Tallers de Tardor

Tot i que la Tardor dura fins al desembre, la festa de la Castanyada és una bona motivació per engrescar-nos a fer uns tallers, aquest curs de cuina, on preparem menjars amb productes d’aquesta estació. Els colors, els aliments, els contes ens inspiren en aquesta activitat.

Al matí l’alumnat d’Educació Infantil vam gaudir del conte de La Castanyera representat per la Meritxell i el Josep d’una manera magistral. Enguany semblava que la castanyera estava molt desanimada per anar a buscar castanyes i torrar-les, però els nens i les nenes d’infantil li vam escriure una carta i li va tornar la il·lusió. Gràcies castanyera!!

A la tarda, tota l’escola ens vam trobar al pati i vam celebrar La Castanyada. 

Cada curs vam oferir una cançó, un poema, una performance… a la resta de companyes, de companys i de públic que ens acompanyava.

Finalment l’alumnat de 6è ens va repartir les castanyes i totes i tots ens les vam menjar.

No us ho perdeu!! Cliqueu les imatges.

 

Resolem el misteri de l’ampolla (Cap.2)

Les hawaianes i els hawaians hem pensat molt en la carta que ens vam trobar a la platja fa dues setmanes. Entre tots/es hem buscat la manera de desxifrar la nostra enigmàtica carta. Vam pensar que potser les classes de P5 (pirates i tresors) podrien ajudar-nos. Així que, els vam anar a visitar per veure si ens podien ajudar però no sabien hawaià. Vam anar a consultar als nostres companys i companyes de segon. Un alumne ens va donar una pista però no va ser suficient. També se’ns va acudir la idea d’anar a la cuina a veure si la Luci ens podia orientar però tampoc vam tenir sort. Se’ns va passar pel cap la idea de buscar un traductor al google però ràpid algú va dir que potser la directora ens podria ajudar. Així doncs, ens vam dirigir cap al despatx de la Carme. Ens va animar molt perquè ens va dir que ella no sabia hawaià però que mouria fils per ajudar-nos. Vam sortir del despatx molt il·lusionats!

Al dia següent, mentre estàvem fent medi, va entrar a la classe la Carme. Se la veia molt emocionada. I no era per menys. Portava a les mans la carta traduïda!!! Ràpidament la vam llegir ver desvetllar el misteri que ens tenia capficats des de feia dues setmanes.

Cliqueu a sobre per llegir les cartes!

Sortida CI Parc Natural del Corredor

Els nens i les nenes de Cicle Inicial hem anat d’excursió al Parc Natural del Corredor. Hem començat el nostre itinerari a l’àrea de descans del Corredor fins arribar a la Plana del Santuari. Durant la ruta ens hem submergit en un bosc espès. Hem vist molts pins pinyers, un dels arbres més abundants d’aquestes muntanyes. També hem vist roures, grèvols, molses, falgueres, bolets… Hem descobert que en aquest entorn hi ha un poblament faunístic divers i abundant. En aquests boscos hem trobat petjades de senglars, esquirols, rates, toixons, talps… Després del passeig, hem arribat al Santuari on hem ballat una dansa per invocar la pluja. Hem descansat una estona, tot observant el Santuari. Durant el camí de tornada, hem anat recollint glans, fulles, pedres, branquetes… per fer-nos un collaret. Després hem dinat a la zona de descans i hem jugat fins a l’hora de tornar a l’escola. Alguns nens i algunes nenes hem provat les cireres d’arboç. Estaven boníssimes!!! Ha estat un dia molt divertit!!!

Cliqueu per veure les fotos!

 

El monstre que menjava paraules. P-5

Hem escoltat una historia que ens ha deixat amb la boca oberta. Fa un temps hi havia un monstre que menjava paraules. Era com el drac de Sant Jordi que cada dia venia a buscar un animal o persona per menjar, però aquest monstre només menjava paraules. I cada vegada que menjava un mot, aquest desapareixia dels llibres. Si aquest temible monstre continuava devorant paraules, aviat els llibres quedarien en blanc i mai més podríem llegir.

Vam escriure una carta a l’Empassaparaules i es va adornar que era molt més bonic llegir paraules que menjar-se-les. Aleshores en lloc de cruspir-se les paraules va decidir gaudir llegint-les.

