COETS I ASTRONAUTES ANEM A LA LUDOTECA

Un lloc que sempre ens agrada visitar és la Ludoteca, sols a l’entrar ja se’ns il·luminen els ulls en veure tots els racons i jocs que podem fer. El racó de la caseta, el de la botiga, el de construcció, disfresses… ho passem tan bé! Aquest és un espai on li donem molta importància al joc simbòlic, assumir rols desconeguts per nosaltres, anar adquirint autonomia, engrandir la nostra creativitat i moltes coses més, però el més important és que tot això ho fem de manera molt divertida! Així que hem decidit posar una petita mostra d’algunes de les activitats que fem, esperem que us agradi.

 

PROJECTE PICASSO

  1. A P5 fem el Projecte de l’artista Pau Picasso, el pintor de les EMOCIONS. Aprofitem la seva obra per globalitzar-lo amb el treball del dia dia a l’escola, el cubisme amb el volum de les figures geomètriques, els colors que fa servir amb les emocions i sentiments. Tot desenvolupant la creativitat dels infants.
  • Aprenem coses de la seva vida.
  • Coneixem algunes de les seves obres, quines tècniques feia servir i com les pintava.
  • Reproduim alguna obra individual i col·lectivament.
  • Pintem inspirant-nos en ell.
  • I finalment anem a visitar el Museu Picasso.
  1.  Us deixem una mostra de les produccions LES VISAGES i  FLORS I MANS. Anirem afegint fotos de tot el procès.
  2. Gaudiu dels vostres artistes!!

Tallers d’educació viària

 

Els nens i nenes de 2n, hem fet uns tallers d’educació viària. La Raquel i en Rubén, dos policies de Sant Adrià, ens han fet uns jocs per discriminar entre les conductes de risc i les que no ho són. Ens han posat  unes imatges hi havíem de donar un pas endavant si eren de risc i un pas enrere si eren correctes. Hem reflexionat amb ells sobre el que pensàvem.

Després hem fet un treball en equip, observant uns taulells i decidint en grups quines conductes  són apropiades i quines no.

Per últim, hem fet un joc amb uns globus per aprendre a valorar la importància d’autoprotegir-se quan som vianants. (cliqueu la imatge per veure les fotos)

 

Tallers d’Educació Infantil

Hem començat els Tallers a Infantil!!

A l’Escola pensem que els Tallers són una metodologia molt interessants ja que:

  • Afavoreix la interrelació dels infants del mateix cicle que d’una altra manera difícilment es relacionarien; ja que sovint es centren en els companys i en les companyes de la classe. Els infants més petits surten de la seva aula per descobrir-ne d’altres, a altres mestres i per moure’s pels espais diferents del centre escolar amb la expectació que comporta viure situacions noves i, així, anar adquirint seguretat i autonomia personal.
  • Canvien els rols familiars: els infants que no tenen germans es troben que han de cooperar amb els altres per realitzar les activitats, els petits de casa esconverteixen en els grans que han d’ajudar en les tasques i el que és el gran de casa seva, resulta ser el més petit de tots i es troba recolzat per la resta dels infants del grup. S’estableixen nous rols i noves sensacions entre ells i vers els mestres, que els ajudaran a desenvolupar noves estratègies de relació i cooperació.
  • Faciliten que els infants puguin compartir les seves estratègies de pensament que els ajudaran a trobar solucions als problemes i a avançar en les seves habilitats de coneixement.
  • Fomentem la cooperació entre infants de les diverses edats permeten atendre millor els diferents ritmes d’aprenentatge, la diversitat d’interessos i faciliten l’autonomia amb l’assoliment progressiu de seguretat afectiva i dels objectius curriculars establerts. 
  • Potencien experiències emocionals que ajuden a créixer descobrint l’empatia, la solidaritat i la tolerància.

En aquestes sessions només hi participem P4 i P5, però aviat s’afegiran els P3.

1r torneig MicroFLL de l’Escola Catalunya

Avui, dia 12 de gener de 2018, ha estat un dia especial al nostre centre, ja que hem disputat el primer torneig microFLL de l’Escola Catalunya.

El dia ha començat amb les presentacions dels projectes científics que ha realitzat l’alumnat de les classes de cinquè. El jurat, en presenciar les exposicions, ha quedat totalment impressionat.

