Els alumnes de 3r d’ESO fan de diputats al Parlament de Catalunya

El passat dilluns 4 de febrer, els alumnes de 3r d’ESO de l’institut Joan Amigó i Callau van visitar el Parlament de Catalunya on van realitzar un taller que consistia en exercir de diputats. Prèviament, ja havien constituït uns grups parlamentaris tot preparant unes propostes (cinc per grup) referents a diferents àmbits com l’educació, la salut o el foment, per tal de presentar un programa electoral. Un cop fet aquest treball es va escollir un o una portaveu per a cada grup.

A l’arribar al Parlament  es va posar en pràctica el taller. Seguint les indicacions dels responsables, van practicar com es debat i s’arriba a acords amb les diferents coalicions. Seguidament es van presentar i argumentar, mitjançant els portaveus, les propostes de cada partit polític, posant en pràctica les estratègies per a poder convèncer als altres grups i així pactar per aconseguir la majoria absoluta.

Cada grup havia d’explicar i defensar les propostes segons les ideologies del partit que els havia tocat. Les diferents opcions eren: llibertat, tradició, ecologia i compromís. Als partits Llibertat, Tradició i Ecologia hi havia 6 membres. Compromís va ser el partit més nombrós amb 10 membres i també el més buscat per pactar-hi a l’hora de fer el taller. Finalment van unir-se Ecologia i Compromís (per una evident afinitat ideològica).  Seguidament es van realitzar diverses votacions per determinar el President de la Generalitat i altres càrrecs. El President va esdevenir l’Eudald Jiballí amb 15 vots a favor, 11 en contra i 2 abstencions.

L’activitat fou interessant, divertida i ben valorada per part de l’alumnat assistent, al que també els hi va agradar fer una visita pel Palau (sobretot el saló de Plens que tantes vegades hem  vist per televisió) i l’experiència de fer el rol dels diputats. D’aquesta manera els joves podem veure com debaten i arriben a acords, o no, els diputats i presidents de la Generalitat i el Parlament, fent-ne un tastet del que seria la seva feina, i així ajudar-nos a entendre millor com funciona el nostre sistema polític democràtic i parlamentari

Natàlia Trullols i Mar Garcia, Alumnes de 3r