Però com l’Empassaparaules mai havia anat a l’escola no sabia llegir gaire i vam decidir enviar-li paraules boniques amb un dibuix. Així aprendria moltes paraules amb el nostre diccionari d’amor. Cadascú de nosaltres li regalaria una paraula i així l’Empassaparaules podria gaudir amb els contes.

 

Jugant aprenem!!

Els Tiranosaures i els Triceratops ens divertim fent activitats variades que ens reforcen i ens aporten nous coneixements. Jugant amb materials molt atractius i de manera manipulativa anem interioritzant aprenentatges, experiències i vivències.

  • Al Racons cada alumne marca el seu ritme i busca estratègies i solucions diferents en les diferents propostes.
  • Els Bee Bots és una introducció a la robòtica, on han de preveure, calcular i donar unes instruccions a les abelles per tal que arribin al lloc que han decidit.
  • Les Tauletes de llum ens permeten treballar seriacions, agrupacions, numeració, lectoescriptura i treball del nom, desenvolupar la creativitat…
  • El Berenar geomètric ens fa adonar que el nostre entorn, concretament el menjar, està ple de formes geomètriques i ens ajuda a reconèixer-les.
  • El Grafisme és atractiu i divertit amb guixos i retoladors llampants.

Avui us mostrem algunes d’aquestes activitats que gaudim a la nostra Escola.

Cliqueu les imatges!!

Els Murs al món

Aquesta setmana hem tingut el plaer de rebre a en Ferran d’ Ombu Acció, que ens ha fet un taller molt interessant on hem après que el món és més complicat del que ens imaginàvem.

Ens hem adonat que hi ha molts punts del món on viuen persones separades per un mur ben gran, tal i com va passar amb el mur de Berlín. Hem vist que encara hi ha molts llocs al món on avui dia estan així: a Melilla, als EUA, al Sàhara, a Palestina, etc.

A classe, vam estirar a terra un mur simbòlic on vam poder expressar a través de l’art, el nostre rebuig cap a aquesta situació.

La zebra Camil·la

Les hawaianes i els hawaians hem treballat a classe “La zebra Camil·la”. Aquest conte explica com aquesta zebra perd les seves ratlles per culpa d’un fort vent. Que farà la pobra Camil·la per poder recuperar-les i tornar a ser una zebra completa? A partir d’aquí, emprèn la seva aventura on es trobarà amb altres animals que l’ajudaran a oblidar la seva pena. Treballant aquest conte hem aconseguit expressar i identificar les emocions que sent cada nen/a, repassar el comptatge i els dies de la setmana.

Un cop explicat el conte, entre tots i totes hem dibuixat una zebra sense ratlles com la Camil·la.  A partir d’aquí la proposta ha estat anar completant la zebra posant les ratlles. El color ha tingut un paper important, ja que depenent d’aquest mostrava com se sentia aquell dia. Això ens ha permès preguntar al nen/a perquè se sent d’aquella manera i si entre tots/es podem fer alguna cosa per ajudar-lo en cas que sigui un sentiment negatiu. A més a més, s’ha relacionat cada ratlla amb el dia de la setmana que tocava. Els nens i nenes han volgut fer el seu dibuix de la zebra. L’activitat ha finalitzat quan hem exposat els dibuixos de la zebra Camil·la a l’aula.

Cliqueu si voleu veure els nostres dibuixos!!!

L’ampolla misteriosa (Cap.1)

Les nenes i els nens de primer estem al·lucinant!!! Aquest matí, mentre buscàvem materials i objectes a la platja, sabeu què hem trobat? Una ampolla de vidre amb un paper i un collaret de petxines a dins. Ens ha costat una mica treure el tap de suro per poder obrir l’ampolla, però finalment l’hem pogut obrir. A dins hem trobat una carta. L’hem intentat llegir però no hem pogut. I és que la carta estava escrita en hawaià!!! Així que, ens hem quedat amb molta curiositat per saber què hi posa a la carta.

Continuarà…

 

Sortida a la platja de Sant Adrià

Les nenes i els nens de primer hem anat a la platja de Sant Adrià. Ens ho hem passat molt bé fent el taller de “L’Ona i la Duna ens apropen a la platja de Sant Adrià”.