  • El projecte de 5è A anava sobre un peix robot (Robo-Fish) que netejava i convertia la brossa del mar en combustible.
  • El projecte de 5è B tractava d’un dron destinat a regar, amb major eficiència que els sistemes d’aspersió d’aigua actuals, els jardins i parcs de la nostra localitat.

El resultat ha estat un empat tècnic, que tan sols s’ha pogut desequilibrar lleugerament a favor del dron gràcies a l’exposició en forma de representació teatral.

 

Posteriorment ha tingut lloc el joc del robot. Els diferents equips han estat programant i preparant el seu robot des de fa alguns mesos i avui s’ho jugaven tot a cara o creu. Aquest joc s’ha resolt per escassos punts, ja que ha estat una competició molt disputada, que podeu veure en aquest vídeo que adjuntem a continuació:

Finalment, s’ha decidit la nostra representació al torneig del proper 3 de febrer al Campus DiagonalBesòs de la UPC. Tots els equips estaran representats per dos membres i, l’equip guanyador del MicroFLL, per quatre.

Així doncs, a partir d’ara passem a ser un sol equip, compartint tot allò que hem après i resolt amb la resta.

Primera setmana de la Robòtica

Aquesta setmana no ha estat només la de la tornada a l’escola, ja que, per l’alumnat de cinquè de primària, a més a més, ha esdevingut la setmana de la robòtica.

Com ja sabeu, des d’inici d’aquest curs 2017-18 estem immersos en un nou projecte de robòtica. Es tracta de la First Lego League. I es per això que, des de fa alguns mesos ens estem preparant. Hem après a programar, muntar robots, resoldre problemes, etc., i també hem preparat un projecte científic.

El proper 3 de febrer, una representació de la nostra escola participarà en un torneig oficial de la First Lego League, al Campus Diagonal-Besòs de la UPC.

Però abans hem de saber qui seran aquests representants. Això s’ho haurà de guanyar el nostre alumnat amb el torneig intern que tindrà lloc aquest divendres dia 12 a la nostra escola. És per això que al llarg d’aquesta setmana estem fent un intensiu de robòtica, per acabar d’enllestir tot el necessari per fer front a aquest esdeveniment.

Ens ho estem passant pipa superant les dificultats i reptes amb què ens anem trobant!

Us seguirem informant!

Bon Nadal!

Avui hem rebut a l’escola una visita molt especial: En Pare Noel. Tots i totes ens hem fet una foto amb ell.

Cliqueu per veure les fotos de grup.

 

Hem fet cagar el Tió

Els nens i nenes de 1r hem fet cagar al Tió. Ens ha cagat turrons, figures de xocolata i llaminadures. Es nota que l’hem cuidat molt aquests dies. Fins l’any vinent Tió!

Cliqueu per veure les fotos

Matacàs 2017

Els nenes i nenes de 1r hem anat a cantar nadales a la residència d’avis Matacàs. Hem cantat molt bé i ens han fet un fort aplaudiment. En Para Noel també ha vist la nostra actuació i ens ha donat una bossa de xuxes.

EL TIÓ ARRIBA A L’ESCOLA

La Josepa ha picat a la porta i ens ha portat una carta que posava: COETS I ASTRONAUTES. El TIÓ ens ha escrit!!

Ha fet un joc de pistes per nosaltres per veure si érem capaços de trobar-lo. Hem anat llegint les cartes que trobàvem i que ens feien anar d’un lloc a un altre, al costat del trineu, a la classe de música a veure a la Cecília, a la ludoteca i finalment l’hem trobat al pati amagadet a sota d’unes fulles !!

Ara l’hem d’alimentar i cuidar, portant-li fruita, xocolata, galetes… i aviat ens cagarà!! CAGA TIÓ!!

Els Coets i els Astronautes fem Experiments!!

Els infants manipulen, observen i treuen conclusions a partir del treball realitzat a l’aula.

Introduir el mètode científic i la importància de les vivències personals és part de la formació de la persona.

Ens hem convertit en científics i científiques a classe i hem volgut pensar i actuar com ho fan. Hem plantejat unes hipòtesis: què passarà en els diferents experiments proposats i ho hem anotat. Seguidament hem començat a comprovar amb els diferents materials que teniem a l’abast per certificar o no si les hipòtesis eren encertades, i també ho hem anotat.

