Concert que va preparar el conjunt instrumental del nostre institut per al memorial 2022

A continuació escoltareu diverses peces musicals relacionades amb el món de l’esport que de ben segur coneixeu i que esperem que gaudiu molt escoltant-les.

La primera peça que escoltareu es va començar a fer famosa l’any 2003 quan els aficionats del Brujas, un equip de la lliga belga, la van cantar a San Siro per celebrar que havien eliminat al Milan de la copa de la UEFA. Tres anys més tard, es va utilitzar per celebrar la majoria de gols al mundial de 2006 i actualment les aficions de molts equips la continuen cantant als estadis.

Aquesta peça de rock del grup nord-americà White Strippes s’anomena Seven Nation Army i és coneguda internacionalment per lo, lo lo lo lo lo lo . Esperem que la gaudiu molt.

La segona obra d’aquest concert es va fer famosa a partir de l’any 2000 i de ben segur que molts esportistes la canten i la ballen quan celebren fins a altes hores de la matinada que han guanyat un títol o una competició important.

Es tracta de l’Amour Toujours, un dels hits del DJ i productor italià Gigi d’Agostino. Possiblement l’ haureu escoltat en més d’una ocasió perquè malgrat que fa més de 20 anys del seu llançament segueix sent molt exitosa.

La tercera peça que escoltareu és la sintonia d’una sèrie d’anime japonès relacionada amb el món del futbol que es va fer famosa entre altres coses pels seus camps de futbol quilomètrics i pels seus partits interminables.

Com no podia ser d’altra manera, es tracta d’Oliver i Benji, una sèrie que gira entorn de l’evolució futbolística d’un talentós davanter anomenat Oliver Àtom i d’un jove porter anomenat Benji.

Esperem que gaudiu escoltant la interpretació dels nostres companys músics.

La quarta obra d’aquest concert, sona a l’Allianz Arena sempre que el Bayern de Munich marca un gol a la Bundesliga. És la melodia d’una opereta d’Offenbach, un compositor romàntic nascut al segle XIX a Alemanya però que es va desenvolupar professionalment a França.

Es tracta del Can Can i estem segurs que us sonarà, especialment a l’alumnat de tercer que ben aviat haurà d’entregar un vídeo interpretant-ne la melodia i l’acompanyament rítmic amb les seves respectives «tomes falses» que solen descol·locar a tothom que les veu, especialment les que graven alguns alumnes en concret.

La cinquena i última peça d’aquest concert l’han utilitzat en moltes ocasions equips de l’NBA com els Detroit Pistons per activar al públic quan els jugadors surten a la pista.

Es tracta d’un dels èxits més destacats del grup suec Europe i durant els anys 80 va ser una de les cançons més escoltades. Aquesta cançó que popularment es coneix com Nino nino, s’anomena the Final Countdown.

Esprem que us agradi.