Racons

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dins de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

A partir del treball per racons es pretén:

  • Atendre a cada nen de manera individual, respectant els seus interessos i ritme d’aprenentatge.
  • Potenciar l’ús dels diferents llenguatges.
  •  Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització del nen.
  • Afavorir ritmes de treball i d’ordre. Potenciar les interrelacions.
  • Permetre un treball actiu, vivencial, sensorial i manipulatiu.

Avui us presentem :

  • Racó d’Enfilar per ajudar a desenvolupar la psicomotricitat fina i la creativitat.
  • Racó de Classificar raonament lògic i conceptes matemàtics.
  • Racó de l’A: vivenciar i experimentar el traç de l’A per poder interioritzar-lo.
  • Cliqueu les fotos

Excursió al Parc Natural de Santa Fe del Montseny

El passat dimecres 24, els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat d’excursió al Parc Natural de Santa Fe del Montseny, un dels indrets més curiosos del Parc Natural. Els monitors i monitores ens han explicat moltes coses del parc, com ara  la vegetació i la fauna que ens podem trobar dins del parc, així com també ens han fet cinc cèntims del projecte de conservació del tritó del Monsteny, una espècie única al món. Hem esmorzat al voltant de Can Casades i hem pogut observar les sequoies, uns arbres centenaris que van portar d’Estats Units als anys 20.

Els monitors i monitores ens han preparat una gimcana amb proves d’allò més entretingudes i per finalitzar, hem arribat a casa del Follet del bosc on hem fet una dansa per invocar la pluja.  Hem observat els castanyers i hem comprovat com són les castanyes quan cauen de l’arbre, com són les fulles…i hem collit castanyes!!!

Hem descobert uns boscos i fagedes màgics on segurament tornàrem aviat.

Aquí us deixem un recull de fotos de la nostra sortida!

Fem robòtica a 5è

Els alumnes de 5è participen enguany a la First LEGO League, una competició internacional de robòtica. La competició consisteix en el disseny i programació de robots lego, amb els que hauran de completar una sèrie de missions.

A la classe de TAC, els alumnes ja estan treballant de valent muntant els robots i programant les primeres missions!

 

Experimentem amb els sentits

Després d’haver treballat els sentits a l’hora de medi, ens proposem descobrir quins sabors detecta la nostra llengua.

Tastem la sal, el sucre, la llimona i la tònica per veure quin gust tenen.

Els objectius que ens hem plantejat ha sigut experimentar amb el nostre cos i els sentits.

Ens ha agradat molt l’experiment, tots i totes hem participat i hem après a diferencial el dolç del salat, i l’àcid de l’amarg.

Sortida al Verd Urbà

La setmana passada vam sortir de l’escola per explorar el parc que tenim al davant. Amb la Sonia vàrem veure i escoltar ocells com el pit-roig, el gaig, el pardal, la perdiu o el mussol. Va ser molt divertit fer el so dels diferents ocells amb els instruments especials.

Quin descobriment saber que l’estruç és l’ocell més gran i el reietó és el més petit. Inspeccionant els arbres i les llavors que mengen alguns d’aquests ocells, ens vàrem adonar com de important és utilitzar les papereres per no llançar brossa al terra perquè cap ocell la mengi per error!

 clica sobre l’ocell reietó!

RACONS MATEMÀTICS

A 5è ho tenim clar: les matemàtiques són molt divertides!

Avui ens hem dividit per racons on hem jugat a jocs amb les taules de multiplicar.

Mentrestant, aprofitant que hi ha dues mestres a l’aula, dos grups reduïts de 4 o 5 nens i nenes han reforçat allò que més necessiten o, per contra, han ampliat els seus coneixements.

L’objectiu de l’activitat és treure de cada alumne/a el màxim d’ell, fins on pugui arribar.

Els resultats han estat genials: molts dubtes han quedat resolts, ens ho hem passat bé i hem aprés coses noves!

Taller de CoEducació

Aquesta tarda els alumnes i les alumnes de 5è hem gaudit de la presència de la Gemma i dels seus contes.