El primer experiment ha estat col·lectiu i la seva observació ha durat 24h: Què passa quan les pinyes les fiquem a l’aigua?

 

Després dividits en 3 grups, hem posat diferents materials: suros, clips, purpurina, fideus, oli, nesquik… i hem preguntat si sura, si canvia de color o si es barreja. Ens hem posat d’acord al grup i hem marcat amb una creu el que pensem que passarà. i comprovem!!

 

Apadrinament Lector P5 – 5è

L’apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per l’alumnat de cinquè que fan de padrins/nes de lectura a l’alumnat de P5 que fan de fillols/les. El fet de ser padrí/na de lectura representa que l’alumne adquireix el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol/la. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo a llegir.

Amb aquesta activitat el que pretenem és:

  • Potenciar els aprenentatges per part de tots els participants (padrins/nes i fillols/les ).
  • Crear contextos significatius d’aprenentatge (llegeixo perquè algú m’entengui, llegeixo per algú que li interessa escoltar-me ).
  • Establir lligams afectius entre padrins i fillols al voltant de la lectura.
  • Generar una experiència positiva i plaent de lectura.
  • Millorar els coneixements, les actituds i els valors individuals.
  • Millorar la convivència dins el centre ja que es treballa de forma cooperatiu.

Ens vam trobar els 4 grups per veure’ns tothom, parlar de com és fa l’apadrinament, aclarir dubtes i presentar-se padrins/nes i fillols/les. La següent sessió, ja dividits en 6 grups, va començar pròpiament l’activitat.

Equilibristes de quart

Després del vídeo d’equilibrisme de les classes de tercer, els grups de quart també en volíem un on us ensenyem com vam fer el circuit de la darrera sessió!
No vam caure molts cops perquè ja ho hem entrenat molt!
Esperem que us agradi!

Taller: EL RIU A L’ESCOLA

L’Ajuntament de Sant Adrià, a l’àrea de Medi Ambient ens ha proposat aquest taller molt interessant per fer a l’escola. L’objectiu és descobrir la fauna associada als rius i als boscos de ribera a partir de la projecció d’un Power Point amb imatges i sons d’alguns animals aquàtics de la conca del Besòs. S’utilitza també material biològic i es narra alguna llegenda on les espècies protagonistes són les que es treballen al taller.

Hem vist el cicle de l’aigua i com és forma un riu, les diferents temperatures de l’aigua, també hem observat quins materials podem trobar al riu i que no totes les pedres són iguals.

En aquest recull de fotos podreu veure com escoltàvem interessats i manipulàvem i experimentàvem amb els diferents materials que ens han portat.

Sortida a la serralada la Marina

Dimecres 22 de novembre per fi vam fer la sortida a la Serralada la Marina. Es tractava d’una excursió per viure la natura d’una manera activa, aprofundint en el tema de medi natural que estem treballant a l’escola. Vam fer una gincana en equip. Vam aprendre a orientar-nos per la muntanya, nocions de supervivència bàsica, a seguir rastres d’animals, vegetació i usos del bosc.

Després de dinar, ens ho vam passar molt bé en l’estona de joc lliure gaudint de la natura, muntant una cabana i escalant.

Treball cooperatiu

Avui ens han donat la feina però sense dir-nos qui faria cada tasca i hem hagut de parlar abans per organitzar-nos.  Treballar de forma efectiva com equip, requereix el seu temps.  Primer, abans  de començar, hem d’organitzar uns quants aspectes:  qui llegeix, qui escriu, qui ho explica, etc.

El primer dia havíem de llegir les normes d’aula i aparellar-les amb el dibuix corresponent.

El segon dia havíem d’omplir un qüestionari i després exposar davant dels companys/es.

Tots i totes ho hem aconseguit, però de maneres diferents. Un equip ha decidit que cada membre llegís una de les frases  i entre tots debatien la resposta. Un altre  s’ha estimat més que un s’encarregués de la lectura, un altre de fer les anotacions i un altre d’explicar-ho a la resta de la classe. En canvi, un tercer equip, han preferit repartir la feina i omplir cadascú una fitxa. Aquests han acabat els primers, però ens hem adonat que no tenien molt clar el contingut de tot el treball conjunt.