Aquesta activitat és d’un programa d’activitats educatives que ofereix l’Ajuntament de SAB per descobrir, entendre, reflexionar i estimar l’entorn natural més proper que ens ofereix la ciutat, amb l’objectiu d’apoderar i responsabilitzar als infants en la cura i conservació del patrimoni natural que tenim també dins la nostra ciutat.

Durant el matí hem observat diferent tipus de vegetació de la nostra platja. Hem trobat diferents objectes i materials i els hem classificat. Hem tingut temps per fer puzzles, jugar i divertir-nos molt.

Cliqueu a sobre la foto!!!

 

Juguem a 3r al Joc de les cadires cooperatives.

L’objectiu del joc és arribar a la conclusió que “En equip arribem més lluny“.

L’activitat consisteix en treballar en equip per aconseguir passar totes les cadires d’una punta a l’altra de la classe. La dificultat és que, a més de fer-ho sense parlar, no es pot baixar de les cadires. És molt important treballar en equip i estar atents a les expressions i comunicacions gestuals i visuals dels companys i de les companyes, entendre la importància de comunicar-se sense parlar i arribar a acords conjuntament.

Els resultats van ser molt positius. Vam aconseguir treballar en equip per arribar a l’objectiu proposat. A més, posteriorment vam fer una posada en comú on vam expressar les vivències durant la sessió.

Suggerencies per un ús responsable del plàstic

A cicle superior portem unes setmanes parlant sobre l’emergència climàtica que tenim al nostre planteta.

Els alumnes de 6è A van començar a pensar com, a través de petits canvis, tots i totes podem contribuir a reduïr el consum de plàstics.
Els i les alumnes van tenir la idea de redactar una carta formal a la direcció del centre demanant certs canvis. La Carme ens va atendre i li va agradar molt tot el que es va proposar. És per això que s’ha emportat la carta per estudiar les propostes amb l’equip directiu i els canvis proposats pels alumnes d’aquest curs. Molt bona iniciativa!

Taller de plantes aromàtiques

Continuant el Projecte de L’Hort iniciem aquest curs amb el contacte amb les plantes a través de les aromàtiques. Recollim a més el concepte que les plantes tenen propietats curatives com en el conte: El Cargol i l’herbeta de poliol. Hem elaborat unes bossetes d’olor amb diferents plantes aromàtiques: Farigola i Espígol.

Tastet de fruites de Tardor

L’alumnat de P4 i P5 hem fet un taller sensorial de tast de les fruites de la Tardor: taronja, mandarina, figa, raïm, codony, codonyat, moniato i magrana.

En hem fixat en l’ aparença: la forma, el color i l’olor de les diferents fruites. Per finalitzar hem utilitzat el sentit del gust per valorar si ens agraden o no aquests productes.

Tota aquesta activitat ens serveix de motivació per introduir-nos en el món de l’estadística, ja que posteriorment en farem la representació gràfica d’aquesta valoració.

Som Dinosaures

Hola famílies!

Ja tenim nom!!

A finals de P3 vam votar quin nom ens agradaria que tinguéssim les classes a P4 i vam votar Dinosaures. Calia pensar més concretament quin dinosaure i vam creure que estaria bé triar un de carnívor i un d’herbívor: TIRANOSAURES I TRICERATOPS,

Una vegada posats els noms a sota dels dinosaures vam fer el recompte:

Si cliqueu a sobre del TRICERATOP i del TIRANOSAURE veureu les fotos de tot el procés

Anirem informant-vos!!

Graduació de 6è

Un nou curs s’acaba i, amb ell, una altra promoció s’acomiada de l’escola on tants grans moments ha viscut.

El darrer dia del curs 2018-19 vam fer l’acte de graduació dels grups de 6è. Un esdeveniment molt emotiu, en què vam rememorar algunes de les grans estones que hem passat plegats a l’escola amb aquests grups que, cal dir-ho, han estat genials.

Des de l’escola només ens queda desitjar-vos a totes i tots que tingueu moltíssima sort en el futur, que seguiu gaudint la vida i aprofiteu la joventut al màxim. No hi ha cap dubte que si seguiu sent com sou ho aconseguireu.

Molta sort i a reveure!

 

 

Deixem l’enllaç amb algunes fotos de l’acte de cloenda:

 

Dreamer Kids: una aportació molt agraïda!

