Bústia lila i llençol reivindicatiu

Des del Rafael Casanova ens sumem a la proposta de les escoles feministes de crear dues accions concretes per als nostres centres educatius com a commemoració del 8M: la bústia lila on l’alumnat pot deixar queixes que viuen sobre discriminació en el dia a dia de les aules i el llençol reivindicatiu on podem deixar diferents missatges. #aulesliles #8Mcadadia #juntes

Jornada de portes obertes (ESO)

No heu pogut assistir a la Jornada de Portes Obertes? No patiu, aquí teniu una presentació del nostre projecte educatiu, els nostres projectes, algunes de les matèries que s’hi poden cursar i algunes fotografies de les nostres instal·lacions. Esperem que us agradi!

 

Coneixem l’obra i la casa del poeta Joan Maragall

Una visita a la que va ser la casa de Joan Maragall ha permès aquestes setmanes a l’alumnat de 1r de Batxillerat endinsar-se en l’obra poètica del poeta i conèixer detalls de la vida d’un burgès il·lustrat de la Barcelona de finals del segle XIX en un procés d’expansió i creixement marcat per l’efervescència política del moment.

Durant la visita a l’Arxiu Maragall, que conserva els articles, assaigs i poemes de l’autor, l’alumnat del Casanova va tenir l’oportunitat de recitar i analitzar, en un entorn privilegiat, poemes ben coneguts de Joan Maragall com ara La vaca cega, Sol solet o Paternàlia. L’escenari va propiciar un acostament dels nois i noies a situacions i fets històrics rellevants del moment relacionats amb la vida, els costums o les amistats freqüentades pel poeta.

Segona trobada del CLA

La setmana passada va tenir lloc la segona trobada del Consell Local d’Adolescència (CLA), un grup que entrat amb força, amb moltes idees i propostes per millorar la nostra ciutat.

En la seva primera reunió, el consell va decidir participar en el projecte de l’Observatori de les Dones en els mitjans de comunicació “EN ESCENA, mirades femenines sobre la representació de les sexualitats a la cultura audiovisual”.

Aquesta participació es tradueix en l’assistència del grup a dues sessions que tindran lloc al mes de maig, una més teòrica i l’altra més participativa, i que tindrà com a resultat la filmació d’una peça audiovisual amb les aportacions, visions i perspectives dels i les joves sobre el tema.

Mireu quin cartell més xulo s’ha currat un membre del CLA per fer difusió del consell al seu centre educatiu!

Sujeto Z i el mite de la caverna

L’Erik Verdier, l’Alba Santamaria, en Paolo Rodríguez, la Carla García i la Lucía Vizuete, de 2n de Batxillerat, han realitzat un excel·lent treball audiovisual en format sèrie que gira al voltant de com viu el mite de la caverna de Plató el jovent de la generació Z. Sense dubte una producció d’allò més inspiradora! I sinó jutgeu vosaltres mateixos.

 

The sweet taste of success

L’alumnat de 2n d’ESO ja comença a pensar en el seu futur com a grans emprenedors i emprenedores. I tenen molts plans i intencions per ser persones d’èxit i amb valors! Això sí, sempre pensant en com ajudar als altres, us desitgem tota la sort del món! Aquí podeu veure algunes de les boníssimes i interessants idees que han tingut. Enjoy!

I aquí un últim vídeo.

Le petit prince

Aquest matí, l’alumnat de 2n d’ESO que cursa la matèria de francès s’ha desplaçat fins a l’Auditori Barradas de l’Hospitalet de Llobregat per tal d’assistir a la representació de l’obra de teatre Le petit prince. Sota l’aparença d’un conte per a nens, aquesta gran obra de Antoine de Saint-Exupéry, publicada fa més de 80 anys, ens convida a trobar el nen que tots porten a dintre i que poques persones recorden.

Després d’haver treballat l’obra a classe i haver representat inclús alguna escena, hem pogut gaudir d’aquesta meravella de la literatura que s’ha traduït a més de 200 llengües i és el llibre més llegit de la història després de la Bíblia.

XXIII Concurs de Traducció de la UPF

Avui, 14 de febrer, un grup d’alumnat de 3r i 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat, està participant en la primera fase del XXIII Concurs de Traducció organitzat per la facultat de Traducció i de Ciències del Llengutatge de la Universitat Pompeu Fabra, el qual, en el cas del francès, compta amb la col·laboració de l’Association de Professeurs de Français de Catalogne (APFC) i l’Institut Français de Barcelona.

La intenció d’aquest concurs és il·lustrar la vitalitat de l’ensenyament del francès i promoure el multilingüisme a casa nostra. També té com a objectiu introduir la pràctica de la traducció de la llengua estrangera als centres de secundària per destacar-ne la importància en la nostra societat.

La participació en el concurs és voluntària, però el cert és que ha tingut una gran acollida. L’alumnat ha rebut un text en francès que en aquests mateixos moments està traduint al català. Les quatre millors traduccions de cada categoria (ESO i Batxillerat) passaran a la segona fase. Bonne chance à tous et à toutes !