L’institut a la segona fase del “Fem Matemàtiques”

El passat dissabte 22 d’abril va tenir lloc a la Universitat de Lleida la segona fase del Fem Matemàtiques
2023, organitzada per l’associació LleiMAT, on diversos centres educatius de la demarcació de Lleida es
van donar cita per posar a prova els seus coneixements.

Aquesta activitat de matemàtiques, ideada en forma de concurs, es duu a terme anualment en cadascuna de les cinc associacions que formen la FEEMCAT. Està adreçada als alumnes de cinquè i sisè de primària i 1r i 2n d’ESO i té com a objectiu potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes, fomentar l’argumentació, adquirir seguretat i confiança a través d’activitats motivadores que proposin petits reptes… en definitiva, passar una bona estona gaudint de les matemàtiques.

En aquesta ocasió van participar-hi 170 alumnes, d’un total de 1948, que havien estat classificats després de la primera fase i que englobaven 27 centres de les comarques lleidatanes.
L’institut Joan Amigó va ser representat per dos grups, un de primer d’ESO i un de segon d’ESO, amb un total de 7 alumnes que ja havien estat prèviament seleccionats en la primera fase del concurs.

La jornada es va dur a terme durant tot el matí, alternant activitats lúdiques amb les proves proposades
sobre matemàtiques. Van començar amb una prova individual de resolució de problemes, seguit d’un
esmorzar amb tots els participants i per continuar, una prova de camp en grup en forma de gimcana.
Seguidament, es va fer el lliurament de premis i l’acte de cloenda.

Hi va haver quatre premiats de la prova individual en cadascuna de les categories que seran els
classificats per la Fase Final del Fem Matemàtiques 2023 que se celebrarà el pròxim dissabte 17 de maig.

Vam passar un matí molt engrescador en el que l’alumnat va poder gaudir de les matemàtiques i que de
ben segur repetirem en una atra ocasió!