Aquests contes tots tenien un fil conductor comú.  Tots parlaven sobre CoEducació.

Què no sabeu què és la CoEducació?

La coeducació comporta la promoció d’una educació que potencia la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com la integració de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge de la perspectiva de gènere.

Avui hem recordat, perquè ja ho sabíem, que nens i nenes, homes i dones, som iguals.

Gràcies Gemma!

Tenim bústies a la classe

Els nens i nenes de P5 hem construit dues bústies per a la classe que romandran durant tot el curs:

  • Una bústia on poder deixar notes de felicitació als companys/es del grup-classe.
  • Una bústia on poder expressar els nostres sentiments, emocions, etc., quan ho necessitem.

S’escriurà en un moment del matí, durant l’estona de rutines i es llegirà a la tarda a la franja d’hàbit lector. Al principi només 1cop/setmana. Es pot anar ampliant en funció del grup i demanda alumnes.

D’aquesta manera cada nen/a tindrà l’oportunitat de llegir en públic la seva felicitació i, individualment, comprovar si emocionalment encara se sent igual que al matí quan ha escrit la nota o ha canviat el seu estat i pensar perquè.

Hem destinat diferents sessions per fer tota l’activitat:

  • 1 sessió per fer una conversa en rotllana amb la finalitat d’explicar el significat de les bústies, el carter, la comunicació, les cartes i els elements que es necessiten per poder escriure i rebre una carta (nom, adreça, etc…).
  • 1 sessió per pintar amb pintura, entre tots, les capses que seran les bústies.
  • 1 sessió per introduir exemple de model a seguir per escriure la nota.
  • 1 sessió per escriure la nota.
  • 1 sessió per llegir la nota.

Els objectius que volem aconseguir són els següents:

  • Ampliar el treball d’impuls a l’escriptura espontània.
  • Ampliar el treball d’impuls pel gust a la lectura.
  • Estimular el desig per llegir i escriure.
  • Potenciar el treball cooperatiu.
  • Treballar l’autoestima.
  • Adonar-se de la seva pròpia consciència.
  • Mantenir atenció i respecte vers un mateix i els altres.

Som les classes dels Quadrats i dels Cercles

Enguany les classes de P3 serem Cercles i Quadrats. Per tal que els infants observin que estem envoltats d’aquestes figures geomètriques i motivar-los a descobrir-les:

  • Hem celebrat un BERENAR GEOMÈTRIC: Galetes en forma de cercle i torradetes i preses de xocolata en forma quadrada.
  • També hem buscat per la classe objectes amb aquestes formes i els hem classificat.
  • Com obsequi per a la reunió de pares vam pintar un quadrat i un cercle (segons la classe) amb una foto del període d’adaptació del seu fill/a, amb un imant per la nevera.
  • Cada infant ha pintat i s’ha emportat un penjoll que l’identifica amb la seva classe.

Hem estampat cercles o quadrats de diferents mides i colors fent servir materials diversos i desprès hem enganxat gomets a dins de les figures geomètriques.

Els objectius que ens plantegem amb aquestes activitats són:

  • Prendre consciència de pertinència a un grup.
  • Diferenciar el cercle i el quadrat.
  • Discriminar al seu entorn el cercle i el quadrat.
  • Assolir els conceptes cercle i quadrat.
  • Observar les diferents mides que podem trobar.
  • Fer un berenar geomètric col·lectiu.
  • Crear una producció plàstica.

  

 

 

 

 

 

Mural de tardor

Prèviament a l’activitat en sí, encetem una conversa en grup per repassar i recordar els canvis que s’esdevenen a la natura quan entrem a l’estació de la tardor. Fem memòria d’allò après el curs anterior i de les observacions que podem fer en el dia a dia amb els canvis que es produeixen en els arbres de la nostra ciutat o en aquells que ens trobem si anem a la muntanya, sobre tot pel que fa al color de les fulles.
També recordem i parlem sobre els fenòmens meteorològics que s’esdevenen a la tardor: pluja, vent i baixada de temperatures.
Seguidament a la conversa fem una audició de “La Tardor” de Vivaldi, tot imaginant-nos, tancant els ulls, els canvis dels quals hem parlat .
Finalment iniciem una part del mural de tardor que penjarem a la classe tot retallant i enganxant papers dels colors de la tardor, com si fos un collage, que després es convertirà en fulles. Aquesta part de l’activitat la fem tot tornant a escoltar “La Tardor de Vivaldi”.