Us deixem aquesta frase per  a reflexionar: “Si camines sol arribaràs més ràpid, però si vas acompanyat, arribaràs més lluny”

PROJECTE TÀNDEM

L’Escola col·labora amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC).

Durant els pròxims tres anys l’Escola participarà en un projecte on la música s’inserirà dins del currículum d’Educació Infantil i Primària per millorar els resultats educatius.

Hem signat un conveni de col·laboració amb l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), en el marc del Projecte Tàndem. Els centres docents que participen en aquest projecte d’innovació educativa, estableixen una matèria singular, en aquest cas la música, com a eix vertebrador del currículum de l’Escola. L’objectiu d’aquesta iniciativa és millorar els resultats acadèmics incidint en tres punts:

  • Motivació i formació acadèmica.
  • Dinàmica general del centre,
  • Entorn social de l’escola.

Durant tres anys, l’ESMUC, centre de referència del Projecte Tàndem i nosaltres treballarem plegats per inserir la música transversalment al currículum d’Educació Infantil i Primària. Els mestres del centre vincularan els continguts i activitats d’aprenentatge propis de cada àrea a determinats àmbits de coneixement musical. D’aquesta manera, la música no només s’abordarà des de la percepció, la interpretació, o la creació sinó com un art, una tecnologia, un llenguatge, una ciència i un coneixement amb implicacions formatives i socialitzadores.

El projecte compta amb l’assessorament, seguiment i finançament de la Fundació Catalunya La Pedrera, i la col·laboració del Departament d’Ensenyament.

 

TEATRE: EN LA PANXA DEL LLOP

Aquest matí els Cocodrils, els Coets i els Astronautes hem anat al Teatre Principal de Badalona. Hem vist un espectacle molt “xulo”.

“Al bosc no s’hi val a badar. Un descuit i serviràs de dinar a qualsevol bestiola!  Dins la panxa del llop ens passeja per mons fantàstics i paisatges fabulosos: estómacs plens de vida i alegria.  Titelles d’ombres, teatrins de paper i cançons fetes a mida.  Un retrat de la cadena alimentària amb humor i molta música”

Hem estat mirant, participant, escoltant, cantant i aplaudint aquest conte presentat d’una manera molt original. Ens ha agradat molt!!

Experimentem el nostre equilibri

Amb les classes de tercer hem començat una nova unitat!

Estem experimentant situacions que impliquen equilibri i desequilibri i perquè pugueu veure com se’ns dóna us deixem aquest vídeo tan divertit, acompanyat d’una música que us ajudarà a passar una bona estona!

 

INFANTIL DECOREM L’ESCOLA

Quan pensem en La Tardor, imaginem un paissatge d’arbres plens de fulles seques, castanyeres a la vora del foc torrant castanyes i oloreta de panellets. Doncs això és el que us trobareu als nostres passadissos.

Enguany hem volgut treballar el concepte del volum i a Educació Infantil hem elaborat unes fulles enormes amb diferents tècniques: estampació, pintura, goma eva, fulles trinxades, materials reciclats…

Han quedat espectaculars!!

 

M’AGRADA LA TARDOR

A educació artísitica hem fet unes castanyes gegants per decorar l’escola.

El dia de la castanyada vam fer uns tallers intercicle relacionats amb la tardor i la castanyada.

Ha estat molt enriquidor, ja que els alumnes de segon ajudaven als més petits a acabar la manualitat (pintar, retallar … )

També vam fer un taller de cuina seguint la nostra recepta i després ens vam menjar el que haviem preparat.

L’Ona i la Duna ens apropen a la platja de Sant Adrià

Hem fet una sortida a la platja de Sant Adrià. Aquesta activitat és d’un programa d’activitats educatives que ofereix l’Ajuntament de SAB per descobrir, entendre, reflexionar i estimar l’entorn natural més proper que ens ofereix la ciutat, amb l’objectiu d’apoderar i responsabilitzar als infants en la cura i conservació del patrimoni natural que tenim també dins la nostra ciutat.

De la mà de l’Ona i la Duna i el seu conte, hem vist in situ quin tipus de platja tenim a Sant Adrià i com n’ està de lligada al riu.

