4t: Com es troba l’Adrianet?

Aquesta setmana els companys i companyes de 4t van diagnosticar la salut de l’Adrianet. Qui és l’Adrianet? El nostre Sant Adrià!

Després de parlar amb l’ambientòloga Sònia, que ens va explicar les contaminacions que podem observar a la natura i al nostre entorn, vam sortir al parc per comprovar quin és l’estat del nostre entorn. Vam fer grups de treball i ens vam convertir en futurs ambientòlegs. Fins i tot vam entrevistar als veïns i veïnes del carrer. Entre tots, vam poder fer el diagnòstic de salut de la nostra ciutat.

Per veure el recull de fotografies, cliqueu a la següent imatge:

Cicle Mitjà Menja bé!

L’alumnat de Cicle Mitjà treballa durant tot el curs quins són els aliments que ens ajuden a tenir una bona alimentació, saludable i nutritiva.

La darrera setmana de maig van anar al Centre Cultural de la nostra ciutat, per realitzar unes activitats dinàmiques, cooperatives i interactives en relació a la dieta saludable: “Menja bé!”.

Per veure totes les fotografies de la sortida, cliqueu la següent imatge:

Torna la setmana de la fruita!

Una de les propostes més motivadores i engrescadores de l’escola és la Setmana de la Fruita. Un cop al mes, l’Associació Empresarial de la Fruita de Catalunya ens va regalar, a principis d’abril, un seguit de fruita: el plàtan, la poma vermella, la pera blanquilla i la pera conference.

Voleu saber com treballem aquesta setmana? Doncs mireu, la Setmana de la Fruita, no és només menjar-se una fruita durant 4 dies seguits. Al voltant d’aquestes fruites es realitzen presentacions a totes les aules per informar, conscienciar i aportar coneixement sobre aquest tipus d’aliment. Per a què? Per educar-nos i aprendre a dur una vida saludable, una alimentació sana i conèixer les propietats de certs aliments, així ens pot ajudar a millorar la nostra qualitat de vida i tenir un cos sa que sigui prou fort per prevenir malalties. Per aquesta raó per cada fruita que tastem, hi ha una classe que prepara una presentació musical on es “canten” les seves propietats nutricionals així com els seus beneficis.

I ara pregunteu-vos, creieu que inventar lletres de cançons és fàcil? Doncs intenteu-ho, ja veureu que no és tan fàcil. Hem de treballar la llengua en tota la seva extensió: expressions, lèxic, signes de puntuació, sonoritat, diferents formes de dir alguna cosa, etc. I a tot això li afegim la música. Quin gran repte, oi?

Doncs mireu quines produccions musicals més interessants han realitzat els companys i companyes de Cicle Superior!

 

Racons de Llengua i Matemàtics

A P5 ens agraden molt els racons. Amb ells aprenem molt i molt!!

Com ja sabeu, jugant aprenem i ens ho passem molt bé!!

Avancem en conceptes de lògica-matemàtica, càlcul, representació de l’esquema mental, volum,…, i motricitat fina enfilant, amb pinces (activitats de joc que ens ajuden a fer el gest de la pinça amb els dits per agafar correctament el llapis i poder escriure millor), grafisme: de la lletra majúscula a la lletra lligada. QUÈ DIFÍCIL!!, lectura: passem de llegir el nostre nom a paraules en lletra majúscula i finalment en lletra lligada. TOT UN REPTE!!!,…

I tot jugant i compartint els nostres coneixements, descobriments, dubtes, hipòtesis i resolent amb els amics i amigues, millorem i avancem en els nostres coneixements i relacions.

Aquí teniu un tastet que anirem ampliant …

 

Tarda del Sentits

Com rebem la informació del nostre entorn?

Aquesta setmana hem dedicat 2 tardes a experimentar a través dels sentits del gust, olfacte i vista.

A la llengua està localitzat el sentit del gust. Dolç, salat, àcid i amarg són els diferents gustos que hem tastat amb:

  • Xocolata, patates fregides, llaminadura àcida (llengua), café i tònica.

