El nostre Tríptic de comprensió lectora a la revista Articles

A 1r d’ESO, quan treballem la comprensió lectora, fem servir un tríptic de comprensió marc dirigit a treballar qualsevol gènere discursiu per tal que l’alumnat entengui el text i, a la vegada, prengui consciència del procés de comprensió lectora i s’acostumi a centrar-se en aquelles preguntes clau que ens ajuden a entendre allò que llegim en qualsevol situació comunicativa.
El tríptic està estructurat de tal manera que l’alumne, a mesura que el va fent seu, va aprofundint en els nivells de lectura: Què diu el text? (Lectura literal), Com ho diu? (Inferencial) i Per què ho diu? (Lectura crítica).
En el número 94 de la Revista Articles de didàctica de l’Editorial Graó s’ha publicat un article en què s’exposa el funcionament d’aquesta metodologia al nostre institut, emmarcat en la difusió de bones pràctiques sorgides de la recerca. Aquí us deixem l’enllaç del contingut del número i la referència de l’article.