Mobilitat a Zamberk de l’alumnat Erasmus+ de l’institut Joan Amigó i Callau

El passat dissabte dia cinc de març un grup de cinc alumnes i dues professores de l’Institut Joan Amigó i Callau de L’Espluga de Francolí van viatjar fins a la República Txeca per tal de realitzar les activitats emmarcades dins el projecte Erasmus+ «Save the Planet» cofinançat per la Unió Europea.

Aquesta ja és la segona mobilitat que realitza el nostre alumnat. La primera va ser a Budapest (Hongria) al mes de desembre. Al gener, el nostre centre havia d’acollir els nostres socis europeus però degut a l’alt creixement de casos de la Covid19, la mobilitat al nostre país es va posposar fins al mes de maig.

El grup d’alumnes va volar fins a Praga, la capital de la República Txeca i durant dos dies van tenir l’oportunitat de conèixer la seva ciutat, la seva gastronomia i els seus principals atractius turístics. Diumenge a la tarda, es van trobar amb els seus socis de Turquia per tal de viatjar junts fins a Zamberk, el poble que les va acollir durant una setmana.

Durant la setmana, l’alumant es va incorporar a l’ Skola Pro Zivot de Zamberk. Les alumnes van treballar conjuntament amb els seus socis d’ Hongria, Turquia, Bulgària, Eslovàquia i la República Txeca. Van realitzar diferents activitats de promoció d’energies renovables, van visitar una planta de biogas i biomassa, van visitar llocs emblemàtics del poble de Zamberk i van realitzar intercanvis culturals amb els altres països participants. Els projectes Erasmus+ volen fomentar la cooperació entre cultures i potenciar la diversitat cultural que té Europa. L’alumnat va tenir l’oportunitat de treballar en una escola de la República Txeca, conviure amb la resta d’alumnat i practicar l’anglès, ja que la llengua de comunicació entre els diferents països era l’anglès.

Va ser una molt bona experiència per tot l’alumnat i professorat que de ben segur no oblidaran mai.

Al mes de maig, el nostre centre serà acollidor, els nostres socis viatjaran fins al nostre poble per tal de seguir treballant en diferents activitats to #savetheplanet.

Rita Prats- Coordinadora de projectes internacionals