L’equip matemàtic de l’Institut Josep Vallverdú, tercer classificat en la fase lleidatana de la Copa Cangur de 2020

El dijous 30 de gener de 2020, un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú format per Oriol Armengol, Joan Carné i Clara Perera de 3r ESO, i per Pau Falcó, Clàudia Fandós, Marina Planella i Marc Sans de 2n ESO, va participar a la fase lleidatana de l’edició de 2020 de la Copa Cangur, acompanyat per les professores Natàlia Tierz i Montse Fité.

Després d’un molt bon treball, l’equip de l’institut va obtenir la tercera posició del concurs d’un total de dotze participants, assolint un total de 473 punts en aquesta competició que enguany va acollir l’Institut Joan Oró de Lleida.

Cal recordar que la Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques i que rep el suport logístic d’Isotropic. En aquest concurs s’hi plantegen 15 problemes i durant una hora cal resoldre’n el màxim possible.

Aquest copa és, doncs, una cursa contrarellotge en la qual la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs i, per tant, l’estratègia d’equip és molt important. A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants convertint el joc en molt divertit i emocionant, i tenint a les matemàtiques com a protagonistes!

Des de l’Institut Josep Vallverdú volem felicitar als nostres joves matemàtics pel seu paper en una Copa Cangur que podeu reviure visitant la següent galeria d’imatges.