Guanyadors dels premis Agenda 2030

L’hem tornat a fer! Després del guardó obtingut fa dos cursos en el concurs Ètica i Ciència, en què Planeta B va obtenir el primer premi, el nom del Rafael Casanova ha tornat a sonar ben fort en un lliurament de premis amb un dels projectes que composen “Som el canvi“.

Aquest dimarts, 29 de novembre, s’ha celebrat a l’Auditori de Barcelona Activa el lliurament de Premis Agenda 2030 organitzat per l’Ajuntament de Barcelona, en què el projecte “Cap a una tribu global”, encapçalat pel Juanma Sánchez i la Vicky Santolaria, s’ha alçat amb el Premi a la millor contribució als ODS realitzada en un centre educatiu de secundària.

L’acte ha estat conduït per la companyia ImproBarcelona, que ha posat un toc d’humor i entreteniment a la jornada. Val a dir, que els Premis Agenda 2030 de Barcelona, en la present convocatòria, constaven de deu modalitats, agrupades en cinc categories (Iniciatives Empresarials, Iniciatives Socials, Mitjans de Comunicació, Projectes Educatius i Ciutats). Independentment del resultat final, totes les escoles que s’han presentat a la nostra categoria han rebut en aquest acte un trofeu commemoratiu dissenyat per a l’ocasió. Nosaltres, a més a més de rebre el trofeu, hem aconseguit que el nostre projecte i el nom del nostre centre educatiu aparegui a l’informe anual de l’Agenda 2030 de Barcelona, que s’ha presentat a les Jornades, les quals han estat un espai de debat i de trobada de persones i col·lectius implicats amb la promoció del desenvolupament sostenible a la ciutat.

Una vegada més, i com ben clar ho hem deixat en rebre el premi, #orgullCasanova!

 

Dia contra la violència de gènere

Aquesta setmana l’alumnat de l’institut ha estat treballant en diverses propostes relacionades amb el dia contra la violència de gènere, creant pòsters reivindicatius, finals alternatius per a contes tradicionals i fent un punt de lectura amb perspectiva de gènere, entre altres reflexions i treballs a l’aula.

El Rafael Casanova i tot l’equip de persones que en formen part ens mostrem avui i ens mostrarem cada dia de l’any en contra de la violència de gènere i en contra de qualsevol tipus de violència. #ensvolemlliures #25N #diacontralaviolenciadegenere #educarenvalors #equitat

 

Escoltem música en francès

L’alumnat de francès de l’Institut Rafael Casanova (un total de més de 150 alumnes) ha participat aquests dies en la creació d’una llista col·laborativa de Spotify en què han inclòs totes aquelles cançons que escolten en francès. Els gèneres són d’allò més variat: rap, pop, trap, rock… D’aquesta manera fem descobrir cantants a la resta de l’alumnat (en aquest cas no només al que cursa la matèria optativa de francès) i podem aprofitar per escoltar música a l’aula quan estem en silenci fent alguna activitat. Voleu descobrir quina és la música en francès del Casanova? Endavant, escolteu la nostra llista.

Aules terrorífiques

Fa unes setmanes, l’alumnat de 1r d’ESO va recrear un completíssim imaginari sobre la festivitat de Hallowe’en. Treballant en blanc i negre i amb el concepte de “positiu” i “negatiu” van fer una decoració  de l’aula terrorífica ;-).

L’aprenentatge basat en el joc

L’aprenentatge basat en el joc (en anglès Game based learning) és una metodologia que es basa en aprendre jugant i jugar aprenent. Aquesta metodologia es fonamenta en l’ús dels jocs com a eina potenciadora de la motivació de l’alumnat.

Emprant aquesta metodologia d’aprenentatge actiu, aquesta setmana, l’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria optativa de francès ha estat repassant el “passé composé” (un temps verbal emprat per parlar del passat) amb diferents jocs de taula i finalment s’ha enfrontat a un Escape Game basat en la famosa sèrie de televisió “La casa de paper”.

Collages sobre temes d’actualitat

L’alumnat de 1r d’ESO, sensibilitzat amb diferents temes d’actualitat, ha volgut expressat el seu compromís en alguns casos (tenir cura del medi ambient o el respecte a la diversitat de gènere) i el seu rebuig en d’altres com és el cas de la violència en tots els seus àmbits (de gènere, entre països o contra els animals) fent diversos collage que han penjat a les aules. A continuació podreu veure una petita mostra dels treballs realitzats. Fenomenal, sou uns i unes artistes!

Visita a l’ETAP de Sant Joan Despí

L’alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria de Ciències de la Terra i del Medi Ambient (CTMA) ha estat aquest dijous a l’estació de tractament d’aigua potable (ETAP) de Sant Joan Despí, on a més de vestir armilla taronja i casc d’operari ha pogut comprovar de primera mà els diferents processos que es realitzen per poder disposar d’aigua potable a la nostra aixeta.

Així, entre d’altres, han apreciat com funcionen els filtres d’osmosis inversa per obtenir agua dessalinitzada o com funcionen els cargols d’Arquímedes (capaços d’aixecar aigua a una velocitat de 5000 litres per segon). A més, les guies de la visita ens han alertat de les restriccions d’aigua que ja han arribat a empreses i parcs i jardins municipals, restriccions que si la situació climàtica no canvia arribaran aquest desembre també a les nostres llars.

Formació del professorat

Sabíeu que el professorat no deixa mai de formar-se al llarg de la seva carrera professional? Als estius, però també durant el curs escolar. Enguany, a l’Institut Rafael Casanova estem realitzat una FIC (Formació Interna de Centre) sobre l’Estratègia Digital. En la sessió d’aquest dimecres a la tarda hem estat treballant sobre la protecció de dates i els drets d’autoria i properament farem un Escape room per aprofundir en aquests continguts.

 

 

#parlacatalà

A 3r d’ESO, dintre de la matèria de català, hem buscat expressions incorrectes en aquesta llengua i n’hem fet la correcció, inspirant-nos en alguns comptes de referència a Instagram. Contribuim a l’ús correcte del català a les xarxes amb diverses propostes de post.

#parlacorrectament #3rESOparlacatalà #prouerrades #teamcatalà #llenguacatalana #parlabéelcatalà #parlacatalà #aprèncatalà #milloremelcatalà #parlabé #joaprenccatalà #3rESOencatalà #El35parlacatalà