Un grup de professors de l’Institut Josep Vallverdú participa a la “IIa Trobada sobre personalització de l’aprenentatge i processos d’innovació educativa” realitzada a Madrid

Els dies 16 i 17 de novembre de 2018, un grup de cinc professors del nostre institut va participar a la “IIa Trobada sobre personalització de l’aprenentatge i processos d’innovació educativa” que va tenir lloc a Madrid, convidats per l’Instituto de Tecnología, Educación y Aprendizaje (INTEA), de la Fundación SM. L’objectiu de la trobada era donar continuïtat a l’intercanvi d’experiències i coneixement entre el professorat que, des del curs 2016-2017 hem participat en el projecte d’investigació “Aprender con sentido: estrategias, instrumentos y prácticas de personalización del aprendizaje escolar.”

Aquest projecte d’investigació, impulsat per INTEA i coordinat pel Grup d’Investigació en Interacció i Influència Educativa (GRINTIE) adscrit a la Universitat de Barcelona, ens ha permès presentar en aquests darrers cursos diverses experiències del nostre institut, totes relacionades amb el treball per projectes globalitzats. En aquesta ocasió, vam participar en una taula rodona sobre la connexió entre experiències d’aprenentatge escolars i no escolars i vam explicar com s’estableix aquesta connexió en el projecte de proximitat Apadrinem el patrimoni de les Garrigues.

El professorat que vam participar en aquesta trobada a Madrid hem tornat molt satisfets. En primer lloc, perquè la nostra pràctica “Apadrinem el patrimoni de les Garrigues” va ser molt ben valorada per l’equip de coordinació del projecte i per la resta de centres participants; i, en segon lloc, perquè hem pogut compartir reflexions i inquietuds amb altres professors i professores i hem agafat moltes idees per enriquir el nostre treball per projectes amb l’alumnat d’ESO.

Si voleu veure gràficament com va anar la trobada, ho podeu fer visitant la següent galeria d’imatges.