els alumnes reconeixen i identifiquen petits textos orals i escrits que afavoreixen la pràctica de la llengua anglesa.

Amy Winehouse:Mitjançant l’audició i la manipulació, aprenen a conèixer i identificar els diferents instruments de percussió i interpretar els ritmes proposats.

Maryam Mirzakhani: En aquest espai els alumnes aprendren diferents conceptes matemàtics mitjançant la confecció de jocs.

Frida Kahlo: Amb diferents propostes artístiques els alumnes desenvolupen la imaginació i la creativitat.

Núria Picas:L’objectiu d’aquest taller és entendre l’esport com una part més del dia a dia i adquirir coneixement sobre hàbits saludables i desenvolupar habilitats socials i de convivència.

Taller Joana Raspall a Cicle Mitjà

Des del Cicle Mitjà us presentem un dels nostres tallers, el que està dedicat a l’escriptora Joana Raspall. En aquest espai es realitzen diferents activitats , les quals fan incidència en el treball de les llengües. És per aquest motiu que els nens i nenes tenen l’oportunitat de treballar tant en català com en castellà. Les activitats que es desenvolupen són:

  1. EL ABECEDARIO

  2. TIPUS D’ORACIONS

  3. TRABALENGUAS

  4. MISSATGE D’UNA FLOR

L’objectiu és aconseguir una lectura amb fluïdesa per comprendre diferents enunciats. Destaquem especialment l’activitat del “missatge d’una flor”. Dins del marc del projecte de foment de les vocacions STEAM amb aquesta proposta s’apropa a l’alumnat a la ciència (una flor tancada s’obre al posar-la a l’aigua). Alhora, l’intercanvi de missatges motiva l’interès per llegir-los.

Taller a Cicle Superior

Un dels espais del Cicle Superior el dediquem a Hipàtia d’Alexandria, filòsofa i mestra grega, natural d’Egipte, que va destacar en els camps de les matemàtiques i l’astronomia , sent molt important la seva aportació sobre els estudis lògics i les ciències exactes. L’objectiu d’aquest taller és, mitjançant enigmes i proves, aconseguir que els nens i nenes desenvolupin la capacitat de raonar per comprendre i solucionar problemes lògics de la vida quotidiana.

Halloween!!

Un any més els companys i companyes de 6è han preparat els Halloween Workshops! Utilitzant la llengua anglesa ens han explicat les diferents activitats, com que també a la classe hem practicat les paraules i frases clau, hem pogut dur a terme tots els tallers. Ens ho hem passat molt bé!

En el següent vídeo podreu veure i escoltar el vers que hem après.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és  reproduir oralment un text literari senzill, gaudir-ne i fer-ne gaudir. Per això hem decidit acompanyar el vers amb les imatges en forma d’ombres i llums de colors canviants. Les imatges ajuden a entendre la rima i els llums creen un ambient més “tenebrós”.

 

Castanyada a Educació infantil

Les famílies d’educació infantil ha gaudit un any més de la festa de la Castanyada. Aquest any els pares i mares ens han acompanyat els dos dies: el dimecres 30 octubre en el tastet de la tardor i el dijous 31 octubre en el ball de la castanyada.

Junts hem preparat unes taules molt acolorides plenes de fruits de la tardor. A més el tastet l’hem fet juntament amb els nostres padrins fent que la festa fos més alegre i divertida.

I el divendres vam gaudir tots junts de la música i la danses: “sóc un bolet”, “ el marrameu”, “la rumba de les castanyes”. Unes castanyeres molt especials ens han portat castanyes a totes les aules. Moltes gràcies a totes elles!!!

ÀLBUM FOTOS TASTET DE LA TARDOR

ÀLBUM FOTOS BALL DE LA CASTANYADA

Projectes del nom de la classe a Educació infantil.

Fa més d’ un mes que hem iniciat el curs i hem engegat moltes activitats. Una d’elles és el projecte del nom de la classe. Cada aula ha escollit un nom sobre el que ens farem preguntes.

A través d’activitats experimentals, plàstiques i petits racons anirem donant resposta a les inquietuds dels propis infants per descobrir més coses sobre el nom de la nostra classe. Els temes escollits són: Els lleons i les lleones, les vaques, els cangurs, l’arc de Sant Martí, els i les detectius i la platja.

Amb l’ajuda dels pares i mares, tot aportant materials i experiències, farem un projecte més proper i motivador.

Moltes gràcies

Participació de les famílies: compartim aprenentatges i emocions.

Un dels eixos principals en el dia a dia de la nostra escola es fonamenta en compartir aprenentatges i emocions.

Les nostres aules sempre estan obertes i en aquest cas, ho estan a la participació familiar. Juntes fem que l’escola Montessori esdevingui comunitat d’aprenentatge i convivència.

Hi ha estones on es comparteix un berenar entre pares que saben cosir i mares que realitzen manualitats per decorar les classes i estones on els projectes d’aula es desenvolupen amb el suport d’experts, sovint aprofitant les habilitats familiars.

Al llarg del curs generem moltes ocasions participatives i poc a poc creix un vincle imprescindible per educar.

Manifest del Congrés d’Educació Pública

El dia 5 d’octubre es va donar el tret de sortida al Congrés d’Educació Pública. Professionals d’arreu del territori català han unit esforços per repensar l’escola pública i convertir-la en una força transformadora.

Durant 8 mesos es faran actes a diferents poblacions  per debatre sobre currículum, innovació, organització, xarxa, equitat… Es tracta d’un compromís amb empenta i il·lusió per posar les escoles i l’educació pública en el centre de totes les mirades.