L’olfacte és el sentit que s’encarrega d’informar-nos de les olors. L’òrgan és el nas. Hem comparat amb els ulls tapats la nostra capacitat de reconèixer que ensumen:

  • Vinagre, colònia, llimonada, cafè i suc de taronja

La vista és l’altre sentit que hem fet treballar. No només amb els ulls sino que ens hem ajudat de les lupes.

  • Fulles, cabells, sorra, pèls, sucre, pell de kiwi…

Aparentment no ens semblaven gaire interessants, però amb l’ajuda de les lupes hem descobert com eren amb més detall.

Observar, experimentar, descobrir… ens apropa a l’entorn, ens fa sentir protagonistes de les nostres activitats i així interioritzar allò que aprenem.

Hem fet el nostre primer cim: el Montcau!

El passat dilluns, els alumnes de 5è van pujar el segon cim més alt de la Serralada de Sant Llorenç del Munt: el Montcau, amb 1056 metres d’altitud. Per molts era la primera vegada que pujaven un cim, i l’experiència no els va defraudar!

A la baixada, els alumnes van gaudir d’una prova d’orientació organitzada per dos estudiants del cicle superior de Seguretat i Medi Ambient de l’INS Narcís Montoriol de Barcelona, on els alumnes van aprendre conceptes bàsics sobre la muntanya. Des d’aquí els agraïm la seva implicació tant a ells com a la seva professora Lou Rofes que ens va acompanyar també durant la sortida.

No et perdis les fotos de la sortida! Les trobaràs clicant a la imatge.

Emprenedors a l’Ajuntament

Formar una empresa comporta prendre moltes decisions i al mateix temps, plasmar aquestes decisions en documents: acta de constitució, estatuts de l’empresa, sol·licitar el CIF, demanar el permís d’ocupació de la via pública…

Mai ens ho haguéssim imaginat. Quina feinada! Però alhora, quantes coses estem aprenent. El passat, 10 d’abril vam anar a l’Ajuntament on ens va rebre l’alcalde i la regidoria de promoció econòmica de Sant Adrià per tal de tramitar el permís d’ocupació de la via pública. Vam aprofitar la reunió per fer valoració de com anaven les nostres empreses.

L’equip directiu de cada cooperativa ens vam presentar com els representants i vam respondre a un munt de preguntes. Quins problemes ens havíem trobat; quantes persones formàvem la cooperativa; quins productes havíem creat; com ens organitzavem, etc. Preguntes molt interessants que ens van fer pensar molt en tot allò que estàvem fent.

Finalment ens van concedir el permís d’ocupació de la via pública per poder muntar el nostre estand el dia del mercat. Quina il·lusió!!!!

Emprenedors participant al “Taller de vendes”

 

El projecte d’Emprenedoria ens està ensenyant moltes coses. Estem comprovant que no només és crear una empresa i començar a produir productes. Cal que aquests productes els venguem i per fer-ho cal que tinguem presents un munt d’estratègies per fer més efectiu el nostre objectiu. 

El passat divendres, la Marta, la creadora i emprenedora de Tresors de Mafalda, ens va mostrar tècniques i estratègies per vendre millor. Vam aprendre, per exemple, que cal fer cartells i que el boca- orella funciona de meravella. També ens va mostrar la manera de ser positius. Ens va dir que no passa res si una persona després de mirar i pensar-s’ho no adquireix cap producte. Cadascú és lliure d’escollir, però cal que el client marxi amb una bona impressió: que l’hem atès amablement i que hem fet el possible per ajudar-lo a trobar allò que buscava.

 Una manera de fer atractiva la nostra parada és decorar-la amb gust. Tenir tots els productes indicant quin preu tenen (hem de fer bona lletra per a que tothom ho entengui) i posar preus rodons i fàcils per si hem de tornar canvi.

 

Si tenim bosses, decorar-les de forma atractiva i mostrar en algun lloc de la parada, a quina ONG donarem part dels beneficis que obtinguem.

Quines ganes  que arribi ja el dia del mercat. Vindreu a comprar, oi?

 

Diada de Sant Jordi

Magnífica Diada!!

A l’escola hem celebrat els Jocs Florals, un concurs literari i de dibuix on va participar l’alumnat. El jurat, format per mestres i famílies, va tenir força dificultat per poder triar els premiats a causa del bon nivell de les produccions. Finalment van sortir dos finalistes i dos guanyadors i guanyadores.

