Taller d’il·lustració de dones científiques

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, que se celebra el dia 11 de febrer, el Departament de Ciències va organitzar un taller per a l’alumnat de 1r d’ESO, el passat 8/02/24. Aquest va comptar amb la presència de la Sandra Uve, dibuixant, escriptora i divulgadora científica que juntament amb Núria Salán, ha creat recentment l’enciclopèdia de dones STEAM. L’activitat que es va realitzar al taller, que consistia a escollir i il·lustrar una dona científica, va ser iniciada a la matèria de ViP, amb el dibuix a llapis. El dia del taller, el retrat va ser entintat amb negre i acolorit amb aquarel·les líquides. L’alumnat va poder gaudir de les explicacions de la Sandra, sobre les dones científiques, alhora que avançava el retrat. Va ser una experiència molt enriquidora, doncs els materials utilitzats eren de gran qualitat. Els retrats obtinguts van ser magnífics. Aquests seran acabats amb alguns detalls a classe i exposats a l’institut, la propera setmana. Aquí teniu una petita mostra del procés. Esperem que us agradi i moltes gràcies a l’AFA per la seva col·laboració econòmica!