Sortida de Jardineria al Campionat de la FP de Catalunya

El passat dijous, 23 de febrer, l’alumnat de CFGM i PFI de Jardineria va assistir al campionat de skills de jardineria a Salt. La competició entre centres de tot Catalunya consistia en la implantació d’un jardí nou, amb les dificultats que això comporta, com ara la construcció d’una pèrgola, de murs de gabions de pedra, desnivell, plantació, etcètera. Aquest skill de jardineria s’organitza juntament amb el Fòrum de Jardineria i el Gremi de Jardineria

Els nostres alumnes van participar en els diferents tallers que va proposar l’organització: taller d’empelts, de mescla de substrats, floristeria… També van participar en una visita guiada pels horts de Salt on els hi van explicar la recuperació d’antigues varietats de plantes d’horta. I, finalment, van gaudir del bon arròs que l’organització va cuinar.

Va ser una sortida molt profitosa: es va gaudir de l’entorn, es va aprendre més de la professió, es va comprovar la complexitat de la competició i, especialment, hi va haver una socialització entre instituts. A les redaccions de valoració del nostre alumnat de Grau Mig i del PFI es repetien les paraules agraïment, oportunitat, experiència, aprenentatge… Així, l’esforç ha valgut la pena (i, com no, l’ajut que, gentilment, ha prestat l’AFA de l’Institut).