La creativitat i l’esforç en l’elaboració d’una narració i un dibuix és una tasca molt important, que cal valorar i agrair. Per això us encoratgem per a la següent convocatòria de Jocs Florals.

Moltes gràcies als membres del jurat per la seva col·laboració.

Per finalitzar aquesta diada, el professorat de l’escola ens va oferir una versió musical de la Llegenda de Sant Jordi amb un final sorprenent!!

Moltes mercès per la divertidíssima actuació que ens vau regalar!!

Feliç Diada de Sant Jordi!!

Educació Viària a 4t

Els nens i nenes de 4t hem gaudit d’un taller d’educació vial.

Ens ha visitat la guàrdia urbana de Sant Adrià de Besòs per fer-nos una xerrada i mirar un petit vídeo per prendre consciència de la necessitat de portar el cinturó cordat i de mirar abans de travessar el carrer. També ens han aconsellat per millorar la nostra seguretat com a vianants i passatgers.

Després hem gaudit d’un joc on havíem d’estar molt atents seguint les instruccions que ens donava la guàrdia urbana.

Ens ho hem passat molt bé!!

Si ens voleu veure, cliqueu damunt la imatge.

La Mona a P4

La Classe dels Avets i la Classe del Pins l’últim dia del segon trimestre hem fet una Mona boníssima per celebrar la Pasqua.

Per fer-la hem utilitzat els següents ingredients:

  • Pa de pessic
  • Crema de Cacau
  • Figures de xocolata
  • Fideus de sucre de colors

Ens ha quedat molt bonica i ben guarnida amb plomes de colors.

MMM… estava deliciosa!!

Per veure més fotos cliqueu a l’enllaç!!

Promoció 4a Cursa Popular de Sant Adrià per l’ELA

Dijous 25 a la tarda vam rebre la visita de l’atleta, president del Club Atletisme La Sansi i organitzador de la Cursa Popular de Sant Adrià per l’ELA, José Luís Blanco.

Ens va explicar els motius pels quals organitza l’esdeveniment, ens va animar a participar-hi i ens va oferir cupons de descompte especials perquè no tinguem excusa per faltar.

En acabar, vam realitzar una petita “cursa” al seu costat, a la vora del riu.

Podeu veure vídeos i més fotos si cliqueu a la imatge següent:

3r visita a la Parròquia

L’alumnat de religió de 3r aquest matí ha anat a visitar la Parròquia de Sant Joan Baptista de Sant Adrià.

Durant la visita, hem conegut al Padre Mariano que ens ha explicat totes les figures de la Mare de Déu que tenen a dins; hi ha una que és la Mare de Déu de Fuensanta que la van portar des de Múrcia en tren.

Ens ha explicat la part més important de l’Església, el Sagrari, on està Déu, i ens ha explicat el significat de la Pasqua.

El que més ens ha agradat és la figura de la Mare de Déu de Montserrat, hem pujat a fer-li un petó i li hem cantat una cançó, el Virolai.

 

4a cursa Popular de Sant Adrià per l’ELA

El proper diumenge 5 de maig tindrà lloc la 4a cursa Popular de Sant Adrià per l’ELA.

Per fer-ne promoció, dijous 25 d’abril a la tarda, l’atleta i organitzador, José Luís Blanco, visitarà l’escola.

Durant aquest acte, l’alumnat de 5è i 6è sortirà a la lleva del riu, on realitzarem una petita cursa per dinamitzar l’esdeveniment.

Des de l’escola animem a totes les famílies a participar a la cursa, acompanyant l’alumnat, en alguna de les tres modalitats:

  • – Cursa de 5 km
  • – Cursa de 10 km
  • – Caminada de 3 km (aconsellable)

Si se’ns fa saber amb anterioritat, us podrem facilitar cupons de descompte perquè us pugueu apuntar.

Els Quadrats i els Cercles fem LA MONA

Dijous la Vella Quaresma ens va fer un regal fantàstic: tots els ingredients necessaris per fer una Mona “maquíssima”

Divendres l’hem fet al matí a classe i a la tarda ens l’hem menjat amb els companys i companyes del cicle.