La  feina de la cooperativa Dreame Kids ha estat tan bona que fins avui ens arriben els resultats. Com ja sabeu, part dels beneficis de la cooperativa van ser destinats a l’associació CCAAC. Doncs amb els diners donats han pogut comprar petites piscinetes. Aquí us deixem l’email d’agraïment i una foto amb en Rocky2 i en Fiti!!!

  Bon dia Dreamer Kids!

          Us escrivim per traslladar-vos una altra vegada el nostre agraïment pel vostre   compromís amb els animals abandonats i amb el CCAAC.

        Volem ensenyar-vos una de les piscines pels gossos que hem comprat amb la vostra aportació.

        El Rocky2 (dins de la piscina) i el Fiti ja han començat a gaudir-la i us donen les gràcies en representació de tot l’equip caní i humà del CCAAC.

Gràcies i que passeu un molt bon estiu!.

 

 

 

 

 

 

       

Jocs final de curs E.I

El curs ha passat volant i ja ens trobem en els últims dies.

Enguany, els jocs que fem sempre per acomiadar-nos, hem fet servir els grups de tallers del segon i tercer trimestre. L’alumnat ha compartit moltes estones amb companys d’altres grups on s’han conegut, s’han ajudat, han col·laborat i han cooperat en fer les activitats.

Jocs d’habilitat, d’aigua, d’agilitat, de punteria… en definitiva JOCS PER PASSAR-S’HO SUPERBÉ!!

Mireu. mireu com gaudeixen!!

Bones vacances!!

Bateig de vela ’19

El passat divendres dia 14 de juny vam realitzar una sortida al Port Olímpic de Barcelona on vam poder gaudir d’una activitat de bateig de vela.

El dia va començar amb el temps revolt i amb mala mar, però a l’hora que començava la nostra activitat ja havia passat el temporal. No obstant això, les altes onades encara perduraven, la qual cosa va suposar que visquéssim l’experiència amb una dosi extra d’adrenalina.

A les imatges que podeu veure si cliqueu a l’enllaç de sota podeu observar com ho vam viure:

 

P4 va a la platja!

Les nenes i els nens de P4 hem celebrat que s’acosta l’estiu i el final de curs amb una sortida a la platja de Sant Adrià, on hem fet les següents activitats:

  • Descobrir els elements que trobem a la sorra: petxines, pedres i, malauradament, restes de plàstics i altres deixalles.
  • Observar l’acció del vent en diferents tipus de sorra, i així comprovar com es formen les dunes.
  • Observar l’acció del vent  en l’aigua i així comprovar com es formen les onades del mar.
  • Finalment, hem fet un punt de llibre amb sorra per portar a casa.

Podeu gaudir de les fotografies clicant la següent imatge!

Jugant a vòlei platja- 6è

Avui, el bon temps ens ha permès fer un entrenament de vòlei platja. Amb dos monitors hem seguit perfeccionant allò que ja havíem treballat a educació física: com fer els tocs de pilota, passades, com col·locar el cos, les cames i els braços per recepcionar bé la pilota, etc.

A més a més, hem tingut temps per fer jocs tradicionals a la platja com: el conill, el mocador etc.

A continuació us deixem l’album de fotos que hem realitzat.

Projecte de l’hort P3

Com ja sabeu aquest curs hem començat el Projecte de L’Hort. Carol, la mestra d’anglès també va pujar amb nosaltres per ensenyar-nos el vocabulari dels productes que hem plantat, els colors que predominen…

A l’anar passant els dies hem anat observant molts canvis, el creixement de les plantes, la sortida de les flors, les marietes, les primeres maduixes i tomàquets, la flor del gira-sol, …

Hem anat pujant a cuidar-les, treure les males herbes i la pinassa, regar-les, remoure la terra… i les plantes agraïdes ens han donat els seus productes.

Mireu que grans agricultors i agricultores!!

 

 

Quadrats i Cercles anem a la platja!

Aprofitant que Sant Adrià té una magnífica platja hem anat a fer una activitat que ens ofereix l’Ajuntament.

Aprofitant que Sant Adrià té una magnífica platja, hem anat a fer l’activitat que ens ofereix l’Ajuntament.

Hem esmorzat gaudint a l’ombra dels pins al parc i després hem jugat una estoneta amb els tobogans, gronxadors i d’altres construccions interessants que hem descobert.

