VIU LES DISCAPACITATS

Aquest matí, els alumnes de sisè de l’escola han tingut l’oportunitat de participar en una activitat anomenada “Viure les discapacitats”. Aquesta activitat ha estat organitzada amb l’objectiu de sensibilitzar als nens i nenes sobre la realitat de les persones amb discapacitats i fomentar una societat més inclusiva.

Ens han visitat tres representants d’entitats especialitzades: el Jacob d’ASPID, l’Alba de Deixa’m Signar (llengua de signes) i la Sílvia i la Noelia de l’associació Síndrome de Down. Cada un d’ells ha compartit la seva experiència personal i professional, oferint una visió profunda i empàtica sobre com és viure amb una discapacitat.

Durant el matí, els alumnes han pogut aprendre de primera mà les dificultats i també les habilitats úniques que tenen aquestes persones. Han practicat la llengua de signes amb l’Alba, han conegut els reptes diaris que afronten les persones amb mobilitat reduïda amb el Jacob, i han après sobre la inclusió i l’autonomia de les persones amb Síndrome de Down gràcies a la Sílvia i la Noelia.

Aquesta experiència ha estat molt enriquidora per als alumnes, ja que han pogut posar-se a la pell d’aquestes persones i comprendre millor la importància de la inclusió i el respecte a la diversitat. Sens dubte, ha estat una jornada memorable i educativa que els ha deixat una empremta profunda.