Som uns grans pastissers i pastisseres!!

A més a més hem après el poema següent:

LA MONA RODONA

AVIAT MENJAREM

GALETES ENSUCRADES

I XOCOLATA CALENT!!

 

 

 

 

 

FEM LA MONA A P5

Divendres al matí, per Setmana Santa i amb uns regalets que ens va deixar la Vella Quaresma abans de marxar de l’escola, hem fet la nostra mona particular.

Al pa de pessic li hem posat xocolata i l’hem guarnit amb fideus de sucre de colors, ous de xocolata i una figura de xocolata… Mmmmm !!!!

A la tarda vam fer festa grossa amb els amics i amigues de les classes de P3 i P4, tot menjant-nos la mona…

Mmmmm !!  QUE BONA!!!

Cliqueu i mireu !!

 

P5 al Museu Picasso

Amb motiu del Projecte sobre l’autor Picasso, els alumnes de la classe de les pallasses i els pallassos de P5, hem visitat el Museu Picasso a Barcelona.

Poder veure els quadres originals que va pintar Picasso i que hem treballat a l’aula ha sigut molt especial !!

També, vam poder muntar a l’ascensor mega-gran on posen els quadres més grans per traslladar-los de planta. Tota una aventura!!

Durant la visita ens va acompanyar i guiar Magalí, una noia experta en veure i analitzar els quadres del Museu. Ens va ajudar a observar, analitzar i poder expressar què pensem i ens fan sentir les pintures de l’autor.

Ens ho vam passar molt bé!!!

Si voleu veure les fotos, cliqueu aquí !!

 

 

 

 

CI menja la mona!

Durant el matí de divendres, les nenes i nens de Cicle Inicial vam endevinar els ingredients que necessiten per fer la mona i després vam escriure la recepta per poder-la elaborar a la tarda.

Durant la tarda, per classes vam decorar la mona! Va ser molt divertit embrutar-nos de xocolata i després menjar-nos-la! Estava deliciosa!

Us deixem unes quantes fotografies d’aquest dia! Cliqueu a la imatge per veure-les!

Tallers d’Educació Infantil

Comencem un nou torn de Tallers on tenim 8 ofertes diferents:

  • Pintura amb Xocolata.
  • Cuina.
  • Jocs Tradicionals.
  • Experimentació i Manipulació.
  • Jocs de Llums.
  • Contes.
  • Tècniques de Pintura.
  • Experiments.

La interrelació d’alumnes de diferents grups en els Tallers potencia:

  • la responsabilitat, l’ajuda i el modelatge dels més grans envers els més petits,
  • coneixement dels espais, companys i d’altres mestres de l’escola,
  • grups reduïts per atendre millor la diversitat.

L’activitat de Tallers sempre és exitosa, doncs  ofereix una dinàmica  diferent a l’habitual.

Cliqueu i gaudiu tant com nosaltres!!

Scratch Junior a 4t

Els/les alumnes de 4t han començat a treballar amb l’Scratch Junior, un programa d’ordinador amb el que han de programar i crear una història amb els persontages, espais i llocs que decideixin.

Amb aquesta activitat els alumnes de Cicle Mitjà s’inicien en les programacions, ja que al tercer trimestre de 4t comencen a fer robòtica. Els nens gaudeixen amb aquest programa i al mateix temps creix el seu coneixement de les tecnologies i la programació informàtica.

Per veure totes les fotos, cliqueu a la imatge següent:

Jornades científiques a P3

Què creiem que passarà si…?

Aquesta és la millor manera de començar una activitat amb els infants. Per donar més misteri i rellevància, s’han vestit de científiques i científics.

La formulació d’hipòtesi, fer-los pensar i contestar encara que siguin respostes impossibles, incorrectes… Segur que en alguna d’elles hi ha una petita estona de reflexió que li ha fet donar aquella resposta.

En l’experimentació i la manipulació juguem amb una gran ventatja, la CURIOSITAT que tenen els infants per tot allò que és nou i misteriós. Aprofitant aquesta circumstància hem fet unes JORNADES CIENTÍFIQUES.