Xino xano hem anat a trepitjar la sorra de la platja. Allí hem observat els diferents elements necessaris per tenir una bonica platja: aigua, sorra i aire.

L’activitat ha consistit que de manera cooperadora, en grups de 2, 3 o 4, fossim capaços de crear la nostra pròpia platja a escala. Així en safates i fent servir diferents eines, hem posat aigua i sorra, i amb palles hem bufat simulant el vent. També hem fet sorra fina i hem descobert que era més fàcil bufar aquesta sorra que la mullada. Finalment amb pedretes, petxines, canyes, pals i còdols hem fet els nostres dissenys.

Ha estat una sortida molt divertida, creativa i hem après moltes coses jugant a la platja!!

Sortida CaixaForum

Com a cloenda de tot aquest curs hem fet una excursió al CaixaForum a fer un taller d’encaixos i figures geomètriques,

Després d’esmorzar tranquil·lament davant de les fonts de Montjuïc vam entrar al Museu  a fer el taller. Vam conèixer un amic interactiu, el Quiric que ens va convidar a experimentar amb la geometria, les tres formes bàsiques (el quadrat, el triangle i el cercle) eren els protagonistes d’aquesta activitat. Explorant l’entorn i fent servir diferents materials vam identificar, dibuixar i aprendre a reconèixer-les en l’arquitectura de l’edifici de CaixaForum.

Mireu que bé ho vam passar!!

TREBALLEM LA CONSTRUCCIÓ DE FRASES a P5

Amb aquesta activitat s’afavoreix la relació entre el llenguatge oral i escrit, i s’analitza la tira fònica. S’incideix a separar bé les paraules i no alterar l’ordre en la frase.

Primer visualitzem un Power Point amb dibuixos. Jugant construïm frases amb subjecte i predicat. Van apareixent dibuixos i creem una frase seguint l’estructura.

Quan ja hem après a fer frases seguint l’estructura pautada, les creem combinant dibuixos amb el joc del dau gegant. A la primera tirada el dau ens indica qui fa l’acció, amb la segona que fa, aleshores hem de dir la frase i afegir un complement.

Després fem un dictat amb “paraules invisibles”. La mestra diu  una de les frases que havíem creat i els infants per parelles col·loquen simultàniament un fragment de full d’un color  cada vegada que escolten una paraula de la frase. Col·loquen els papers de colors un al costat de l’altre.

En acabar, tornem a dir la frase marcant amb el dit els diferents trossets que havien agafat per comprovar si ho han fet bé o si falten colors.

En un altra sessió per parelles juguem a fer puzles de paraules. Es tracta d’endreçar la frase desordenada, després intercanviem alguna paraula amb algun company/a per crear una frase diferent.

Per últim per parelles creem frases, posant sempre cada paraula en un paper, per separar-les bé.

Clica la imatge per veure les fotos.

CM Visita el Parc Natural de la Garrotxa

Els nens i nenes de 3r i 4t han visitat el Parc Natural de la Garrotxa on han pogut descobrir el volcà de Santa Margarida.

Aquest volcà que va entrar en erupció fa uns 11.000 anys es troba a 700 metres d’altitud i la seva extensa boca, que avui és un prat, té un 2.000 metres de perímetre. Al mig del pla, hi ha l’església de Santa Margarida, d’origen romànic, que dóna nom al volcà.

Per accedir al cràter van haver de fer una bona passejada que van aprofitar per observar i conèixer la flora autòctona de la zona.

Per recuperar forces van anar a dinar a la Fageda d’en Jordà, un bosc de faigs excepcional perquè creix en un terreny planer i s’assenta damunt d’un mantell de lava procedent del volcà del Croscat.

Cliqueu damunt la foto si ens voleu veure!

 

Els ocells piulen

Els ocells piulen és una activitat gratuïta que ens ofereix l’Ajuntament.

Va venir una monitora que primer ens va ajudar a recordar les característiques dels ocells i després ens va explicar el conte “El rei dels ocells”. Ens va mostrar fotografies dels diferents ocells que sortien al conte i que podem trobar al nostre entorn, pardal, mallerenga, merla, pit-roig, rossinyol, mussol… Amb ocellets de peluix i amb instruments de fusta i metall vam escoltar i reproduir el seu cant.

Impressionant la cara que posaven en sentir el cant dels ocells!!

