Tres exalumnes de l’Institut Josep Vallverdú copen els guardons de l’edició 2019 del Premi Joves Investigadors de les Garrigues

Tres exalumnes de l’Institut Josep Vallverdú, que durant el curs anterior van realitzar al nostre centre el estudis de 2n de batxillerat i, per tant, van presentar el treball de recerca, van ser guardonats, el diumenge 20 de gener de 2019, amb els Premis Joves Investigadors de les Garrigues.

El primer premi va recaure en Marc Giribet, de les Borges Blanques, per l’obra “Mai més, enlloc, contra ningú. Els deportats borgencs als camps nazis”, fruit d’un treball tutorat pel professor Ramon Usall. El segon guardó va ser per Xavier Salvany, també de les Borges Blanques, per l’obra “ARquitectuRA biodinàmica a les Obagues”, per un treball dirigit pel professor Francesc Solans; mentre que el tercer premi va recaure en Albert Salvador, de Cervià, pel treball “Impacte mediambiental del canal Segarra-Garrigues”, tutorat per la professora M. Carme Llobera.

Així, doncs, tres antics alumnes de la casa van copar els guardons que distingeixen als joves investigadors garriguencs, que van ser entregats durant la celebració del Dia de la Comarca, organitzat pel Consell Comarcal de les Garrigues a l’Espai Gastronòmic del Pavelló de l’Oli durant la celebració de la popular fira olícola borgenca. L’acte va comptar amb la participació de l’alcalde de Borges, Enric Mir, el president del Consell Comarcal, Antoni Villas, així com també de Sor Lucía Caram, convidada d’excepció, que va impartir una conferència per celebrar el Dia de la Comarca.

No cal dir que, des de l’Institut Josep Vallverdú, volem mostrar la nostra satisfacció per aquests guardons i fer arribar la nostra més sincera enhorabona als premiats. Felicitats per la bona feina, nois!