Amb aquest conjunt d’activitats voliem treballar els següents objectius:

  • Recordar els canvis que s’esdevenen a la natura i a la meteorologia durant la tardor.
  • Posar en pràctica l’hàbit d’escoltar atentament durant les audicions.
  • Gaudir i relaxar-se tot escoltant l’audició proposada.
  • Evocar els colors i els fenòmens atmosfèrics de la tardor mitjançant la música.
  • Realitzar composicions plàstiques sobre el tema de la tardor utilitzant diferents tècniques, elements i materials.

Finalment, després de la conversa i l’audició s’aconsegueix que el grup-classe es relaxi i gaudeixi de l’activitat plàstica , treballant concentradament.

Arbres de tardor

Aquest matí hem parlat de la quantitat de fulles que hem vist de camí cap a l’escola, i de com han canviat el seu color. Abans eren de color verd i ara són marrons de diferents tonalitats, grogues i fins i tot podem veure alguna de color vermell fosc.

Ja podem parlar de la tardor, i dels canvis que porta aquesta nova estació.

Hem vist a la pantalla digital diferents imatges d’arbres i paisatges de tardor i els diferents colors que hi veiem.

I ens posem mans a l’obra per fer els nostres arbres de tardor:

Hem escollit els papers de seda de diferents colors de la tardor i els hem tallat en trossets petits, després els hem enganxat a un paper i quan la cola ha estat ben seca hem pogut pintar els nostres arbres….. això sí, sense fulles que ja han caigut totes.

Els objectitus que volem aconseguir son:

  • Observar i verbalitzar els canvis del paisatge que ens envolta.
  • Triar i seleccionar els colors que farem servir per la nostra creació amb els colors propis de la tardor.
  • Tallar amb tisores amb relativa precisió.
  • Enganxar al full els diferents papers de colors.
  • Pintar amb traç vertical el tronc de l’arbre.
  • Pintar amb traços inclinats les diferents branques.

I el resultat final han sigut uns quadres de tardor per poder exposar al suro exterior de la classe.

 

 

 

 

 

Verd Urbà a 2n

Els nens i nenes de segon hem fet una sortida a la platja de Sant Adrià. Aquesta activitat és d’un programa d’activitats educatives que ofereix l’Ajuntament de SAB per descobrir, entendre, reflexionar i estimar l’entorn natural més proper que ens ofereix la ciutat, amb l’objectiu d’apoderar i responsabilitzar als infants en la cura i conservació del patrimoni natural que tenim també dins la nostra ciutat.

Hem agafat mostres de sorra de diferents zones de la platja i les hem analitzat. Després de fer diferents experiments, hem confeccionat un punt de llibre amb materials que hem trobat a la platja.

De la mà de l’Ona i la Duna i el seu conte, hem vist in situ quin tipus de platja tenim a Sant Adrià i com n’està de lligada al riu.

Cliqueu a sobre la foto!!!

Fem circuits !

Aquesta setmana a més d’iniciar-nos en les sumes i els agrupaments d’objectes, hem recordat el què són les línies rectes i corbes. Val a dir que aquests alumnes són molt observadors i han vist moltes coses sense sortir de la classe que estan fets amb línies rectes com els marcs de les portes, les finestres i les prestatgeries. I buscant les corbes, han vist que les papereres, el projector i les safates on guardem els llapis són objectes amb corbes.

Després ens atrevit a dibuixar en un paper negre, un circuit amb moltes corbes i alguna recta per no marejar-nos.

