Tres alumnes de l’Institut Joan Amigó premiades al Certamen Literari del Casal de l’Espluga

La Bruna Ribé, la Hanna Pavo i el Martí Franquès van obtenir un guardó en el 45è Certamen Literari del Casal de l’Espluga de Francolí. L’acte de lliurament de premis va tenir lloc el passat diumenge a les sis de la tarda al Jardí dels Francolins.

Tots tres havien participat en la modalitat de narrativa dins de la categoria Premis Juvenils Ajuntament de l’Espluga. El relat de la Bruna, alumna de 2n d’ESO, es titula “El violinista de Sherbok”. Relata la història d’un nen que ha de vèncer moltes dificultats per poder tocar a pleret el violí, ja que darrere d’aquest instrument s’amaga un trauma del seu pare. Tot seguit, podem llegir una frase que sintetitza el pensament del protagonista: “Li encantava aquella sensació. Llavors va pensar que tothom es mereix que l’aplaudeixin, almenys un cop a la vida”.

El Martí i la Hanna són estudiants de 4t d’ESO que han escrit sobre la guerra declarada per Rússia a Ucraïna i la violència de gènere, respectivament. La narració de Martí es titula “Temps de guerra” i tracta sobre l’experiència d’un soldat rus que es troba involucrat en la guerra sense entendre del tot on s’ha posat. “Senyals de vida” és un relat ple d’emocions en què la Hanna ha volgut plasmar el calvari d’una dona que ha patit violència de gènere per part de la seva parella.