Cerimònia de clausura JJOO

El passat dimarts 28 de maig va tenir lloc la cerimònia de cloenda de la IV Edició dels  JJOO de l’escola. Després d’una setmana de gran activitat esportiva, tenint en compte els resultats dels enfrontaments i la valoració actitudinal durant tot el curs, es va fer l’entrega dels diplomes, copes, medalles i obsequis als equips participants.

La cerimònia va concloure en una gran festa on es van tornar a fer, afegint-nos tothom, els balls dels grups de Primària.

Els JJOO, un gran Projecte Transversal que apropa a l’alumnat a conèixer nous països, noves cultures, i valors tan importants com la col·laboració, la cooperació i la gestió de les emocions.

Us esperem a la V Edició!!

Podeu veure les fotos de la cerimònia clicant la foto i la coreografia de 5è al següent enllaç.

Scratch Challenge ’19

Aquest curs, a 6è, hem participat per primer cop en un nou projecte d’innovació, l’Scratch Challenge.

Hi participen escoles d’arreu de Catalunya i els 8 projectes guanyadors participen al repte final que tindrà lloc el proper 8 de juny a la Farga de l’Hospitalet.

Aquest curs s’han enviat centenars de projectes (4 de la nostra escola) i, malauradament, no hem pogut arribar a la gran final. No obstant seguirem intentant-ho en les properes edicions.

L’alumnat del nostre centre ha participat en parelles i/o grups de tres. Els projectes guanyadors dintre de l’escola i aspirants a aconseguir una plaça pel repte final han estat els quatre que a continuació afegim:

Història guanyadora i principal candidata a la participació en el repte final:

 

Juguem a jocs populars, tradicionals i d’arreu del món

Per acabar la nostra etapa a l’escola a 6è estem treballant jocs populars, tradicionals i d’arreu del món a Educació Física.

Molts d’aquests jocs els hem jugat mil cops al llarg de la nostra escolarització, però no ens havíem preguntat mai d’on venen.

Hem començat amb jocs típics del nostre territori i ara tenim una missió: investigar a quins jocs jugaven les nostres famílies. Les properes setmanes posarem en pràctica les activitats que recollirem i, com que som vinguts d’arreu del món, experimentarem jocs de diferents cultures.

Deixem algunes fotos amb jocs de la primera sessió.

 

Ens convertim en periodistes durant els Jocs Olímpics!

Amb motiu de la IV edició dels JJOO hem tingut quatre esportistes d’elit visitant l’escola Catalunya. L’alumnat de cicle mitjà i cicle superior s’ha convertit per uns dies en periodistes fent una recerca prèvia sobre l’esportista convidat/da, redactant les preguntes sobre la seva trajectòria i finalment portant-les a terme en una roda de premsa.

A tercer vam comptar amb la visita de la Natalia Suánez, esportista del Club de Rem de Badalona.

A quart vam tenir l’oporunitat d’entrevistar en Ricard Vinaixa, guia d’esportistes paralímpics en esquí alpí.

A cinquè van tenir el plaer de conèixer en Jordi Ferrón, ex-futbolista professional que va militar en clubs com el Barça, el Rayo Vallecano, l’Albacete, el Reial Saragossa o el Badalona.

I, per últim, a sisè vam poder entrevistar a la Mar Pozo, esportista de la selecció espanyola de rugbi i hoquei subaquàtic.

No us perdeu les rodes de premsa!!!

Educació vial a 6è

Avui ens ha visitat la policia local per fer-nos una xerrada sobre educació vial. En aquesta sessió les nenes i nens de 6è han après com s’ha de circular en bicicleta per la via pública.

La sessió ha estat molt interessant i divertida, perquè no només ens han explicat coses, sinó que a més a més, les hem posat en pràctica. Hem simulat un accident, on una bicicleta s’havia d’incorporar a un altre carril per on circulava un cotxe i,  hem celebrat un judici i un debat. Ens ha quedat molt clar que quan anem en bicicleta, cal que ens posem el casc i, és necessari anar pel carril bici. Si anem pel carril dels cotxes perquè no hi ha carril bici, cal que seguim les mateixes normes de circulació que els cotxes.

També ens han dit que cal que anem sempre documentats i,  si anem sols, és molt important portar anotat el telèfon dels pares per tal que si ens passes alguna cosa, els poguessin localitzar.