Els objectius treballats van ser:

  • Saber què és una recta i una corba.
  • Identificar rectes i corbes en els objectes quotidians.

L’activitat ha estat un èxit perquè amb facilitat podien diferenciar la recta de la corba.

 

Treballem el peu de foto a 2n

Els nens i nenes de segon hem treballat el peu de foto. Per fer aquesta tasca hem seguit els següents passos:

  • Introducció: observació de revistes, diaris, formulació d’hipòtesis, deduccions, etc.
  • Modelatge: La mestra orienta als infants i entre tots i totes construïm peus de fotos. Ho fem amb les nostres fotos de l’any passat.
  • Treball cooperatiu: Ara que ja sabem fer un peu de foto, fem cinc equips i cada grup enganxa fotos en una cartolina i escriu a sota el peu corresponent seguint una estructura.
  • Joc de les frases: Practiquem la construcció de frases en equip amb el joc de les frases.
  • I ara que som uns experts en peu de fotos, cadascú fa de periodista i redacta el seu propi peu de foto.

  

Aquesta activitat ens ha ajudat a aprendre a construir frases, oral i escrites. A més, adquirim nou vocabulari, treballem de manera cooperativa i ara ja sabem què és un peu de foto!

 

Ens dibuixem !

A la classe del Mar (1rA) estem estudiant les parts del cos humà per conèixer-nos millor. Per aconseguir-ho ens hem dibuixat i per grups de treball cooperatius hem anotat les parts del cos. Finalment hem pintat les nostres siluetes.

Els objectius treballats durant la tasca d’ensenyament-aprenentatge han sigut:

  • Conèixer les parts més importants del nostre cos.
  • Treballar de forma cooperativa.
  • Fomentar l’aprenentatge mitjançant el joc.

Els resultats finals han sigut força bons, ja que tothom ha col·laborat amb el seu grup de treball i inconscientment ha integrat els conceptes treballats.

Nou servei d’acollida matinal

Aquest servei està organitzat per l’Ajuntament i gestionat per l’empresa Klousner S.L.

La quota serà mensual i es disposarà de dos horaris:

  • De 8h a 9h (1h).
  • De 8.30h a 9h (mitja hora)

Els preus seran:

  • 1  infant, 1 hora diària: 25€/mes.
  • 1 infant, mitja hora diària: 15€/mes.
  • A partir de 2 o més germans, el preu per 1 hora diària serà de 20€ al mes pel segon (o més) germans. I el de mitja hora diària, de 10€ al mes pel segon (o més) germans.

Últim dia a Primer

A primer hem celebrat l’últim dia de curs amb la resta de companys fent jocs al pati. Hem anat a l’esbarjo i quan hem tornat hi havia una sorpresa a l’aula…gelats!!!! Després hem fet un petit aperitiu amb música. Hem ballat, hem cantat i ens hem acomiadat fins al setembre. Bon estiu a tots/es!!!

Cliqueu a sobre les fotos!

 

Projecte dels animals a Primer

Els alumnes de primer hem estat treballant per projectes animals que ens han cridat l’atenció. Hem triat l’animal, hem buscat informació, hem vist què mengen, on viuen, com es despalcen…També hem buscat fotos i vídeos de l’animal que hem triat. Finalment, hem escrit en una cartolina tota la informació trobada i l’hem exposat a la resta de la classe. A continuació, us deixem alguna foto.

 

 

Què són els Bee-bots?

Si els vostres fills i filles us han parlat que han estat jugant amb unes abelles que caminen, això són els Bee-bots! Són unes eines supermotivadores per treballar l’orientació espacial i iniciar-se en la programació informàtica.

Els alumnes han d’indicar (programar) a les abelles per sortir d’un punt concret d’una catifa marcada amb quadrats i fer-la arribar a un lloc. Clicant unes fletxes ordenen al Bee-bot si ha d’anar endavant, endarrera o girar a dreta o esquerra i finalment cliquen GO!

Els hi encanta!!

EXPERIMENTEM AMB LES MESURES

Quant pesa?  Quant medeix?  És més gruix o més prim?

