Cinema en francès al Renoir Floridablanca

Aquest segon trimestre, l’alumnat de 1r i 3r de l’ESO que cursa la matèria optativa de francès ha anat als cinemes Renoir Floridablanca de Barcelona per tal de veure dues pel·lícules en V.O. (francès) subtitolades al castellà.

Els més petits van anar a veure Le petit prince, una pel·lícula de 2015 que va aconseguir l’impossible: portar la gran obra d’Antoine de Saint-Exupéry a la gran pantalla. Aquesta faula no va deixar indiferent l’alumnat i els va fer reflexionar sobre temes tan essencials com la bondat, la imaginació i l’amistat.

L’alumnat de 3r d’ESO va anar a veure La brigade, una pel·lícula de 2022 que parla no només de cuina i gastronomia, sinó també del drama de la immigració, en aquest cas la dels menors estrangers no acompanyats. Aquesta comèdia social, protagonitzada per l’Audrey Lamy, François Cluzet i un grup de joves migrants reals, que està inspirada en una història real, va fer reflexionar molt l’alumnat sobre el passat, el present i el futur d’aquests joves que venen a Europa en busca d’una oportunitat.