L’Institut Joan Amigó de L’Espluga de Francolí rep la visita dels estudiants del programa Erasmus+ «Save the Planet»

Erasmus + és un projecte que impulsa Europa per a millorar el nivell d’aptitud i competències bàsiques de l’alumnat, augmentant el nivell de mobilitat relacionada amb l’aprenentatge d’altres llengües i reforçant la cooperació internacional entre el món de l’educació i la preparació pel món laboral. Així, la formació dels joves participants els converteix en ciutadans actius, amb coneixements i experiències que els permetin enfrontar-se als reptes que se’ls plantejaran d’adults. Els temes treballats van des de l’augment de l’atur a la migració econòmica, passant per la globalització o el canvi climàtic.

La setmana passada l’Institut Joan Amigó i Callau va rebre l’alumnat procedent de Bulgària, Turquia, República Txeca, Hongria i Eslovàquia amb els quals participen conjuntament amb el projecte Erasmus+ «Save the Planet». Un total de 23 alumnes i 10 docents es van incorporar al nostre centre per realitzar les activitats programades emmarcades dins aquest projecte que té una durada de 24 mesos i compta amb quatre mobilitats, tant d’estudiants com de professorat. El nostre alumnat va viatjar a Budapest (Hongria) el mes de desembre i a Zamberk (República Txeca) al març, per tant, ara era el moment d’acollir-los a casa nostra. Al mes de juny realitzaran l’última mobilitat a Eslovàquia i es farà el tancament del projecte.

Durant la seva estada, l’alumnat ha realitzat activitats al centre i diverses sortides. El primer dia vam organitzar un acte de benvinguda, la Direcció del centre els va rebre i un grup d’alumnes els va fer un concert musical. Després, l’alumnat del nostre centre els va fer una presentació sobre l’institut, el nostre poble i el nostre país. En acabar, l’alumnat dels diferents països va realitzar una presentació sobre els seus centres i cultures. A la tarda, tots els estudiants van anar fins a la plaça del Casal on els esperaven els gegants i gegantons de L’Espluga i el ball de bastons. Van tenir l’oportunitat de conèixer aquesta part de la cultura popular i tradicional del nostre país, portar els gegants i picar amb els bastons.

El dimarts, l’alumnat va realitzar activitats del projecte en grups mixtos, fet que va afavorir l’ús de l’anglès com a llengua vehicular del projecte. A la tarda, es van desplaçar fins a Montblanc on van fer la visita dels Molins de la Vila i el Montblanc medieval molt ben guiats pel Jesús del Museu Comarcal. El dijous, van fer una caminada fins a Poblet, van visitar el Monestir i seguidament, van dirigir-se cap a Tarragona. Allí, l’alumnat del nostre institut els havia preparat un recorregut turístic pels principals monuments de la ciutat. A part de visitar el patrimoni històric, l’alumnat va acabar la jornada amb un bany ben refrescant a la platja de Tarragona, per alguns d’ells era la primera vegada que veien i es banyaven al mar. El dijous, van seguir realitzant activitats del projecte al centre. Una de les que va tenir més èxit va ser l’ «Egg Challenge», que va consistir en construir un forn solar amb cartró i paper d’alumini i fregir un ou amb l’energia del sol. Cal destacar que tots els equips van superar aquest repte amb èxit. A la tarda, van realitzar la visita a la cova de l’Espluga i seguidament, es va realitzar el sopar de comiat on es van repartir diplomes i els estudiants van compartir danses tradicionals dels seus països.

L’últim dia, els estudiants van anar fins a Barcelona per visitar la nostra capital. L’alumnat del nostre institut els va fer de guies pels diferents monuments i llocs d’interès de la ciutat. També cal destacar l’impuls de les competències personals i socials en aquest programa, ja que les mobilitats d’estudiants i professorat afavoreixen el coneixement de cultures i tradicions diferents.

Volem agrair la participació dels gegants i gegantons de L’Espluga de Francolí, el ball de bastons i la col·laboració de l’Ajuntament de L’Espluga de Francolí. A més d’agrair la motivació, il·lusió i entusiasme del nostre alumnat i famílies. Gràcies a totes elles aquesta mobilitat ha estat possible! Les cares tristes del moment del comiat reflectiren l’èxit de la mobilitat Erasmus+ a Catalunya. L’alumnat Erasmus+ va gaudir d’una estada inoblidable al nostre país. Ara continuem treballant, cada grup des dels nostres instituts, amb ganes de retrobar-nos d’aquí a tres setmanes a Eslovàquia to #savetheplanet.