Per contestar a totes aquestes preguntes hem muntat uns racons on els alumnes han pogut jugar amb diferents materials, comparar, investigar, experimentar, comentar… en definitiva vivenciar les diferents maneres de mesurar, utilitzant no només les eines establertes i universals, si no que han fet servir d’altres totalment arbitràries.

Ha estat molt divertit i enriquidor.

 

L’OMBRA DEL COET

Continuant amb el projecte de l’UNIVERS, hem sortit al pati a fer una observació i ens hem preguntat què passarà amb l’ombra d’un coet al llarg del dia. Hem col·locat un paper d’embalar a terra i 2 coets. Cada hora sortíem i dibuixàvem la seva ombra amb retoladors de color diferents. Hem anat recollint els canvis i finalment hem estret unes conclusions.

Després a psico per parelles ens hem dibuixat les nostres ombres a terra.

IX CANTATA ESCOLAR

El divendres 1 de juny els nens i nenes de segon van participar en  la XI CANTATA escolar, conjuntament amb la resta d’alumnat de 2n de primària de totes les escoles de la ciutat. L’acte va estar organitzat per tot el professorat de música dels centres i per l’Escola municipal de Música Benet Baïls, amb la col·laboració del Centre de Recursos Pedagògics i l’Ajuntament. Els nens i nenes de la nostra escola van fer una gran actuació cantant “El Follet Valent”.

 

Bateig de Vela

Ahir dilluns vam gaudir d’una diada assolellada i molt divertida al Port Olímpic de Barcelona.

Els alumnes i les alumnes de 6è vam practicar l’activitat de vela.  Tots coincideixen que va ser una activitat i una experiència única per molts la millor de tot el curs o fins i tot deien de tota la primària.

La veritat és que el sol va brillar des de primera hora del matí, la mar estava tranquil·la i això va facilitar la feina dels monitors i va fer que les barques no anessin d’un costat a l’altre, sinó que fós una velada, i mai millor dit, expectacular.

Sessió prèvia Bicicletada

Avui ens ha fet una visita dos agents de la Policia de Sant Adrià la Raquel i en Pablo.

Primer ens han posat unes imatges d’un possible accident de bicicleta i entre tots hem realitzat un judici i hem decidit qui hauria de ser el culpable en aquest cas.

Després ens han donat certes recomanacions quan anem en bicicleta, o quan simplement anem sols pel carrer que és anar sempre documentats o amb el nostre nom i el telèfon d’algun familiar per poder-los avisar en cas d’accident.

Finalment ens han explicat com anirà l’activitat de la Bicicletada que realitzarem el proper divendres 8 de juny.

Coets i Astronautes anem al Cosmocaixa.

Com hem gaudit avui amb la visita al COSMOCAIXA!!

Després d’agafar forces esmorzant hem anat al PLANETARI BOMBOLLA, on hem pogut veure tots el planetes que pertanyen al nostre SISTEMA SOLAR, les CONSTEL·LACIONS i els moviments que fa LA TERRA al voltant del SOL.

Passejant pel museu hem vist fòssils d’animals, insectes i peixos molt curiosos. Després hem entrat al BOSC INUNDAT on tot ens cridava l’atenció, peixos amb bigotis, cocodrils, tortugues, serps… Era tan espectacular que no sabíem on mirar!! Finalment abans d’anar a menjar hem fet una petita ullada a una exposició  sobre “LA BELLESA DE L’UNIVERS”.

Per acabar hem fet l’activitat del CLIK DELS NENS, on convertits en científics hem experimentat amb totes les propostes que ens han ofert: musicals, de tacte, d’olors, construccions, jocs amb aigua i bombolles, el túnel de l’aire…

Tot ha estat fantàstic i molt divertit!!

 

 

Visita a l’ajuntament 3r

Els alumnes de 3r hem tingut el privilegi de visitar l’ajuntament de Sant Adrià.

L’ajuntament de Sant Adrià està format per l’alcalde i els regidors que treballen i es reuneixen en un mateix edifici anomenat casa de la vila.

