Coneixem l’obra i la casa del poeta Joan Maragall

Una visita a la que va ser la casa de Joan Maragall ha permès aquestes setmanes a l’alumnat de 1r de Batxillerat endinsar-se en l’obra poètica del poeta i conèixer detalls de la vida d’un burgès il·lustrat de la Barcelona de finals del segle XIX en un procés d’expansió i creixement marcat per l’efervescència política del moment.

Durant la visita a l’Arxiu Maragall, que conserva els articles, assaigs i poemes de l’autor, l’alumnat del Casanova va tenir l’oportunitat de recitar i analitzar, en un entorn privilegiat, poemes ben coneguts de Joan Maragall com ara La vaca cega, Sol solet o Paternàlia. L’escenari va propiciar un acostament dels nois i noies a situacions i fets històrics rellevants del moment relacionats amb la vida, els costums o les amistats freqüentades pel poeta.