Utilitzant materials i productes totalment cassolans com ara oli, sal, bicarbonat, llet, vinagre , 1 ou … descobrim com reaccionen quan interactuen i quins resultats obtenim.

De vegades els resultats dels experiment no són immediats, cal una preparació i reposar com podreu veure.

IMPRESSIONANT AQUESTA FORNADA DE CIENTÍFIQUES I CIENTÍFICS!!

Gaudiu mirant les fotos!!

 

P3 visitem la granja CAN PLANA

Les classes dels Quadrats i dels Cercles estem fent aquest curs el Projecte de LA GRANJA, on investiguem sobre les tasques que es fan i els animals qui hi viuen, les seves característiques i diferències.

Ja coneixíem alguns dels animals que hi ha a una granja i d’altres els hem anat descobrint.

Hem anat veient llibres i vídeos, hem preguntat, però que millor per aprendre que anar a visitar una granja!!

Quina diferència veure els animals de veritat, al seu entorn, dona’ls-hi el menjar, pentinar-los, tocar-los… Ha sigut una experiència molt bonica, acompanyada per un entorn molt maco.

Els companys i companyes de 1r ens han acompanyat i hem compartit les estones de joc.

Mireu les fotos, ens ho hem passat GENIAL!!

Ens hem agermanat amb els nens i nenes de Lantejuela (Sevilla)!

Els i les alumnes de 5è ens hem agermanat amb uns nens i nenes d’un poble anomenat Lantejuela, ni més ni menys que a 955km de distància, a la província de Sevilla!

Ens han enviat un vídeo a través del seu web:

https://miclaseinquieta.blogspot.com/…

Nosaltres hem decidit contestar i immediatament formar part d’aquest gran repte! De ben segur que nosaltres aprendrem mil coses d’ells i ells de nosaltres!

 

Colònies 2019!!!!

Un any més l’alumnat de 2n, 4t i 6è de l’Escola hem marxat de colònies a Gualba, al Pinatar. Una casa on hem pogut gaudir de diferents activitats,  aventures i experiències. Els més petits i petites hem realitzat diferents jocs ambientats en el circ, i els més grans havíem de trobar un escalador que s’havia perdut.

Han estat dos dies molt intensos, plens de moments divertits i sobretot gaudint de la convivència i envoltats de natura.

Si voleu veure el recull de fotos, cliqueu sobre la imatge:

La Vella Quaresma a Educació Infantil.

La Vella Quaresma ja ha arribat a l’escola i cada divendres ens trobem tot Educació Infantil al vestíbul per cantar-li una cançó i treure-li una cama.

Com ja sabeu la Vella Quaresma té 7 cames que són les setmanes que resten des de Carnaval fins arribar a Setmana Santa.

Aquesta activitat ens permet:

  • millorar la seqüenciació temporal,
  • treballar la numeració i la resta,
  • fer una activitat musical,
  • relacionar-nos amb altres companys i companyes del nostre cicle.

Aqui us deixem un video de les primeres sessions

Qui fa les feines?

El dia 8 de març, dia Internacional de la Dona Treballadora, a Educació Infantil vam fer una activitat de reflexió sobre la distribució de les feines a casa. Estem en  una societat on es treballa per la igualtat entre tots i totes i l’educació dels infants marca un paper fonamental.

Vam triar diferents tasques habituals en la llar i vam parlar de la dificultat de fer-ho i qui s’encarregava  a casa.

Us deixem unes fotos molt curioses!!

L’hort

Hem començat el projecte de l’hort a Educació Infantil.

Amb aquest projecte pretenem motivar i responsabilitzar els alumnes en les tasques que comporta tenir cura d’uns èssers vius com ara són les plantes.

L’hort aporta una sèrie d’experiències gratificants i enriquidores per a l’alumnat, com poden ser sembrar, plantar, regar i tenir cura per aconseguir uns bons resultats.

Els objectius que pretenem amb aquesta activitat:

  • Tenir cura de les plantes i interessar-se pel medi ambient natural.
  • Saber utilitzar les diferents eines de l’hort i conèixer el seu nom.
  • Reconèixer els diferents tipus de verdures i fruites plantades i conèixer quina és la seva part comestible.
  • Conèixer les diferents parts d’una planta.