Allà ens han explicat que les decisions que es prenen i que afecten a tots els habitants del municipi s’aproven en els plens municipals.

Al acabar les explicacions hem pogut seure a les cadires dels regidors i l’alcalde!!

Cliqueu damunt la fotografia i ens podreu veure.

Jocs Olímpics. Quarta jornada

Dimecres 23 de maig.

Quarta i última jornada de les competicions dels Jocs Olímpics.

Van començar el dia amb el torneig de Ultimate Frisbee els alumnes i les alumnes de cicle superior.  Les regions de Flandes i Kurdistan van competir en primer lloc.  Al principi del torneig es notava que l’alummat no tenia gaire soltura amb el frisbee, però a mesura que anaven passant els minuts el frisbree volava cada cop millor i feien unes passes molt bones.  Flandes va a passar a la final guanyant 2 – 1.  El següent partit enfrontava Quebec i Sàhara Occidental on ràpidament aquest va agafar una aventatge i va acabar passant a la final amb un resultat guanaydor de 4 -1 per a Sàhara.  La final, Flandes contra Sàhara Occidental va donar la victòria a Flandes per 3 – 0.

A la tarda competien els alumnes de cicle mitjà al Cementiri.  Al partit de Portugal contra Libèria va passar Libèria guanyant 0 – 1.  Més tard competien Argentina contra Mongòlia i guanyaven aquests últims també 0 – 1.  A la final de Mongòlia contra Libèria els jugadors van competir durament per guanyar i finalment es va proclamar campió de cementiri el país de Mongòlia.

Sortida a Collserola Cicle Mitjà

Els alumnes de Cicle Mitjà hem gaudit d’una sortida al Parc de Collserola.

Primer hem localitzat en un mapa on es trobava el parc natural. Un cop situats, hem començat les activitats. Allà hem realitzat diverses activitats amb la natura, hem pogut observar, recollir i classificar diferents tipus de fulles. També hem vist alguns rastres dels animals que hi viuen. Finalment hem anat a dinar a un parc.

Ens ho hem passat molt bé!

Si voleu veure les fotos, cliqueu damunt la imatge.

Jocs Olímpics. Tercera jornada.

Divendres 18 de maig. Tercera Jornada Jocs Olímpics ’18.

Abans del pati els alumnes i les alumnes de les regions de Kurdistan, Sàhara Occidental, Quebec i Flandes han competit en la modalitat de Colpbol.

Primer han jugat per passar a la final les regions de Quebec i Flandes i ha estat aquest últim qui ha passat a la final guanyant el partit 2 – 1.

Després han jugat Kurdistan i Sàhara Occidental i després d’un partit molt molt igualat a la tercera ronda de penalts ha passat a la final Kurdistan.

La final l’han jugat Flandes contra Kurdistan i després dels deu minuts reglamentaris s’ha proclamat Flandes campió a la categoria de Colpbol.

A la tarda els països de Libèria, Mongòlia, Argentina i Portugal han competit en la modalitat de Ringo Torre.

La primera trobada ha estat entre els alumnes i les alumnes dels països de Mongòlia i Portugal on Mongòlia ha passat a la final guanyant 3 – 0.

Després ha jugat el partit l’alumnat dels països de Argentina contra Libèria i aquets últims han passat a la final després de guanyar 0 – 4.

La final que s’ha disputat entre els països de Mongòlia i Libèria on finalment s’han proclamat campions en la modalitat de Ringo Torre els jugadors del país de Libèria, després de guanyar els participants de Mongòlia 1 a 4.

Jocs Olímpics. Segona Jornada.

Dijous 17 de maig.  Segona Jornada dels Jocs Olímpics.

Les dues competicions tant de cicle mitjà com de cicle superior s’enfrontaven en diverses categories d’atletisme.

