1a Jornades de visibilitat i difusió de la FP Dual

Els dies 25 i 26 celebrarem les primeres Jornades de visibilitat i difusió de la FP Dual, una modalitat de la Formació Professional que preveu l’assumpció de responsabilitats formatives per part de les empreses més enllà de la mera pràctica d’allò aprés en el centre educatiu. La Dual exigeix de més hores en el centre de treball per part de l’alumne, però també la rebuda d’una retribució econòmica en base a la normativa que regula el mercat laboral. Amb aquesta modalitat, la immensa majoria de l’alumnat acaba trobant feina a la mateixa empresa o en alguna de similar. Les empreses, per la seva banda, volen rebre els millors candidats a les seves instal·lacions, perquè saben que invertiran en la qualificació de persones amb la capacitat de respondre a les seves necessitats de manera exitosa.

En el moment d’escriure aquesta nota ja han confirmat l’assistència empreses com Decathlon i Tendals la Serra. Altres firmes de la zona han assegurat que hi participaran. Els Departaments de les diferents famílies professionals de l’IPM estan treballant per garantir l’èxit d’aquesta experiència, la qual es pot dur a terme gràcies al finançament aportat pel Fons Social Europeu i la canalització d’aquests recursos per part del Ministerio de Educación y Formación Profesional i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Per a més informació, escriviu al correu de l’Institut i demaneu pel Josep Alsina, coordinador del programa en el centre.