P3

P4

 

Cliqueu les fotos!!

 

La Rua de Carnaval

Divendres tota l’escola vam celebrar amb música i molt de ritme el Carnaval amb una fantàstica Rua.

Els alumnes de 5è i 6è van amenitzar amb una batukada tot el recorregut. Vam fer servir instruments reciclats i de percussió per fer ballar a tothom.

Per veure les fotos podeu clicar la imatge.

A més a més, podeu veure el vídeo resum de la rua:

Festa de Dijous Llarder a Infantil

PER DIJOUS GRAS

BOTIFARRA FINS AL NAS.

Tot l’alumnat d’Infantil ens hem trobat al porxo per celebrar el Dijous Llarder. A ritme de música, cantant i ballant, hem gaudit d’una tarda ben divertida. Clar que no podia faltar un bon pica-pica típic amb la truita de patates!!

Cliqueu el cartell per veure les fotos i no us perdeu el video!!

 

El Rei Carnestoltes també fa el TÀNDEM!

Avui ha arribat el rei Carnestoltes a l’escola!! Aquest any s’ha disfressat de món amb auriculars, ja que la música és molt important a la nostra escola, i per això s’ha inventat un rap, conjuntament amb els de 5è, per amenitzar el pregó.

Aquí el teniu!

Rap de benvinguda del Rei Carnestoltes

 

Bon dia! Bon dia! Bon bon bon dia!

Nens i nenes de l’escola Ca ta lu nya

Nens i nenes de l’escola Ca ta lu nya

 

Ja ha arribat el dia. Ja ha vingut el rei.

El rei de les burles, el rei que no té llei.

 

És rei de les disfresses i de coses de palau.

Rei de les proeses i no té cara de “pringau”.

 

El rei Carnestoltes aquí està,

un aplaudiment i que entri ja!

El rei Carnestoltes aquí està,

un aplaudiment i que entri ja!

 

(ENTRA EL REI CARNESTOLTES)

 

 

 

Els de sisè que ara vindran les ordres clares explicaran.

Estigueu atents al que diran que a casa vostra us preguntaran

 

(6è EXPLICA LES ORDRES)

 

Ara ja està tot molt clar! I sabeu què heu de portar.

Si no feu cas al proclamat, els de sisè us castigaran.

 

Només hem de recordar que divendres la rua serà.

Una disfressa heu de portar per fer el dia molt especial!

 

I ara ens heu d’ajudar per acabar amb aquest rap,

TOL-TES heu de contestar quan us donem la paraula:

un, dos, tres… Ja!

 

Visca el Carnes -TOLTES! (x4)

 

 

Els nostres Noms

Per reconèixer el nostre nom i el de la resta de la classe ho fem de maneres diferents i molt divertides:

  • Quan passem llista amb la Pissarra digital o amb els cartronets de l’escola,
  • Relacionant nom i foto,
  • Jugant al quinto,
  • Als racons amb retoladors de guix,
  • Confegint-lo amb les lletres imantades…

Quan veiem una lletra ràpidament diem: Jo la tinc al meu nom! O la relacionem amb el nom d’un company o companya.

Mireu quin munt d’activitats hem fet!!

Joan Miró a P3: Projecte artístic

Els colors, les formes, les línies de Joan Miró fa que sigui un artista molt proper als infants.

És un projecte que treballem de manera transversal dins del nostre currículum.

Ens proposem convertir-nos en pintores i pintors, en escultores i escultors i en ceramistes per imaginar i crear les nostres obres a partir d’aquest magnífic autor.

Cliqueu la imatge i veureu que bé ens ho passem!!

Cicle Inicial reparteix fruita!

Com sabeu, un cop al mes fem la setmana de la fruita, per treballar la seva importància dins la nostra nutrició. Aquest cop Cicle Inicial ha treballat quatre peces diferents de fruita: taronja, plàtan, poma golden i kiwi..

Els dies previs al repartiment, cada grup va assajar una cançó i una coreografia per explicar-ne les característiques. Així ha sigut més divertit aprendre les seves qualitats i mostrar-les a la resta de l’escola. Durant la setmana hem anat passant per les diferents aules dels nostres companys i companyes per repartir-les.