Totes les persones que formem part de l’escola Montessori hem volgut tenir-hi presència i ser un dels centres que inicialment hi participaran. La lectura del manifest com a cloenda de l’acte va ser la nota emotiva de la jornada. Hi volem ser, hi volem participar. A l’escola Montessori estem consolidant la transformació que vam projectar ja fa quatre cursos i volem aportar les nostres reflexions en el que probablement serà un dels esdeveniments més importants del 2020 en matèria educativa.

Podeu veure més informació AQUí o clicant les imatges:

Jocs de final de curs. Educació infantil.

El passat dia 20 de juny vam realitzar els ja tradicionals jocs de final de curs. Amb aquesta activitat posem punt final a un curs ple d’experiències, anècdotes, tallers, racons, jocs, sortides, festes,…..i molts aprenentatges.

Com sovint fem vam organitzar-nos en grup heterogenis entre els tres nivells (p3,p4,p5) i vam jugar de forma col·laborativa a diferents jocs: pescar ànecs, fer transvasament d’aigua, fer bombolles de sabó, encistellar les pilotes en cubs, …

Va ser un divertit matí on el sol i la calor ens van acompanyar. Per això vam agrair que l’aigua estigués present i ens refresqués una mica.

Bon estiu a tots i totes!!!!

ÀLBUM DE FOTOS

Comiat alumnes de 6è

Aquí teniu el vídeo de comiat dels alumnes de 6è.

Nois i noies us desitgem que tot us vagi molt i molt bé. Recordeu que podeu venir sempre que vulgueu i explicar-nos com us va en aquesta nova etapa que comenceu. Tots vosaltres heu deixat la vostra empremta a l’escola i sempre formareu part d’ella.

Fins molt aviat! i Bones Vacances!!

APADRINEM#RUBÍCITY

Animeu-vos a jugar al Joc Apadrinem#Rubícity!!

Aquesta és una proposta educativa per a totes les edats que proposa redescobrir elements patrimonials de la nostra ciutat. amb preguntes i veus dels infants.

UN PROJECTE DELS CENTRES PER ESTIMAR LA CIUTAT

Accediu al següent Qr i…… comença el joc!!

 

Sortida P5 Exposició Meet Van Gogh

Durant el darrer trimestre els nens i nenes de P5 hem iniciat el projecte de l’artista Vincent Van Gogh. A l’aula hem pogut observar les obres més significatives d’aquest autor ( la Nit Estrellada, els Gira-sols, l’ Habitació d’ Arlés, els paisatges, el retrat i l’autoretrat). Aquest projecte ens ha donat la possibilitat d’endinsar-nos al món de l’art i posar-nos a la pell d’un artista.

Com a cloenda hem anat ha visitar l’exposició temporal Meet Vincent Van Gogh a Barcelona. Aquesta exposició, amb un component més didàctic, està dividit en sis espais: dos d’ells són escenaris de la Casa Groga i l’habitació d’ Arlés, a continuació la recreació dels pagesos menjant patates, els paisatges de blat i finalment l’espai lúdic de l’autoretrat.

Els infants van tocar les reproduccions i les repliques dels quadres i van poder passejar en el món de Van Gogh. La mostra ens repte a participar en activitats interactives, dibuixar retrats i pintar digitalment fent servir els colors de la paleta d’en Vincent.

ÀLBUM DE FOTOS

Quina animalada!!

Divendres passat,  les classes de 1r vam tenir una visita molt especial.

Els amica de Bioescola ens van portar una mostra de diferents animals vertebrats. Seguint totes les pautes de respecte i bon tracte que es mereixen, vam poder veure de molt a prop i fins i tot tocar: un ratolí, una tórtora, un llangardaix i una ssssserp!

Aquesta visita està justificada per documentar i ampliar el coneixement sobre els animals vertebrats que vam desenvolupar en el anterior projecte.

Vegeu l’Àlbum de Fotos

Activitat Explora Educació infantil

Els nens i nenes d’educació infantil van visitar el Museu de Ciència i Tecnologia de Terrassa.  Allà van poder jugar en l’espai Explora. Un espai dividit en dues parts: un de terra de cautxú i un de sorra. Ens vam descalçar. I el monitor de l’activitat ens va dir que podíem  tocar-jugar-i experimentar amb tots els materials que hi havia. Materials tan diversos com màquines de fotos, calidoscopis, tren de fusta, culleres, embuts, sedassos, culleres, galledes, corrioles…

Van gaudir durant una hora d’un joc lliure i molt experimental. Va ser molt interessant veure les preferències i gustos de cada infant.

Ah! va ser molt i molt divertit!!

ÀLBUM FOTOS P3

ÀLBUM FOTOS P4

ÀLBUM FOTOS P5

 

CASAL D’ESTIU 2019

ACADÈMIA DE DETECTIUS

Aquest curs volem preparar els millors detectius per treballar amb Holmes i poder enxampar el lladre que ha robat la joia més important del museu de Londres!!!

Esperem que sigui un casal molt divertit!!!

Cliqueu als següents apartats per veure l’horari setmanal:

Podeu recollir el paper d’inscripció a l’AMPA o bé descarregar-lo clicant AQUÏ

Les inscripcions s’obriran el 27 de maig fins al 6 de juny a l’espai de l’AMPA. Aquest és el nostre horari:

  • Dimarts i Dijous de 9h a 9.30h
  • De Dilluns a Dijous de 16h a 17h
  • Divendres romandrà tancat

Per dubtes podeu contactar amb l’AMPA ampamontessorirubi@gmail.com o amb Polaris Lleure info@polarislleure.cat

Comissió Casal d’estiu AMPA