VISITA A L’IES BERENGUER DALMAU DE CATARROJA – INS CAR SOLIDARI

En el marc del projecte INSCAR SOLIDARI, hem finalitzat la campanya INSTI X INSTI fent una visita a l’IES Berenguer Dalmau de Catarroja, València, un dels centres que més va patir els efectes de la DANA la passada tardor.

Els dies 5 i 6 de juny, la Marta Arnaiz, directora de l’INS CAR, i la Clara Martínez i el Jaïr López, docents i membres de l’equip de coordinació del centre, van viatjar a Catarroja per fer el lliurament dels diners que vam recollir durant la campanya de venda de polseres i dels llibres que vam rebre per a la reconstrucció de la biblioteca del centre educatiu valencià. En aquest sentit, podem dir que entre tots i totes hem aconseguit recaptar 2.035€ i 75 llibres.

Durant la visita, vam poder compartir amb el Ricard Benlloch i l’Abili Jurado, el director i el sotsdirector de l’IES Berenguer Dalmau, respectivament, les seves vivències pel que fa a la DANA i als estralls que aquesta va causar al centre i a la comunitat educativa. Per la nostra part, també els vam explicar com es va gestar i desenvolupar la campanya INSTI X INSTI.

També vam tenir l’oportunitat de parlar amb alumnes del centre, que, actualment, mentre no acabin de construir els mòduls a Catarroja, estan repartits en tres espais diferents a les poblacions de Mislata, Picassent i Massanassa. Per exemple, vam poder explicar la campanya que hem dut a terme al grup de 1r de Batxillerat que s’encarrega de redactar i editar la revista del centre. Els alumnes i les alumnes d’aquest grup ens van explicar algunes de les experiències que van viure el dia dels aiguats. També ens van fer saber que havien publicat un llibre en què alguns d’ells expliquen en primera persona com van viure aquells moments. Els alumnes i les alumnes amb qui vam coincidir es van mostrar molt agraïts per la campanya solidària. Van manifestar, però, que independentment de les ajudes econòmiques i materials que estan rebent, el que els fa sentir més bé és que, 7 mesos després de la catàstrofe, encara hi hagi gent que pensi en ells i elles. Cal dir que a les aules on vam entrar vam repartir polseres entre l’alumnat.

D’altra banda, abans de tornar a Sant Cugat, la direcció de l’IES Dalmau Berenguer ens va fer saber que la recaptació de la nostra campanya es faria servir per a comprar les pissarres per als mòduls que estan construint per a fer les classes a partir del curs vinent. També ens vam comprometre a vetllar per mantenir aquesta relació que s’ha establert entre els dos centres.

 

 

 

 

 

 

 

Finalment, no podíem acabar sense agrair a tota la comunitat educativa de l’INS CAR la seva solidaritat i la seva participació i implicació en la campanya. I és que, una vegada més, hem demostrat que la suma de moltes petites aportacions individuals poden convertir-se en una bona ajuda col·lectiva.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>