Viatge de final d’etapa de l’alumnat de 4t ESO de ‘Institut Joan Amigó

L’alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Joan Amigó va realitzar el tradicional viatge de final d’etapa; en aquesta ocasió, a Andalusia. L’alumnat va fer el viatge en avió i es va establir al Barrio de Triana, en plena Sevilla. La capital andalusa estava especialment engalanada amb motiu de la celebració de la Feria de Abril; els carrers eren una anar i venir de carruatges de cavalls amb persones que es dirigien cap a la Real amb els vestits flamencs, una flor al cap i un escampall de colors de primavera.

L’alumnat també va tenir ocasió de visitar la Feria i el gran parc d’atraccions que hi havia adjacent. S’hi van passar dues nits; la primera, amb un xim-xim empipador i la segona, gaudint de l’agradable temperatura d’una primavera efervescent. Durant la resta del dia d’arribada, s’havien passejat pel Real Alcázar de Sevilla i el Barrio de la Judería, que el circumda.

El segon dia de ser a Sevilla van visitar la catedral i van pujar a la Giralda, des d’on la vista de tota la ciutat, amb el riu Guadalquivir regint-ho tot, esdevé impressionant. En baixar, tocava anar cap a la Plaza de España, on els jardins del Parque de María Luisa oferien una bona ombra per reposar i refer el trajecte fins al restaurant on havien de dinar.

A la tarda, qui va voler, va tenir ocasió d’aprendre a ballar flamenc seguint les instruccions d’una professora que, durant una hora, els va fer picar de peus i mans com a autèntics -més ben dit autèntiques, perquè, de nois ballant, no n’hi havia gaires- bailaoras.

L’endemà va torcar Còrdova. El tomb guiat per la ciutat incloïa la Mezquita, la Sinagoga i un passeig pel centre en la setmana en què els patios estaven més florits que mai.

L’últim dia va ser lliure, i no van faltar els aficionats al futbol que van decidir acostar-se als camps del Sevilla i del Betis. D’altres, es van passejar per Sevilla amb carruatge, tal com mana la tradició. I encara hi va haver qui va preferir comprar els souvenirs de darrera hora.