TALLER/ APRENEM A COOPERAR

El dia 10 de gener els alumnes de 1r i 2n d’ESO van tenir una xerrada amb torn de preguntes i respostes al final – sobre què és la cooperació, per què és tan necessària i com es concreten els projectes de desenvolupament explicant els actors que hi intervenen. Per a fer-ho més entenedor, es va proposar un cas concret: Malawi. en què se’ls va parlar de què és la solidaritat, i que la cooperació és la manera en què concretem aquest valor, alhora que se’ls va donar a conèixer la realitat d’un país, Malawi, que necessita de la nostra solidaritat. En aquesta sessió es va convidar als nois i les noies participants a preparar en grups de fins a cinc persones un vídeo d’un màxim d’un minut argumentant els motius pels quals la població de Sant Cugat hauria d’implicar-se en la cooperació amb Malawi. Aquests vídeos es penjaran al canal de Youtube de l’organització i entraran en un concurs, el resultat del qual es presentarà en el decurs del Mercat Solidari, que tindrà lloc, en principi, al mes d’abril de 2019 a Sant Cugat. Una segona sessió posarà cara i ulls, i molt ritme, a la gent amb la que s’està cooperant – els malawians i malawianes – que en seran els i les protagonistes – que tindrà lloc abans de la Setmana Santa. Petits Músics del Món convidarà, com ho ha fet des de 2009, un grup d’infants malawians que cantaran i ballaran a les escoles en les que haurem participat amb el primer taller. Els nens i nenes de les escoles de Sant Cugat podran compartir espais amb aquests ballarins i ballarines africans, intercanviar preguntes i, com sol ocórrer, fer amistat.