Pep Bras porta l’escriptura literària a l’IPM

L’Ampa de l’INS Premià de Mar financia des de fa anys els premis literaris de Sant Jordi

Aquests últims dies de curs, l’escriptor premianenc Pep Bras ha conduït una sèrie de tallers literaris amb els guanyadors dels premis de Sant Jordi.

Tots els que varen resultar guanyadors van ser organitzats en tres grups (1r i 2n d’ESO; 3r i 4t d’ESO i Batxillerat) i cada grup ha realitzat dues sessions de dues hores cadascuna. En la primera de les sessions, Pep Bras exposava la teoria necessària per entendre com es construeix una història efectiva a partir de molts exemples pràctics. En la segona, cada alumne portava l’esborrany d’una història i es discutia col·lectivament, veient els diversos camins que podia seguir, la influència dels caràcters dels personatges i tot un seguit de matisos que seran molt útils als nostres joves escriptors.

En la fotografia teniu l’autor premianenc amb un grup d’alumnes de 3r d’ESO. De fons, la pissarra que els va servir de suport per discutir una història apassionant de descoberta de la sexualitat, que segur que algun d’ells escriurà algun dia.

Pep Bras a l'IPM_web

Les sessions han estat molt dinàmiques i entretingudes i en Pep Bras ens ha revelat que mai havia treballat amb escriptors tan joves i que li han sorprès molt gratament. Esperem poder disposar de la seva saviesa en properes ocasions