Diada de Sant Jordi a l’Institut Joan Amigó

La Diada de Sant Jordi omple de flors i paraules els carrers dels nostres pobles; de la mateixa manera, a l’Institut Joan Amigó, hem volgut celebrar aquest dia i ho hem fet amb poemes i cançons.

Certament, la música ha estat la gran protagonista del nostre Sant Jordi d’enguany per tal com s’ha homenatjat el jove cantautor de la vila Jordi Francesc, conegut amb el nom artístic de Jordi Francolí. D’aquesta manera, l’Institut Joan Amigó s’uneix al conjunt d’actes i activitats que s’estan duent a terme per commemorar que fa quinze anys el Jordi ens va deixar prematurament. Aquestes participacions, que tenen lloc en els centres educatius i altres entitats del poble, arribaran a la seva màxima expressió el dia 6 de juliol en el marc del Festival Riubombori, que organitza anualment La Cultural Jordi Francolí.

L’institut ha organitzat un acte acadèmic d’una hora i mitja de durada durant el qual s’ha recordat qui va ser el Jordi i què representa per al patrimoni cultural del nostre poble i d’arreu. Amb aquesta finalitat, s’ha comptat amb la presència del seu gran amic Toni Sánchez, que n’ha fet un interessant esbós biogràfic. Seguidament, diversos alumnes de segon d’ESO i dos professors han recitat poemes que l’artista va compondre i musicar, a més d’un de Mn. Ramon Muntanyola, que el Jordi admirava per l’amor que sentia per la natura i per l’Espluga, i d’un altre de l’escriptor Josep Vallverdú.

Dins del mateix acte, s’ha pogut gaudir de les interpretacions musicals que l’alumnat de 1r i 3r d’ESO havia estat preparant a les classes de Música. S’han repartit, a més, diplomes a l’alumnat que ha representat l’institut en els concursos de llengua i literatura que el Departament de Llengües ha anat proposant durant el curs. També han rebut el seu guardó els tres guanyadors del Cartell Sant Jordi 2024, creat a les classes de Visual i Plàstica.

Com a cloenda, s’ha presentat el vídeo inspirat en la música de Jordi Francolí que alguns alumnes havien gravat i amb el qual l’Institut Joan Amigó participa a la Festa Sambori 2024.

A primera hora del matí, quatre alumnes de tercer d’ESO han anat a l’Espluga FM Ràdio per presentar els pòdcasts que havien escrit en una matèria optativa de llengua. En aquesta col·laboració que habitualment l’institut fa amb la ràdio espluguina el dia de Sant Jordi, uns quants alumnes de quart d’ESO han entrevistat el Josep Maria Vallès. L’escriptor espluguí els havia regalat, ara fa uns mesos, el seu llibre L’Espluga del vostres avis. Després d’haver-lo llegit, ara l’alumnat ha tingut ocasió de fer-li preguntes sobre el contingut. En aquesta interessant conversa, s’ha comptat amb la col·laboració de la historiadora Dolors Sanahuja, que va exercir com a professora de secundària.