L’institut multiplica les activitats solidàries prèvies a les festes nadalenques durant el “SolidarIES”

maratóEn ocasió de les festes nadalenques l’Institut Josep Vallverdú ha multiplicat les activitats solidàries en el marc del tradicional “SolidarIES” conscient que el procés educatiu no implica només qüestions acadèmiques sinó també fomentar valors i actituds positives vers el nostre món i les persones que l’habitem.

Amb aquest objectiu enguany l’institut s’ha implicat amb tres projectes solidaris. En primer lloc, amb un d’àmbit local, el Banc dels Aliments, que realitzà diferents xerrades a l’alumnat de 4t d’ESO per sensibilitzar-los al voltant de la qüestió, i amb el qual l’institut col·laborà en la recollida de productes d’higiene personal.

En segon lloc, amb un projecte d’àmbit nacional, La Marató, que enguany ha anat dedicada a recollir fons per investigar les malalties neurodegeneratives. En el marc d’aquesta col·laboració, el 5 de desembre, es realitzà una xerrada sobre aquestes malalties destinada a l’alumnat de batxillerat i cicles formatius, i el 13 de desembre es recolliren fons destinats a La Marató d’enguany.

Finalment, el tercer projecte amb el qual l’institut ha decidit solidaritzar-se enguany és d’àmbit internacional i passa per la col·laboració amb l’hostal de turisme comunitari de l’illa equatoriana de Muisne on la professora Iela del Olmo treballa com a voluntària i que gestiona conjuntament amb l’ONG basca Hegolan. La col·laboració amb aquest projecte consistí en una recollida de fons, també el divendres 13 de desembre, i en l’explicació a l’alumnat de la casa de la situació d’aquest projecte.