Ara Escric!

A continuació podreu veure les activitats d’escriptura que estem fent a classe. L’objectiu és que els nens i nenes encarin de manera activa i conscient el procés d’aprenentatge de l’escriptura i puguin observar l’evolució i millora de la seva producció escrita.

Es tracta d’unes sessions amb tot el grup classe, on els infants han de relacionar el que saben amb el que aprenen de nou. S’afavoreix que els alumnes puguin treballar més autònomament i es tingui en compte la capacitat i el ritme d’aprenentatge de cadascun. El text que creen a més, té una utilitat i això els motiva més a escriure. Durant les primeres sessions creem textos entre tots, després cada infant crea el seu propi text.

El resultat final de cada treball no és un escrit sinó un recull de feines que van des de la planificació a la redacció final passada a net, passant per anotacions, llistes o pluja d’idees, esbossos o esborranys que hagin estat necessaris.

Cliqueu per veure una mostra del treball que estem iniciant. És una mostra de textos creats per ells amb una utilitat i un destinatari. Més endavant ens iniciarem en els textos creatius lliures.

 

 

 

Comencem a preparar la First Lego League

Aquesta setmana comencem a preparar la First Lego League.

Som novells, però les ganes i la motivació superaran totes les adversitats.

Si no sabeu què és First Lego League, podeu consultar-ho al seu lloc web oficial: http://www.firstlegoleague.es/ca/que-es-first-lego-league/ 

Us deixem també aquest vídeo en què es mostra el valor de participar en aquest repte:

Llibres de text pel curs 2017-2018

Aquí us deixem el recull dels llibres de text d’infantil i primària pel proper curs. Recordeu que podeu passar per l’escola el 6 de setembre de 10 h. a 13:30 h. i de 15:30 h. a 18:30 h. per tal de poder comprar-los. Cliqueu sobre l’imatge per accedir al document.

image01

Us recordem que la quota anual de material pel curs vinent és de 60 €. Amb el codi de barres que ja disposeu podeu fer el pagament a qualsevol oficina de La Caixa. Si desitgeu fraccionar-lo, podeu abonar els 12 € abans del 12 de setembre, i el segon rebut de 48 €, abans del 30 de novembre.

Si desitgeu fer-vos socis de l’AMPA cal abonar una quota anual per família de 18 €.

Festeta a classe – 1r

Com cada any, arriba l’últim dia de curs. És un dia especial pels nens i nenes i per les mestres. Contents perquè arriben les vacances però, a la vegada, una mica tristos perquè és el comiat del curs i no ens tornarem a veure fins al setembre. Per acomiadar-nos hem fet una festeta a la classe, hem fet un pica-pica i hem estat ballant. Gràcies famílies per col·laborar. Cliqueu la imatge per veure més fotos.

IMG_20170621_121518-COLLAGE

 

Exposició ratpenats

Les nenes i els nens de primer han preparat a casa una exposició oral sobre els ratpenats. Cada infant triava que volia investigar i amb l’ajuda de la familia ho preparava a casa seguint aquestes consignes:

  • Em presento.
  • Explico que he investigat i com.
  • Explico tot el que he descobert.

Feu clic a la foto per veure més.

 

Collage 2017-06-20 19_02_28

Padrins i fillols

Avui  padrins i  fillols han intercanviat regals per acomiadar-se. Han sigut dos anys compartint emocions, moments de lectura i enriquint-se mutuament. Els nois i noies de sisè han fet un regal personalitzat, on es reflectia com durant aquest temps han conegut molt bé al seu fillol o fillola. Els nens i nenes de primer, els han regalat un punt de llibre amb un missatge on es reflectia la seva estima amb els millors desitjos per aquesta nova etapa a l’Institut. Pitgeu la imatge per veure més fotos.

Collage 2017-06-20 17_34_12

Sortida de 5è al Museu Egipci de Barcelona

Avui hem gaudit d’una visita d’allò més interessant al Museu Egipci de Barcelona. Hem après un munt de coses sobre la momificació i les creences dels antics egipcis. Una civilització tan complexa i interessant mereixia una visita al museu per aproximar-nos a la seva cultura. Cliqueu en el vídeo per veure com hem treballat i tot allò que hem après!

20170609_112023