Després ens han explicat com serà el circuit de bicicletes que realitzarem al juny. Hem après com llegir les senyals i de com circular per aquest espai.

Cliqueu sobre la imatge per veure com ens ha anat.

 

Dreamer Kids rep a CCAAC i la Fundació Daina per la defensa dels animals

Avui ha estat un dia molt especial. A segona hora ens han fet una visita la Romina Martinez de la Fundació Daina i la Mercedes Vigo del Centre Comarcal d’Atenció d’Animals de Companyia del Barcelonès.

A principi de curs, quan es va constituir la cooperativa de 6è A, es va decidir que es donaria un 30% dels seus beneficis a alguna entitat que tingués cura d’aquells animals que estiguessin més desvalguts. I aquest objectiu i alhora somni, l’hem fet realitat avui.

Amb els beneficis que hem obtingut per la venda de productes artesanals el dia del Mercat de Cooperatives de Sant Adrià de Besòs, hem donat un 30% a la CCAAC i a la Fundació Daina, per tal que aquesta fundació pugui comprar tot allò que es necessiti pel benestar dels animals.

Avui, la Mercedes i la Romina ens han explicat un munt de coses sobre la seva feina, i de quines necessitats tenen aquests animals. Ens ha emocionat quan ens han parlat de com pateixen quan són abandonats; de quin procediment segueixen quan se’ls troba i se’ls acull al Centre Comarcal d’Atenció d’Animals de Companyia; de quines atencions reben; de com són cuidats i educats, de quines necessitats tenen i de què podem fer tots nosaltres, com a ciutadans, per tal de que ells no pateixin.

Ha estat una experiència molt enriquidora. Des de la cooperativa Dreamer Kids els hem donat les gràcies per la bona tasca que fan i esperem que la nostra ajuda econòmica pugui fer que aquests animals (gossos, gats i fures) puguin estar més sans i còmodes.

Cliqueu sobre la imatge per veure algunes fotos.

Jocs Olímpics 2019 – Tercera jornada CS

Els partits de Kin – Ball previstos pel divendres 23 de maig, es van haver de canviar per inclemències metereològiques, i finalment es van disputar el dilluns 27 de maig.

El Kin- Ball és un esport nou, creat als anys 80 per un professor d’educació física amb l’objectiu d’eliminar els individualismes i fomentar el treball en equip.  Com veureu a les fotos, a cada partit hi juguen 3 equips formats per 4 jugadors i/o jugadores. La pilota que s’utiliza és força gran, amb un diàmetre de 1,22 m i un quilogram de pes. Si vols conèixer més sobre aquest esport, al final d’aquest article trobaràs un enllaç.

El dilluns, els equips de Sudan del Sud, Escòcia, Samoa i Palestina, van jugar 4 partits. L’equip que va obtenir més puntuació es va proclamar vencedor de la jornada. La puntuació final va quedar molt i molt ajustada. Van ser partits molt emocionants que fins l’últim minut no es va decidir el guanyador.

Samoa:  31 punts

Escòcia: 30 punts

Palestina: 28 punts

Sudan del Sud: 23 punts

Cliqueu sobre la imatge per veure l’àlbum de fotos.

 

 

 

 

 

Per saber-ne més sobre aquest esport podeu clicar aquí.

Després dels partits de Kin-ball els jugadors corresponents a atletisme dels quatre equips (Palestina, Sudán del sud, Samoa i Escòcia) van continuar la jornada amb diferents modalitats atlètiques.

Aquest any les modalitats triades van ser: llançament de javelina, triple salt i cursa de relleus.

En les diferents modalitats van guanyar els diferents equips, però l’equip guanyador amb el sumatori de punts va ser finalment Escòcia.

Podeu veure algunes fotos d’atletisme clicant la següent imatge.

Jocs Olimpics 2019- Segona jornada CS

El dijous 23 de maig, tot Cicle Superior va seguir amb la competició de Corfbol.

Pels qui no conegueu aquest esport, cal dir que és un esport d’equip, l’objectiu del qual és que cadascún dels dos equips introdueixi la pilota en la cistella de color groc de l’equip contrari.  El que té d’innovador aquest espot és que els equips són mixts, formats per quatre nois i quatre noies, i la pista queda dividia en una zona d’atac i una zona de defensa.

