Els alumnes de 2n curs d’Electromecànica de vehicles ja tenen la samarreta oficial del curs 2019-20

Els alumnes de 2n del CFGM Electromecànica de vehicles automòbils ja tenen la samarreta oficial de l’institut i podran començar el mòdul de síntesi d’enguany.

Com és tradició, són els propis alumnes que escullen diferents models de vehicles per després d’un petit debat i posterior votació escollir el model més votat per incorporar-lo a la samarreta.

Enguany la majoria de vots van ser per al Mazda RX-7 FD, un cotxe esportiu de motor rotatiu Wankel compacte i lleuger, amb disposició motriu davantera i propulsió posterior, que va ser fabricat i comercialitzat per Mazda (1978-2002) al llarg de tres generacions.

La tercera i darrera generació del RX-7, FD presentava un disseny actualitzat de carrosseria, destacant el motor 13B-REW, que va ser el primer sistema de doble turbocompressor seqüencial produït en massa, augmentant la potència fins als 280 CV.

El sistema de doble turboalimentació seqüencial, introduït el 1992, era extremadament complex i es va desenvolupar amb l’ajuda d’Hitachi. Utilitzava dos turbocompressors, un per proporcionar 10 psi (0,69 bar) d’impuls des de 1800 rpm. El segon turbocompressor s’activava a la meitat superior de l’interval de rpm, durant l’acceleració completa – a 4000 rpm per mantenir 10 psi (0,69 bar) fins al límit de revolucions del motor.

Aquest model és tot un clàssic pels amants dels automòbils japonesos i també pel jovent del nostre institut, pel que van poder comprovar a les primeres sessions de tutoria.

Amb aquesta activitat treballem les competències personals i la cohesió de grup.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>