Després del patí els països de Portugal, Argentina, Mongòlia i Libèria han participat amb equips de quatre membres per les categories de Cursa de sacs, Salt de longitud i Triple salt.  L’equip de Mongòlia ha estat el primer en arribar a la cursa de sacs i l’equip de Libèria ha estat el millor tant en salt de longitud com en triple salt.  Després del sumatori de punts, es proclama campió d’atletisme Libèria.

A la tarda tocava la competició de les regions de Kurdistan, Sàhara Occidental, Quebec i Flandes on també participaven quatre membres a cada categoria que en aquest cas era Cursa de relleus, Llançament de javelina i Triple salt.  La competició ha començat amb la Cursa de relleus.  L’equip de Flandes ha sortit l’últim i Kurdistan perd el testimoni a mig camí, s’entreguen els altres testimonis però Flandes rellisca i perd posicions.  Finalment arriba primer a la meta l’equip de Quebec.  A Llançament de javelina i a Triple salt obtenen la millor puntuació els participants de Flandes.  Després del sumatori de punts, es proclama campió d’atletisme Flandes.

V JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA

Aquest any una nena de 1r, la Habiba, ha estat finalista de la 1ª fase dels V Jocs Florals Escolars de Catalunya. La trobada ha estat ahir 17 de maig  a la Casa del Mar de Barcelona. Allà va poder compartir amb altres nens i nenes una experiència inoblidable! Moltes felicitats Habiba!!!

Cliqueu a sobre la imatge!

 

ANEM A LA PLATJA

Aquest matí els coets i els astronautes hem fet una sortida molt completa. Hem gaudit d’una bona estona d’esbarjo al Parc del Litoral i també d’una activitat experimental i científica a la platja.

Primer a classe hem reflexionat sobre què és el cicle de l’aigua i després hem realitzat l’activitat a l’exterior que consistia en “construir” una platja tenint en compte quins elements condicionen la seva formació aigua, vent i sorra ).

Un atleta d’elit visita l’Escola Catalunya

Els alumnes de cinquè B hem estat treballant el text informatiu i hem escrit aquesta notícia per informar-vos d’un fet important que ha tingut lloc a la nostra escola. Esperem que us agradi!

Un atleta d’elit visita l’escola Catalunya!

José Luis Blanco fa una roda de premsa amb els alumnes de cinquè.

Ahir dimecres, per primera vegada a l’escola Catalunya de Sant Adrià de Besòs, un atleta professional, José Luis Blanco Quevedo, ens ha visitat  per fer una roda de premsa amb els alumnes de cinquè.

Aquesta es va desenvolupar al vestíbul de l’escola a les 10 hores, amb motiu de la celebració dels Jocs Olímpics a l’escola.

L’alumnat de cinquè, prèviament a l’aula, va elaborar més de 30 preguntes per fer-li a l’atleta de Lloret de Mar, especialista en 3000 metres obstacles.

Durant tota la roda, ens va parlar de la seva trajectòria professional, d’esport i també, de la cursa per l’ELA que se celebrarà a la nostra ciutat el proper 10 de juny.

Al costat d’en Jose Luis va seure una alumna de 5èA, l’Aroa Expósito, que va ser la moderadora de l’entrevista.

Abans de marxar, l’esportista català ens va signar la samarreta de les olimpíades  i ens obsequià amb algunes samarretes de la cursa solidària. Estem molt agraits!

Si voleu veure tota la roda de premsa podeu entrar al següent enllaç:

 

Taller de medi ambient: “La biodiversitat”

El passat dimarts, 15 de maig, el grup de 6è va realitzar un taller de medi ambient. L’objectiu del taller era conèixer la biodiversitat que ens envolta.

Dins la matèria de Coneixement del medi natural hem treballat la biodiversitat des de diferents punts de vista: diversitat d’ecosistemes,   diversitat d’espècies i diversitat genètica. Aquest taller, conjuntament amb el taller realitzat al Montseny ens permet posar en pràctica els coneixements apresos sobre els éssers vius que ens envolten i veure’ls insitu en el seu entorn.

Us deixem un recull d’imatges realitzades durant el taller. Cliqueu a la imatge per veure-les.