Sudan del Sud es va enfrontar amb Escòcia, en un partit que es va decantar a favor dels escocesos quedant el marcador 0 a 3. La següent semifinal la van disputar Samoa i Palestina, on l’equip de la Polinèsia va guanyar per un 4 a 0.

A la final es van trobar Escòcia i Samoa. El partit va ser molt emocionant i fins a l’acabament del partit no es va decidir l’equip guanyador. A l’última xiulada, resultat del marcador va ser Escòcia 2 – Samoa 3.

Les nenes i els nens de cicle superior van disfrutar d’allò més en un esport cooperatiu, on tots poden jugar junts.

Si cliqueu sobre la imatge veureu les fotografies de la competició.

 

 

3r marxa a la platja!

L’alumnat de tercer ha fet una sortida per l’entorn proper de l’escola, en concret…han anat a la platja! Van realitzar una activitat anomenada “Estimo la terra!” i van poder observar els tipus de plantes que hi havia a la platja. Es van tornar tots uns experts i expertes. A més, van fer un punt de llibre amb pedretes, petxines, sorra, i materials que van trobar a la platja.

Si voleu veure com s’ho van passar, cliqueu la següent imatge:

Inauguració IV Jocs Olímpics

La IV  edició dels JJOO ha començat amb la presentació per part dels alumnes de 2n.

Ha estat una cerimònia molt emocionant que ha consistit en:

  • la desfilada de banderes i membres dels països participants,
  • la col·locació de les anelles olímpiques,
  • la presentació de la mascota, dissenyada per l’alumnat de 1r i confegida pel de 2n,
  • coreografíes de primària,
  • i finalment exhibició del grup Thunder.

QUE COMENCIN ELS JOCS!!

Us deixem unes fotos de la cerimònia i els vídeos de les coreografies que les nenes i els nens de l’escola van ballar el dia de la inauguració!

Jocs Olímpics 2019 – Primera jornada

Bona tarda!!

Avui han començat les competicions esportives.

Després del pati han començat participant els alumnes de cicle superior. Palestina contra Sudan del Sud en un partit que fins a l’últim minut ens han fet patir. Finalment s’ha avançat Palestina marcant 1 punt a la porteria de Sudan del Sud.

D’altra banda, al partit entre Samoa i Escòcia s’ha vist clarament l’aventatge, ja que Samoa ha marcat dos punts ràpidament, Escòcia només li ha quedat temps de fer-ne un punt.

La final, llavors, ha enfrontat Palestina i Samoa amb una clara victòria de Samoa 4 punts per davant de Palestina.

Aquí podeu veure algunes de les imatges de les competicions.

El mercat de cooperatives

Ahir va ser el gran dia. Totes les escoles que participen en el projecte Cueme, ens vam reunir a la Plaça de la Vila, per celebrar el mercat de les cooperatives escolars. Les cooperatives de 6è de l’Escola Catalunya, Dreamer Kids i Creative Makers, van vendre els productes artesanals que han ideat, creat i produït al llarg de l’any. Durant el matí es van organitzar dos torns de venda i en cada torn, els socis i sòcies de les cooperatives es van repartir diferents tasques per organitzar-se i poder atendre als clients. L’alumnat ha gaudit molt d’aquest dia i ha estat implicat al 100%. Gràcies al seu esforç, tot allò treballat al llarg del curs s’ha vist plasmat el dia del mercat i el resultat ha estat tot un èxit.

Ara ens queda fer recompte i valoració de tota la feina feta. Hem de calcular els beneficis, donar el percentatge acordat a les ONGs amb qui ens hem compromès, i cal posar-nos d’acord en com gastarem els guanys de les cooperatives.

Cliqueu sobre la imatge per veure les fotos del dia.

FEM EXPERIMENTS!

Les nenes i els nens de segon hem fet dues setmanes d’experiments, per comprovar el que vam aprendre.

Hem utilitzat el mètode científic, que segueix aquests passos:

  1. Llegim el material i els passos a seguir.
  2. Pensem una hipòtesi.
  3. Compartim les hipòtesis.
  4. Portem a terme l’experiment.
  5. Comprovem la hipòtesi i apuntem el resultat final.

Aquí us deixem unes fotografies! Cliqueu el següent enllaç i gaudiu!